דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / גדול פי 613 מאין סוף

גדול פי 613 מאין סוף

מיכאל לייטמן

כאשר אנחנו חוזרים לעולם אין סוף כל אחד מאיתנו, כל תא מהנשמה הכללית, הופך להיות אין סופי. כי הרי כל אחד בתוכו כולל את כל האחרים, מקושר עם כולם, מעביר דרכו אליהם את עולם אין סוף. לי עצמי אין אור, אבל כל תא מתחבר לאור המקיף ומקבל ממנו. כלומר יש לי קשר אישי עם הבורא, ודרכי האור הזה, האהבה הזאת שלי נשפכת לכולם, ואני ממלא ומשרת כל אחד.

אז מה אני ממלא בהם? את ההיתכללות בהם לאחר השבירה. מקודם לא היה להם צורך במילוי הזה. הם התקיימו בעולם אין סוף כתאים נפרדים שהבורא חיבר ביניהם וסיפק את קיומם הפשוט. לא הייתה שם הבנה והרגשה הדדית, הכל היה כמעט דומם, ובקושי התקיימו בו החיים – אור הנפש ברצון הכתר. אבל עכשיו, כאשר כולנו נכללנו זה בזה, חוץ ממני עצמי אישית, ישנו עוד "אני", הכלול בכל האחרים. בין אם הם רוצים בכך או לא, אני קיים בכל אחד!

אני עצמי – זה "המשרד הראשי" שלי, מחלקה מרכזית שמחוברת עם כל הנציגים שלי בכל אחת מהנשמות. דרך כל החיבורים שלי לכל הנשמות, אני משפיע על כל אחת מהן, מספק להן את אותו החלק שאותו אני חייב לבצע. כל זה פועל כמערכת אחידה ומחוברת הדדית. לפי אותו העיקרון עובד הגוף הגשמי שלנו. אם איזה תא לא מבין את פקודת המוח, אז הוא אינו יכול לתפקד באופן נורמלי. בתוכו ישנה היתכללות של חלק מהמוח, אשר מאפשרת לו להבין אותו ולבצע את פקודותיו. אם הוא אינו מרגיש בחלק הזה עד כמה שהוא מחובר עם כל יתר האיברים והוא מפסיק לתפקד בהתאם לפקודות המחלקה המרכזית, הוא הופך לתא סרטני או שהוא פשוט מת.

כלומר השבירה נותנת לנו אפשרות לחזור לעולם אין סוף, וכדי שזה באמת יהיה אין סוף, כל אחד יתכלל בכל התאים האחרים של הבריאה ויהיה דומה לבורא ביחס לאחרים. זה יסמל שאני השגתי את ההידמות האישית שלי לבורא. כי הרי אני משפיע לכל לאחרים, וללא זה הם אינם יכולים להתקיים. וכך כל אחד!

לכן אנחנו חוזרים לעולם אין סוף, שכעת הוא גדול פי 613. אין אנו מסוגלים להעריך את מימדיו של המספר הזה. הוא מביע את הכוח של ההיתכללות ההדדית של הנשמות.

מתוך שיעור על הקדמה לספר הזוהר, 18.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
עיגול הוא סמל השלמות הרוחנית
שברי השלמות
עיגול – צורתו של העולם האינטגראלי

One comment

  1. לא הבנתי את 613 , גם סתום "פי 613".

    מצד שני, אין לי קושי להרגיש את : 6+1+3 = 10 אשר כך הוא ולא אחרת ,"להרגיש " לצורך עניין זה, שייך בעיני לקטגוריה של מה שאני מכנה ואפילו קובעת (במחילה על היומרה) הידע השלישי. כלומר ידע של השכל,ידע של הלב, וידע שלישי. יש לי רק דוגמא אחת לגבי קיומו של הידע השלישי והיא: רוב האנושות למעט עוורי צבעים סביר להניח כי יסכימו כי המלה אדום (או כל צבע אחר)מתארות או מגדירות במובהק צבע  שיש עליו הסכמה מבלי צורך לבדוק מדעית את זוית שבירת האור במנסרה. ולא חשוב אם יוחלט לכנות את האדום מלפפון חמוץ, ההסכמה קיימת. הדבר נפלא בעיני מאד. תאר לך כב' הרב,עם על פלטפורה כזו יכלה האנושות אפילו למעט מיעוט כלשהוא להשיג  הסכמה למשל בנושא  של מיגור התרת דמים.

    לתודעת הידע השלישי הגעתי לאחר עיון ביני לבין עצמי במשל כמה שנים, זאת לאחר הפסקה ממושכת בשמיעת שעורים במכון לחקר הקבלה גם כן  כמה שנים.

    יחד עם זאת, ביכולת מימוש "השפעה"  לא חנן אותי בוראי. זה כואב לי שלא נמצאתי ראויה לכך. למעט אולי פולסים בודדים בלתי רצוניים שנדמה לי שהתרחשו.

    ואולי אני טועה. הלואי שאוכל לקבל תגובתך .

    בברכת  יישר כח וכן אני מכירה לך הרב תודה על שזכיתי לשמוע שיעורים  מפיך בערוץ 66.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest