דף הבית / אהבה / הוא שברא אהבה

הוא שברא אהבה

מיכאל לייטמן

הבורא הוא כוח ההשפעה והאהבה, ומי שאוהב – סובל מחוסר האפשרות לענג את מי שהוא אוהב.

הסבל מהשפעה שאינה ממומשת הוא הרבה יותר גדול מאי קבלה, כמו שאומרים: יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק! כאשר הגדול לא יכול לתת לקטן מהשלמות שלו, כי הקטן אינו מסוגל לקבל שום דבר – זה סבל גדול.

הבורא הוא רצון להשפיע, להעניק, רצון לאהוב. ולא צריך לחשוב שבכוונה זאת יש מן החסרון! פשוט הוא לא בא מחוסר מילוי, אלא משלמות שאינה מחולקת! לכן הבורא יוצר רצון ליהנות, כדי למלא אותו להביע לנו את אהבתו.

ברצון שלנו נעשו כבר כל ההכנות על מנת לקבל את כל אור הבורא ואת אהבתו. אבל על מנת שנבין מה הוא עושה, ונרגיש מה הוא נותן לנו, אנחנו צריכים להפוך להיות כמוהו – ברמה ובתכונות.

לכן חסר כאן רק מרכיב אחד – העצמאות שלנו, הרצון העצמי שלנו להרגיש את אהבתו ולקבל אותו בתור אחד שאוהבים. הרי אם השאיפה הזאת לא תצא מתוכנו, זו לא תהיה אהבה. האם אפשר לקנות את האהבה בכסף? – לא. בכסף אני יכול לקנות רק שירותים: אני משלם במספרה, בקופת חולים, במסעדה, וכולם דואגים לי מכיוון שהם אוהבים את הכסף, ולא אותי. כיצד לעשות, שהם יאהבו אותי? את זה אנחנו לא יודעים…

הרי אהבה אמיתית אפשרית רק אם אני לגמרי לא תלוי באחר, ונאמר על הבורא: "אני ראשון, אני אחרון". לכן בעיית הבורא, איך ליצור, להוליד אותנו, ותוך כדי לעשות אותנו, כביכול, לגמרי לא תלויים בו.

ויחד עם זאת, שנגדל בתוכנו את האהבה אליו, וביחס אליה אני צריך להגיד: "אני ראשון, אני אחרון ומבלעדיי אין אלוקים". זאת אומרת, שעשר הספירות של האור הישר מתלבשות בעשר הספירות של האור החוזר ומשלימות זו את זו.

מתוך שיעור על מבוא לספר הזוהר, 15.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
לחזור על פעולות הבורא משמעו להיות בורא
קו דק של אור בחלל הריק
תברכו על ההסתרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest