דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העליה במדרגות העולמות

העליה במדרגות העולמות

מיכאל לייטמןשאלה: למה בחוכמת הקבלה מוקדשת כל כך הרבה תשומת לב למבנה העולמות הרוחניים?

תשובתי: אנחנו מופרדים מעולם אין סוף, מהשלמות המוחלטת ומהגילוי של כל הכוחות, על ידי חמשה עולמות – חמש העלמות, מסננים, המסתירים מאיתנו את עולם אין סוף – אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה. ומתחת לעולם העשיה, בהסתר גמור מהעולמות העליונים קיים העולם שלנו.

כל אחד מהעולמות האלה בנוי באופן זהה, כמו עולם אין סוף, רק שהוא חלש יותר, פחות מובן ומאיר פחות. אבל כל העולמות האלה זהים בכל פרטיהם – גם בכמות, וגם בקשר ביניהם. כל מה שקיים בכל עולם, כולל בעולם שלנו – זהה!

ולכן בעולם שלנו, שבו קיים הטבע – דומם, צומח, חי ומדבר – האדם, הם כולם מקושרים ביניהם במבנה כללי באותם קשרים בדיוק, כמו הכוחות בעולם הרוחני.

רק שבעולם הרוחני התכונות של הכוחות שונות. אבל הקשרים בין החלקים – זהים לגמרי, והסדר שלהם – זהה לגמרי!

כל מה שנדמה ונראה לנו בעולם שלנו, כשגוי, מסובך, מבולגן וחסר צדק, נראה כך בגלל שאנחנו נמצאים בחושך מוחלט, ולא רואים את הדמיון בין העולם שלנו לעולם העליון.

אבל בהחלט, העולם שלנו – זה ענף, ועולם עשיה – הוא השורש. ובהתאם לכך, גם עולם העשיה ענף – ועולם היצירה הוא השורש שלו, וכן הלאה, עד לעולם אין סוף שהוא שורש לכול. כך הכול בנוי ומסודר.

אנחנו נמצאים בעולם הזה, ואין לנו בחירה – עם תכונותינו אנחנו קיימים עכשיו במציאות מסוימת. שהכוחות שלי, התכונות שלי, השכל והרגש שלי הם כאלה, שאני מגלה תמונה הנקראת "העולם הזה".

אבל אני יכול דרך התמונה הזאת להתחיל לשנות את הרגש והשכל שלי. ומאחר והעולם העליון בנוי לפי מבנה זהה, שרק בתכונות שלו הוא שונה, הוא מייצג תמונה זהה, רק יותר חיה. ואז אני יכול להשתדל מהעולם שלי, שבו אני קיים עכשיו, להשיג תחושה יותר גבוהה, מאחר וחלקי העולמות והקשרים ביניהם – זהים, רק איכותם של הכוחות – יותר גבוהה.

לכן, על ידי לימוד חוכמת הקבלה אני מזמין על עצמי כוח מלמעלה, ושואף להשיג את העולם העליון. השאיפה וההשתוקקות האלה מביאים לי בתגובה אור המחזיר למוטב – כוח המשנה את התכונות שלי. הוא לא צריך לשנות בתוכי את הרכב החלקים, ולא את סדר הדברים. הוא צריך לשנות רק דבר אחד – איכות התכונה העיקרית שלי- האגואיזם. כדי שבמקום האגואיזם שלי יופיע אצלי קצת יותר כוח השפעה. ואז אני "מתעלה" עם כל מה שאני רואה ומרגיש – לרמה יותר גבוהה, למימד יותר גבוה, ומתחיל להרגיש אז את העולם הרוחני!

רשומות קודמות בנושא:
לעלות מהענף לשורש
היינו כחולמים
מעולם לא ראיתם דבר כזה!
רשומות נוספות במדורים: חכמת הקבלה, מציאות מדומה, התפתחות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest