דף הבית / משבר עולמי / משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות

משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות

photo_rav_gh70_254.jpg

הגלובליזציה היא גילוי הדרגה החדשה של הקשר בינינו. היא אמורה להועיל, אך אנו עדים דווקא, ליותר ויותר בעיות שהיא גורמת. מדוע? מפני שאנחנו משתמשים במערכת הגלובלית והאינטגראלית בצורה הפוכה – כדי להתקדם על חשבון האחרים, במקום ללמוד לעבוד יחד. אנחנו כל הזמן מנסים לנצח, להשפיל, להתעלות מעל האחר.
התפתחנו עד לרמה של קשר גומלין מוחלט בינינו, ובצורתו הנוכחית, האגואיסטית לחלוטין, הוא הפוך לטבע האחיד – כל אחד רוצה לבלוע את כולם!

החוק של המערכת הגלובאלית הוא חוק של עבודה משותפת בין כל חלקיה, לפי העיקרון "להתחשב בזולת כמו בעצמך". אך הניסיון לבנות את מערכת היחסים בין בני האדם לפי העיקרון "ההוגן" ביותר לכאורה: "שלי – שלי, שלך – שלך", יביא להשמדת האנושות כמערכת.

בקשר הגלובלי של היום, האדם  "ההגון" במובן האגואיסטי, כבר אינו מצליח (ולא רק האדם אלא גם העסק, הבנק, הממשלה וכו'). מה לעשות?

  • עלינו לקחת בחשבון את החוקים של המערכת האינטגראלית, הסגורה כגוף אחד, ולתקן את הקשר בינינו בהדרגה, בהתאם להם.
  • עלינו לבנות מערכת חלוקת משאבים על פי עקרון ההכרחיות – כל אחד לפי הצורך בלבד!
  • עלינו להפיץ בין כולם את חוק קיום האנושות כמערכת סגורה.

צעדים ראשונים בכיוון זה, כבר יגרמו לנו להתחיל להיות בהרמוניה עם הטבע ולא בניגוד אליו, והמשבר העולמי והייסורים שבאים בעקבותיו ייעלמו.

משבר אמיתי, כמו המשבר העולמי הנוכחי, יכול לעורר מספיק כוחות ואנשים לביצוע משימה זו. כתוצאה מכך כולם יקבלו בהבנה את תפיסת העולם הנכונה ביחס לעולם שבו אנחנו חיים, כי המשבר הנוכחי הכין אותנו לזה. היום עלינו ללמוד לחיות במערכת אחת, שבה כל אחד תלוי בשני, עלינו ללמוד את העולם החדש וללמד אותו לילדינו.

ידיעות נוספות בנושא:
G20 – צעדים לפעולה
אירן הגרעינית, המשבר הכלכלי והחיבור בעם
רגולטור לאגו
GEEEEEEE20

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest