עולמך תראה בחייך!

laitman-43_100_wp.gif

המקובלים אמרו שעולמנו נברא כדי שבמהלך החיים האלה נרוויח את העולם הבא כשכר עבור יגיעתנו.

שואל על כך בעל הסולם (תלמוד עשר הספירות, חלק א, הסתכלות פנימית): איך זה ייתכן שעבור עבודתנו בעולם הזה, "עולם עובר, שאין לו ערך של כלום כלפי השכר והתענוג של העולם הנצחי", נקבל את השכר הנצחי, האין סופי?

לחצו לצפייה בסרטון עולם הבא – לא מה שחשבת

"הרי דומה הדבר אל אדם האומר לחברו, עבוד עמי רגע אחד קטן, ותמורת זאת אתן לך מכל תענוגי העולם ושכיות החמדה בכל ימי חייך. שאין לך מתנת חנם גדולה מזו! משום שהשכר אין לו שום השתוות עם העבודה".

הוא ממשיך ומסביר שם כי במחשבה אחת נאצלה ונבראה כל המציאות. מחשבה זו כוללת בתוכה הכול: סיבת הבריאה, התפתחותה ומטרתה. "היא הפועלת את הכול, והיא עצם כל הפעולות, והיא מקבלת התכלית, והיא מהותה של היגיעה, והיא עצמה מציאות כל השלמות והשכר המקווה". ואין שום דבר חוץ ממנה.

לכן, כל יגיעתנו צריכה להיות מכוונת להשגת מחשבה זו. הרי אם הכול בה, עלינו רק להתכלל בה. ובזה יהיה כל השכר שלנו!

במידת המעבר מאהבה עצמית לאהבת הזולת, האדם נכלל במחשבה זו של הבורא, מייד, עכשיו, בעולם הזה!

אין עולם אחר, לאחר מות הגוף: מה שאתה מגלה בחיים האלה, זה שכרך, וזה מורגש כקיומך הנצחי, גם תוך כדי חיי הגוף וגם לאחר מותו. אם לא השגת את גילוי מחשבת הבורא – אתה חי את חיי הגוף, ואחרי מותו, אתה נותר ללא הכרה, כנקודה ("רשימו"), עד הכרת עצמך בגוף חדש.

ולסיום, דבריו של בעל הסולם: "עולם הזה ועולם הבא בדברי חז"ל… שניהם מדברים במה שאדם משיג ומקבל בעולם הזה" (אגרת לתלמידיו משנת 1932).

6 comments

  1. יש בנו חלקים של האור ויש בנו חלקים של הכלי, היחס בינהם יוצר את תמונת העולם. אני יכול לראות את עצמי כקו האמצעי, נקודת המפגש בין האור (ההשפעה של עצמותו) לכלי. אני צריך לעשות כל מה שביכולתי כדי לספק לי גירויים שכאלה סביבי, בתמונת העולם שלי, שיביאו לידי יצירת חסרון לראות או להבין או להגיע בצורה בהירה יותר לאור, להשפעה הזאת ולהבין מהי. זה נעשה בצורה בו זמנית ע"י:
    1. הגדלת החיסרון לזה, ההשתוקקות לזה – הגדלת הכלי.
    2. הגברת ההארה מצדו של האור, גילוי שלו.

    אם יש יותר חיסרון ויותר אור אז יש תמונת עולם בקו האמצעי שהיא מדוייקת יותר, או ההשפעה שלה טובה יותר.
    המטרה של כל הירידה של העולמות מעצמותו ועד למצב ההסתרה שלנו היא כדי שנוכל בדרך חזרה למעלה ליותר ויותר גילוי לדעת שעבדנו בשביל זה ושזה לא בא לנו כמתנת חינם.או לחילופין אפשר לומר שבהתחלה בא"ס היה רק אור וכלי ולא היה קו אמצעי ובחזרה למעלה נבנה הקו האמצעי.

    כמו שאתה רואה בילגנתי את כל הסיפור, אתה יכול לסדר את זה קצת יותר ולהסביר איפה נכנסת כאן העבודה שלנו, כי בתאור שלי אני רואה רק עבודה של האור והכלי. ואיפה נכנסת לכאן היראה והאהבה?

  2. לרב לייטמן,
    תודות מקרב לב על מה שכתבת, על ההפניות, על המקורות, על האור.
    יישר כוח.
    "ידיד נפש אב הרחמן
    משוך עבדך אל רצונך
    ירוץ עבדך כמו איל
    ישתחווה אל מול הדרך
    יערב לו ידידותך
    מנופת צוף וכל טעם."

  3. אשרינו שיש לנו רבי כזה

    תיקון עולם לכולם

    משה

  4. הגיע הזמן שכל העולם יראה את העולם הבא כאן ועכשיו ברור כאור הבהיר.

    רק לכבוד זה הכל נוצר ביקום.

    תיקון עולם לכולם

    משה

  5. עולם יקר שלום

    מבקש מכם בכל לשון של בקשה רק להתאחד ולרצות שינוי במצבנו במחשבה אמיתית למען עתיד האנושות כולה.

    תיקון עולם לכולם

    משה

  6. סאלי קוריצו'נר

    שלום לרב,

    בשעורים האחרונים הרב מדגיש שלנברא אין זכות בחירה, אך זכור לי שלפני שנים אמר הרב שזכות הבחירה היחדה שיש לי זה לבחור את הסביבה שלי.

    האם הרב שינה דעתו, ויש לו השגה אחרת. התשובה מאוד מאוד חשובה לי

    תודה

    סאלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest