דף הבית / אהבה / אהבה? – רק ברוחניות!

אהבה? – רק ברוחניות!

 s_ochkami_100_wp.gif

הורמונים קובעים הכול

הורמונים מנהלים את הרגשות שלנו. התפתחות, מראה חיצוני, תבונה, חסינות, תיאבון, דימוי עצמי, מה לא, הכול תלוי בהורמונים. האבולוציה שינתה בנו הרבה, אפילו את המוח, אבל ההורמונים לא השתנו.

ישנן ארבע בלוטות הורמונאליות בגוף האדם:

בלוטת התריס, בלוטת יותרת הכליה, לבלב, שחלה – הורמונים המופרשים מבלוטות אלה מעבירים פקודות לכל האיברים.

מה זאת אהבה?

כשאנו רואים שותף מיני, בלוטת יותרת הכליה מפרישה הורמוני אדרנלין, קורטיזול, נוראדרנלין אשר גורמים לתחושות:
אדרנלין – סכנה, פחד.
קורטיזול – תוקפנות, התאהבות, מרץ.
נוראדרנלין – תענוג, התעוררות מינית.

עוצמת המשיכה המינית משתנה עם הגיל, באופן שונה אצל גברים ואצל נשים, והיא מווסתת על ידי טסטוסטרון.

סרוטונין – מוליך עצבי בעל השפעה מרכזית על מצב הרוח, והוא פוחת עקב ההתאהבות. כתוצאה מכך מתחילים לחוש געגועים והתלבטויות.
בכדי שהאהבה לא תהפוך לעינויים, המערכת האנדוקרינית מפצה על ירידת הסרוטונין ומייצרת אנדורפינים, אוקסיטוצין וואזופרסין.
אנדורפינים – גורמים לתחושת אופוריה, אהבה מתמשכת.
אוקסיטוצין וואזופרסין – גורמים לתחושת נאמנות ורוממות רוח.
כל ההורמונים – מנוהלים על ידי בלוטת יותרת המוח. לכן אהבה נולדת במוח ולא בלב. רוצים לבדוק אם אתם מאוהבים? גשו לבדיקה רפואית!

קבלה על אהבה:

האדם נוצר כאגואיסט ואין הוא יכול לחשוב על דבר מלבד רווח עצמי, ולכן אהבה היא תענוג משימוש בזולת. ואמנם שלעיתים קרובות היא מתבטאת אפילו בצורת הקרבה עצמית – לאמיתו של דבר זהו רק ביטוי מתוחכם יותר של האגו.

רק אם האור העליון משפיע על האדם ומעניק לו כוח להתעלות מעל הטבע שלו, ביכולתו של אדם לחשוב ולרצות "לא לעצמו", לא לשם האגואיזם שלו אלא לשם הזולת, להרגיש את הזולת, את מחשבותיו ורצונותיו, כשלו ממש – או אז ניתן לאהוב את "רעך כמוך". מובן מאליו שאין לזה שום קשר להורמונים!

הקבלה מציעה לכם לטעום את ההרגשה הנעלה הזו!

13 comments

  1. נועם דוייב

    מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד היה חשוב לי שיאהבו ויעריכו אותי. לכן פיתחתי לעצמי שיטות שבהן ,כביכול, נתתי "אהבה" ותמורת זה (לא תמיד)קיבלתי חזרה "אהבה".אנשים סביבי רואים אשה טובה ואוהבת…אבל בכל זאת ,היום אני מודעת לזה שזה מאוד אגואיסטי.
    למיותר לציין ששיטות אלו גרמו לי הרבה פעמים גם סבל,שאותו הבאתי על עצמי…
    מאז שאני לומדת קבלה ,יותר ויותר ברור לי, שאמנם הורגלתי כך לנהוג, אבל אינני יודעת לתת אהבה אמיתית.
    כל פעם מחדש גילויים אלו אינם נעימים לי,ובכל זאת עמוק בליבי אני יודעת שזה נכון וגילויים אלו הכרחיים כדי להבין מהי אהבה אמיתית.

    אהבה אמיתית-
    אהבה רוחנית.

    שבוע נפלא
    שיהיה לכולנו 🙂

  2. אני פשוט לא מצליח למצוא אישה שאני יכול או רוצה להתחבר אליה, לחיות איתה לפרק זמן של יותר משבוע, שבועיים. האם זה אומר שאין לי אנדורפינים במח?

  3. נועם היקרה והמקסימה!
    אני מעריצה את הכנות והפתיחות שלך! את מדהימה בעיני ואומץ הב של להסתכל לאמת בעיניים!
    מאי (חברתך למשפחתנו הוירטואלית).

  4. רחלי (נתניה)

    שאלה: אם המקור של האהבה הוא בהורמון המופרש מבלוטת יותרת הכליה – האם יש קשר לאבנים בכליות?! אם כן – זה יעזור לי להבין כמה דברים …

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. טל:
    התחושה שמלווה אותך לגבי נשים מוכרת לכולנו, גם לנשים, מקורה נעוץ בעובדה שאנו לא "מכווננים" לאהוב באמת, וזהו רק היצר שמתעתע בנו ( אותו אגו שמניע אותנו..), אנו מתרגמים כל מני סוגי רגשות והתרגשויות לאהבה, אך מהר מאד זה מתנפץ לנו בפרצוף, על מנת "לאהוב" באמת כנראה שעליך לעבור דרך עם עצמך, וכמובן שלמצוא את החיבור הנכון בשבילך, אהבה ברמת הנשמה זה דבר שקיים, אך הוא מגיע רק כשאתה מגיע לנקודה מסויימת עם עצמך

    החיבור שלך רק מחכה לך
    כשתהיה מוכן, זה יגיע
    בהצלחה
    טל

  7. שאלה לרב
    אם הכל הורמונים, אז איך בעצם בוחרים בן זוג? רק לפי משיכה? זה מספיק? אין שום קשר בין הנשמות של גבר ואישה שאותו הם יכולים להרגיש בקשר בינהם?

  8. מאוד מעניין האם מקובל מגובה השגה שלו יכול לענות – מדוע זה קורה לך, ואיך אם הדרישה, שלומדי הקבלה חייבים להנשא.

  9. לאחר שהשכלתי, מפריע לי משהו,נכון שההורמונים משפיעים כמובן שאני חושב על עצמי אך לייטמן אומר שרק האור העליון יכול לגרום לי להתעלות מעל הטבע ולחשוב על הזולת, המילה רק מפריעה לי כי בחיי הקצרים צברתי נסיון למדתי שאפשר לאהוב באמת ולחשוב על הזולת עם (או בלי) הכח העליו בכח השכל וכנראה שאני לא לבד, אני חושב שיש כח עליון שנתן לי הורמונים ושכל לשלוט בהם, נכון,
    שזה לא תמיד מצליח אך בשביל זה אני בן אדם.

  10. שאלה לרב,

    השאלה היא בהקשר כיצד רואה הקבלה את הקשר בין גוף נפש ונשמה. לפי הספר "הכנה והתקפה" באחד העמודים אשר מכינים את האדם לשיעור, כתוב:"15 או 10 דקות לפני השיעור, על האדם להתחיל לנתק עצמו מהגוף ולהתעלות." קשה לי להבין מדוע צריך האדם להתנתק מנתונים טבעיים שהטבע העניק לו ובמקום להתנתק הוא יכול פשוט לצפות בגוף שבמילא משתנה בכל רגע ורגע ולהרגיש שהוא הרבה מעבר אליו כי הוא עצמו לא משתנה, אל מה וממה מתכוון הספר שהוא אומר לאדם להתנתק הרי מלכתחילה הוא לא מחובר לכלום אם יתבונן בכך באמת.

  11. חוכמת הקבלה והרצון העז שבי גרמו לי לצאת מכמה משברים קשים ואני מודה שוב ושוב שכאשר ניתקלתי במקרה יום אחד (יותר נכון באיזה לילה סוער) באיש המזוקן הזה(עם המון אהבה) בטלויזיה, כי השכנה מלמעלה המליצה (ממש לא האמנתי) זה די הציל את חיי שהיו אז עגומים וחסרי טעם.
    אבל יש לי בעיה עם הקשר לגוף, שוב ושוב איני מבינה כיצד יכול להתרחש שינוי אמיתי בתודעתו ותפיסתו של האדם מבלי שהדבר ישפיע על גופו, שכן כפי שכתוב במאמר למעלה ישנה מערכת אינדוקרינית, וניתן לאמר שבעצם לכל רגש או שכל רגש מתבטא באיזה שהוא אופן בגוף. איך אדם שלדוגמא סובל מבעיה פיסית סיבוך נפשי או אפילו בעייה מנטאלית רגילה יכול לחוות חוויה גבוהה? הרי כל חוויה משפיעה על הגוף, מע' עצבים וכולי, השאלה שלי לרב המדען, כיצד יכולה להתרחש חוויה אמיתית אם עובדים רק דרך הראש? נכון, הלב בנתינה וכולי אבל גם זה בסופו של דבר דרך הראש, מה עם נשימות? הרפיה ודברים שמכינים את הגוף לחוויה כזאת, היכן יש בקבלה את החלק שמחבר את הגוף לראש?איפוא הדבר המעשי של העינין? הרי לא יתכן שזה רק במילים?

  12. מדוע למרות כל המילים היפות, תהליך התיקון כולל בעיקר עוד ועוד מנות של סבל? האם לזה התכוון הבורא ברצותו להיטיב לניבראיו?

  13. שולמית אילת

    טו"באב הוא חג האהבה שאלה לי לרבי ומורי מדוע כתוב ,"אם יתן איש את כל הון ביתו בעד האהבה בוז יבוזו לו?ומצד שני מים רבים לא יכולים לכבות את האהבה ונהרות לא ישתיפוה" כולנו רוצים להגיע לתיקון ולשתות מאבן השתיה של אותה אהבה נעלה ? במהרה בימינו אמן……

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest