דף הבית / כללי / איך להצדיק את הבורא?

איך להצדיק את הבורא?

thumbs_05_100_wp.gif

שאלתה של איילת: כיצד לחשוב על הבורא והצדיק אותו כשחולים וסובלים מאוד מכאבים? האם זה נכון לחשוב שרק כך אוכל לבקש תיקון? איך לראות ש"הכל לטובה"?
תשובה: האדם לא מתאר עד כמה המכות "מועילות", דוחפות אותו לתיקון. כדי להכיר את האגו כרע, אנו צריכים לעבור כל מיני מצבים של שליטת האגו בנו בכל הדרגות – מדומם, צומח, חי ועד המדבר. לכן המכות מתגלות בצורת מחלות, ובצורת איסורים "הגבוהים". רק כשנשיג את המטרה, תוכל להצדיק אותן – ראה מאמר "מהות הדת ומטרתה" – על כך שהתפתחותנו מטרתית, זאת אומרת שהמטרה של כל הצעדים ונחיצותם – מתגלים בסוף ההתפתחות. ולפי זה, מתגלה גם היכולת להצדיק את הבורא…!

שאלה נוספת של איילת: עדיין קשה לי לעשות את הקשר בין הרגשת הייסורים לבין זה שהם באים מהבורא כדי לקרב אותי אליו ולגרום לי לרצות אותו עוד. איך על ידי רע מושכים מישהו? הרי מי שעושה לי רע שנוא עליי. איך לתרץ לעצמי שזה בכל זאת טוב
תשובה: את תגלי, שמה שגורם לך רע הוא לא הבורא, אלא תכונותייך גורמות לך את כל הרע ,ומהבורא יוצא אור וכל טוב, ואליו את משתוקקת מהרע שלך.

4 comments

  1. תודה רבה לך עך תשומת הלב. האם יש בושה שרוכשים את תכונת ההשפעה בפעם הראשונה? משום שהאדם עוד לא יודע איך להשפיע נ"ר ליוצרו אז הוא כביכול מקבל מהבורא ללא כיסוי.

  2. האם הכל תלוי באישה? הרי היא מסמלת את החיסרון והגבר מופעל ע"י רצונותיה- יוצא שהיא מפעילה את התגובה מלמטה. אם כך למה בדיוק צריכה לכוון האישה את רצונותיה?

  3. רוצה מאוד להגיע למדרגה הזאת

  4. הלוואי והייתי כבר בדרגה של הצדקת הבורא  בכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest