דף הבית / משבר עולמי / אי אפשר להימנע ממהפכה רוחנית

אי אפשר להימנע ממהפכה רוחנית

photo_rav_gh70_130.jpg

שאלה: אתה נראה אדם רציני וחכם, אבל הרעיונות וההצעות הם אוטופיים. האם אתה בעצמך באמת בטוח במימוש שלהם או אפילו בסבירות של אפשרות לממש כזאת מהפכה רוחנית של כל האנושות?

תשובה: ביודעי את טבע האדם, אני יודע שהרצונות, המחשבות והמעשים של האדם הם לגמרי אגואיסטים, ולא יכולים להיות אחרת. אבל ביודעי גם את טבע העולם העליון, האור, אני לגמרי בטוח, ויודע מניסיון אישי, שהאור, כשברא את האגואיזם שלנו, מסוגל בין רגע לשנות אותו לאלטרואיזם. אבל הוא עושה את זה רק בהתאם לרצון שלנו.

לרצון הזה אנחנו יכולים להגיע, רק אם נכיר באגואיזם שלנו כדבר רע בשבילנו, רק אם נראה אלו יסורים הוא גורם לנו. אבל כל השאלה היא בכמות היסורים: אפשר לחקור משבר קטן, כמו המשבר הנוכחי, ולהבין שהיחס שלנו אחד לשני הפוך ל"כפר הקטן" הגלובלי של האנושות – להבין זאת בצורה כל כך עמוקה, שנוכל להתחיל להתקדם ל"ואהבת לרעך כמוך", להשתוות עם הטבע – הבורא.

אפשר, למשל, להתחיל חינוך גלובלי כלל עולמי, ללמד את כולם שאנחנו חיים בעולם של תלות מלאה אחד בשני. לרתום לעניין את כל כלי התקשורת העולמיים, כל גופי החינוך, החל מגני ילדים ועד לאוניברסיטאות. (ראה "הרצאה בארוסה").

הנסיונות ההתחלתיים שלנו, אפילו הכי לא משמעותיים, כבר יפסיקו את הניגוד בינינו לבין הטבע, כי אנחנו, בפעולות האלה, נפנה עם הפנים אל הטבע, אל הבורא, בכדי להתקרב אליו. ואם הרצונות שלנו בכללותם, יהיו בכיוון של שינוי עצמי, זה יקרה בקלות, כי הבורא שומע דווקא את בקשת הכלל.

בכל מקרה הטבע יממש את התכנית שלו, היא כבר קיימת וממומשת בעולם הרוחני. אבל הייתי רוצה להקטין את כמות האסונות – החברתיים, האקולוגיים, הצבאיים, הבריאותיים וכו', שיחייבו אותנו להתנתק מהאגואיזם.

ישנה דרך טובה להגיע למטרת הטבע. (ראה "דרך תורה ודרך יסורים"). בשביל זה ניתנה לנו חוכמת הקבלה. צריך לפחות לעשות את כל מה שתלוי בנו. והמהפכה הרוחנית תתרחש בכל מקרה!

משל: אדם אחד הלך על חוף הים ולפתע ראה לפניו ילד שמרים דבר-מה מהחול וזורק אותו לים. התקרב האדם לילד וראה שהוא מרים מהחול כוכבי ים. הכוכבים הקיפו את הילד מכל עבר; נדמה היה שעל החול זרועים מיליוני כוכבים על פני קילומטרים רבים.

"למה אתה זורק את כוכבי הים האלו למים?" שאל האיש.

"אם הם ישארו על החוף, אז עד למחרת בבוקר, כאשר יתחיל השפל, הם ימותו" ענה הילד, מבלי להפסיק את מלאכתו.

"אבל זה פשוט טיפשי!" קרא האיש "תסתכל מסביב! יש כאן מיליוני כוכבי ים, החוף ממש זרוע בהם, הניסיונות שלך לא ישנו דבר!"

הילד הרים את כוכב הים הבא, חשב לרגע, זרק גם אותו לים ואמר:

"לא! הניסיונות שלי ישנו הרבה מאד…בשביל הכוכב הזה."

הרים גם האיש כוכב וזרק אותו למים. ועוד אחד ועוד אחד…

עד שהגיע הלילה, כבר היו הרבה מאד אנשים על החוף. כל אחד מהם הרים וזרק למים כוכב, וכשזרחה השמש, לא נשארה על החוף אף נפש אחת שלא ניצלה.

2 comments

  1. כמה מדהים, להיכן נעלמה הרעננות הילדודית שלנו? התמימות הזכה, ראית המציאות כמו שהיא וללא מעצורים ועכבות? הרצון? האמונה למחר טוב יותר? לאפשרויות אינסופיות ולאו דוקא  לידוע מראש ולמצופה!

    ילד שבכל אחד מתוכנו… שרוצה אהבת חיים.

  2.  המשך!

    פעולה קטנה כפעולה גדולה לכל אחד חלק , אחריות  ומשקל בשינוי לטובת קידום האנושות, גם אבן חצץ קטנה עושה גל קטנטן בביצה, אבל בשביל הראשן זה גל עצום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest