דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / בשביל מה אני חי? להיות כמו הבורא!

בשביל מה אני חי? להיות כמו הבורא!

בשביל מה אני חי? להיות כמו הבורא!שאלה: מה היית אומר לאדם שיש לו תשובה לשאלה בשביל מה הוא חי?
תשובה: השאלה "בשביל מה אני חי", תמיד ובאופן קבוע, מובילה את האדם מפעולה למחשבה, ממחשבה לפעולה הבאה. באופן כללי, אדם תמיד יודע בשביל מה הוא חי – הרי הוא בכל זאת רוצה משהו ברגע הבא.
בדרך כלל, השאלה על משמעות החיים מקיפה אצל אנשים רק את העולם שלנו, כלומר אין היא חורגת ממסגרת העולם שלנו. לכן כשאדם משיג את המטרות שבעולם שלנו (אוכל, מין, משפחה, עושר, שליטה-כבוד-תהילה, ידע) הוא מוצא בהם תשובה לעצמו, על משמעות קיומו.
אך לאחר מכן, בכל אחד מאיתנו חייבת להופיע שאלה על משמעות החיים בכלל ולא על המילוי שלהם במשך שבעים שנות קיומנו בגוף. גם על שאלה זו יש כמובן תשובות רבות שמספקות דתות ושיטות רוחניות למיניהן, אבל הן נושרות בהדרגה ומתגלות כפושטות רגל.
נשארת חכמת הקבלה. התשובה שלה היא: "משמעות החיים – השגת השורש שלנו, המקור, מאיפה שאנחנו – השגת הבורא. ההשתוקקות הגדולה ביותר שלנו, הפנימית ביותר, המתגלה בסופו של דבר – היא לבורא, כיוון שממנו באנו" (ראו הגדרתו של בעל הסולם למהותה של חכמת הקבלה).
ובכן, הייתי שואל את מי שמרגיש כי הוא יודע את התשובה לשאלה "בשביל מה אני חי"? – האם גילית את התשובה מתוך השגת הבורא, כשהפכת להיות כמוהו?

7 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומשום זה, אתה אהבת נפשי, לא תלך בדרכיהם של אלו מבלי העולם, שוטים ובני שוטים, משום שלא שוים לגבך כלל, לא בגזע ולא בשבילא ומכל-שכן בפירות. כי בגזע שלך אתה חד בדור הזה, ובנקיותו של הגזע הזה אתה טוב ממני, כמו שאמרתי לך כשהייתי אתך, ולא חסר לך כלום, אלא לצאת בשדה אשר ברכו ה', וללקט כל אלו האיברים המדולדלים שאתדלדלו מנשמתך, ולצרף אותם לגוף אחד. ובגוף השלם הזה ישרי ה' שכינתו בתוכו בקביעות בלי הפסק כלל. והמבוע של תבונה רבה, ונחלים עליונים של אור, יהיו כמעין שלא פסק. וכל מקום שתתן עיניך בו, יתברך. וכולם יתברכו בגינך, משום שיהיו מברכים אותך בקביעות…ואז יתקיים ברכת הסבא: "מברכיך ברוך" וכו'.

    אגרת  4 – 1920 עמ' קע"ה בעל הסולם

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/31459

  2. ואני מצרפת לכך את תשובת הרב לאחת השאלות שנשאלו, מתוך  – הקדמה לתע"ס 10/2/08  – שעור ראשון.

    https://laitman.co.il/%d7%a8%d7%95%d7%97%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa/%d7%94%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%aa%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%93-%d7%a2%d7%a9%d7%a8-%d7%94%d7%a1%d7%a4%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa/

    בזמננו, לא משנה אם אנו מגיעים ללימוד הקבלה מהסיבה הנכונה.

    בה"ס כותב ש- לחכמת הקבלה מגיע מי ששואל : מה הטעם בחיי?

     גם לפני 1,000 שנה אנשים שאלו זאת. אך הם שאלו מתוך הצורה הבהמית.

    אנחנו מתפתחים מדור לדור כ – דומם, צומח, חי ו – מדבר. לפני 1,000 שנה, האדם ששאל זאת- חוץ מאוכל, לא רצה מאומה.

    בזמן אחר, האדם שאל זאת כי לא היה לו מה ללבוש, וכן הלאה.

    לשאול מתוך העולם הזה : למה רע לי? זה לשאול כ – בהמות: הסרט לא טוב ! הבירה לא טובה ! האישה צועקת והילדים מעצבנים !

     כיום, אנו בתקופה שהאדם שואל "מה הטעם בחיי?" מתוך כללות המכה שפוקדת את העולם. מכה גלובלית, ומתוך הרצון שעכשיו מתגלה באדם מדרגת המדבר.

    לכן אם נאמר לו: תתעניין בקבלה, תראה מה כתבו על הצרות שלך – הוא יוכל למצוא בקבלה את הצרות שלו – קרובות לפתרון.

    השאלה של היום: "מה הטעם בחיי?" – נשאלת מתוך כך שאין בעולם הזה תשובה, כפי שהייתה קודם לכן לאדם. קודם השאלה נשאלה מתוך בחינה חומרית: חוסר באוכל/ בגדים / השכלה וכו' – ואלו כיום האדם מרגיש שאינו מוצא בעולם הזה שום מקור של מילוי.

  3. איך נביא למפנה ושינוי במצב הגרוע במדינה?

    האם לספר למי שרוצה ומוכן לשמוע, על מקור המשבר, ובכלליות על חכמת הקבלה ועל הצורך באיחוד עם ישראל?

    האם אנשים שלא התעוררה בהם נקודה שבלב וירצו יותר להתאחד וישמעו על קבלה, זהו כבר תנאי מספיק כדי שיתחולל שינוי לטובה?

    איך אפשר לשדר מסר של איחוד, כאשר כשאני התחלתי ללמוד קבלה התחלתי לגלות כי הקשר שלי עם כל הסביבה הקודמת מתחיל להיות רופף, מה שמעניין אותי (הקבלה) לא מעניין אותם ולהיפך, ושכל הקשרים שלי איתם הופכים להיות מה שרק הכרחי, שאת הזמן אני מחלק לדברים שנראים לי כעת חשובים יותר…?

    כאילו שיש כאן פרדוקס אני מתרחק מכל העולם (כולל המשפחה: הורים,אחים) כדי בעצם להיות קרוב לכל העולם בצורה הנכונה והאמיתית יותר, איך הפרדוקס הזה נפתר?   

  4. שלום לכבוד הרב. יש לי שתי שאלות:

    האחת: בתי – שַׁנִי, רוצה לדעת  : מדוע אסור לומר את השם : יהוה? כך אמרו לה בבית ספר.

    השנייה: מתוך הקדמה לתע"ס , שעור – 12/2/08

    אני מבינה , שרשע – זה אדם חכם, המבין שחיים בעוה"ז אינם חיים. יותר מזה, הבנתי שהמדובר באדם שכבר עבר את המחסום.

    לעומת זאת, בהקדמה לספר הזהר, שיחה 9 ב' מ – 20/4/07

    הבנתי מדבריך ש: ברצון לקבל המופרז שיש לנו בזמן הסתר כפול והסתר רגיל, אנו נקראים : רשעים.

    אז האם המושג רשע, קיים גם בזמן הסתר וגם אחרי המחסום?

  5. שלום ניר

    מאיך שאתה מתאר את הדברים הקורים במציאות חייך, אני מפרשת זאת, כהפרעות הבאות מידי הבורא – אשר מטרתן לחזק אותך במסגרת הנוכחית , וזאת ע"י הפעלת הסביבה הגלובלית שלך , כנגד הפעילות/לימוד שאתה עושה !

    זוהי בהחלט דרך לחיזוק שתוכל להשתמש בה , במידה ותכניס את עצמך יותר ויותר לסביבת בני ברוך – גם אם המדובר בסביבה וירטואלית.

    אז כרגע, ברור שבפני אנשים שלא התעוררה בלבם הנקודה שבלב, אין טעם לשתף באשר לחכמת הקבלה. אלא אם כן, נראה לך , שאותו אדם  – כן מחפש משמעות בחיים.

    פשוט תנסה, מקסימום  – לא הלך. אין זאת אומרת שזה לא ילך.

    יש פעולות הפצה – כחלוקת גיליונות למי שמעוניין. זו גם דרך הפצה מעולה. תחשוב על זה 🙂

  6. שלום כבוד הרב,

    אני אדם שבשלב זה בחיים אין לו דברים שאותם הוא רוצה באמת.

    חוסר הרצון שלי מפחיד אותי כי אין לי כלים אחרים מלבד הרצון להתקדם.

    חוסר הרצון שלי הוא גם החוסר בשאיפות כלשהן ומבחינה מסויימת חוסר ב"כוונה" (במשמעות הרוחנית). עברתי על דברים שאפשר לעשות ושאלתי את עצמי האם אני רואה אותי עושה את הדברים ההללו בעתיד כך שהם יהוו מעין דברים "אמיתיים" שאעשה.

    אייני פונה לשום כיוון מהפחד שכל דבר שעאשה תתברר אחרי זמן מסויים כעוד אשליה. לצערי הגעתי למצב שבו אעדיף לא להיות בתזוזה מאשר להכניס את עצמי לעוד אשליה שאתאורר ממנה העוד מספר שנים ואמצא את עצמי באותו המקום של עתה.

    הבקשה שלי היא איזושהי תגובה על מצב שכזה, אין לי שאלה ספציפית

    תודה רבה מראש על כל התיחסות.

  7. מי קובע מה אשליה ומה לא ??? הכל אשליה, הזיה זה יה , השאלה היא היכן אתה מרגיש בבית . איפה אתה מזהה כנקודה שבלבך ,איפה אתה מרגיש הכי בבית !!!! אם נשאר לפחד על עצמנו מפחד ליפול לתהום של אשליה, לא נגיע לשום מקום באמת  כי הכל זה אשליה ואתה מקיים את מה שנראה במציאות , המציאות היא מה שא – ת – ה מוצא בה !!!!!! לא קיימת בלעדיך , בנאדם . בתיאוריה, הבית זה הלב שלנו ( שהוא ל' ב' , למד בית ) אז בכל מקום שנהיה אנחנו עם הלב לכן הבית הוא אתה .  אם אתה כבר יודע שאתה הבורא של מצבי חייך, והם נשלחו אלייך על ידך בלבד בשביל לעבור אותם, כמו עיברי שעובר את מחסום האגו ומתרחש בנקודת הלב, אל תשקוט ותמשיך לחפש את הנקודה בה תהיה ער באשליה ולא תתעורר ממנה כמו שינה ארוכת זמן. כולן הן אשליות, השאלה היא מה האשליה , מה השאלה מה האש ליה שלך ? איזה אש אתה ? איזה אש אתה בשביל יה ? כולנו במקום הזה ורוצים רק להתקדם, תפסה אותי ההודעה שלך מאד , כי כתבת שאין לך רצון ואין לך דבר מלבד הרצון להתקדם, רצון ואור אלהים , זה כל מה שיש – ככל שרצונך יהיה באמת זך מזוכך וטהר יותר, כך תחווה את האהבה האלוהית את האהבה שהיא אתה , את " צרופה אמרתך מאד ועבדך אהבה " ….. לה' , תבורך תודה רבה לך מכל הלב !!! שלח הודעות כאלה כל הזמן, כל שאלה באה עם תשובה, התשובה היא אתה, אתה היא הדרך והדרך הולכת בך ,  וכולנו נתקעים בחוסר רצון, לכן הלוואי ורק נבקש נתבקש נדרוש מעצמנו מכל האור הזה שאנחנו מקבלים ברציפות שלמה ומלאה שרצוננו רק ילך ויגדל ויתבהר כי זה כל העבודה שלנו, הרצון, רק לרצות לרצות לבקש מאד ולרצות ,        ~ א ~ מ ~ ן ~

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest