דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / גם רשעים יכולים להיות נביאים

גם רשעים יכולים להיות נביאים

photo_rav_gh70_211.jpg

שאלתו של מרדכי: כתוב שבלעם הרשע היה נביא גדול, באותה הרמה כמשה רבנו. אני מבין שמה שמתואר הם רצונות שמתגלים בתוך האדם, וגם מבין שברצונות לא מתוקנים לא יכול להתגלות אור. אז כיצד הרצון הכי מקולקל, בלעם, מצליח לגלות לא רק אור אלא מדרגת נבואה? איך בלעם יכול היה להישאר במצב של נבואה במצב כל כך לא מתוקן?

תשובה: על פרעה נאמר שהוא הכיר את הבורא, ועל לבן הרשע נאמר שהוא מגלם בעצמו את האור העליון במלואו, וכך נאמר גם על הרבה אחרים. התורה מספרת לנו על שורשים רוחניים של דמויות מהעולם שלנו, ולא על ההתנהגות שלהם בעולם הזה. ורק כאשר אתה רואה את שורש הנשמה שלהם, את המדרגה הרוחנית, אתה קובע מי הם. למרות שהדמויות האלה משחקות את התפקידים שלהן בעולם שלנו בלי להיות מודעות לכך בעצמן.

פרעה גם שווה וגם הפוך לבורא. כמו שיש 4 עולמות אבי"ע של כוחות ההשפעה הטובים, כך מולם יש 4 עולמות אבי"ע של כוחות הקבלה הרעים. המערכות האלה הפוכות, מקבילות, ושוות אחת לשניה. זאת כדי לשמור על תנאי חופש הבחירה של הנשמות, שנמצאות תחת השפעה שווה של שתיהן.

הבחירה היא בסביבה, כדי לקבל כוחות נוספים להעדיף את צד ימין, הטוב והמשפיע. הרי נאמר שבכל רגע האדם צריך לתאר את עצמו בתור חצי צדיק וחצי רשע, וההכרעה באה רק מתוך התפעלות מהקבוצה. לכן כל כך חשוב לנו ליצור השפעה וירטואלית מלאה של קבוצת בני ברוך על כל מי שרוצה בזה.

פוסטים קודמים בנושא:

למה יש בתורה כל כך הרבה מילים שונות?

כל התורה – באדם אחד

איך לקרוא את התורה

על מה התורה מדברת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest