דף הבית / כללי / דרך האור ודרך הייסורים (למתקדמים)

דרך האור ודרך הייסורים (למתקדמים)

photo_rav_gh70_211.jpg

שאלה: האם אפשר להגיד שדרך התורה לא מבטלת את הבעיות בחיי האדם, אלא, אדם שהולך בדרך תורה, מתייחס אליהן בצורה שונה? זאת אומרת, אם אדם עומד על מדרגה יותר גבוהה, אין לו את הבעיות הקודמות, משום שהיחס שלו אליהן, או יותר נכון אל המקור שלהן השתנה, ובניגוד לכך, אדם שהולך בדרך ייסורים ושמקבל את אותה בעיה, מרגיש חוסר סיפוק.

תשובה: בדיוק כך! אנחנו קיימים בשדה של אור עליון (תכונת ההשפעה והאהבה). לשדה הזה יש צורה של מעגלים, וככל שהם קרובים יותר למרכז, כך הם מרוכזים יותר, במידת תכונת ההשפעה והאהבה שלהם. הכל סטטי, ורק אנחנו משנים את התכונות שלנו ונעים בשדה הזה ומשנים את התפיסה שלנו.
במרכז כל המעגלים נוצר רצון(נשמה אחת). הרצון התרחק מהמרכז, איבד את תכונת ההשפעה והאהבה, נשבר לחלקים (נשמות פרטיות), ורכש תכונה הפוכה – קבלה (אגואיזם). כך הוא מתקיים בשדה האור, במעגל הכי מרוחק מהמרכז. מידת ההשתוות של הנשמות לאור, דומה למטען שתופס את מקומו בשדה חשמלי או מגנטי. הקשר בין הנשמה לאור (בין המטען לשדה) הוא איזון (השתוות) בתכונות שלהם. אם תכונת האור (השדה) והנשמה (המטען) שווים, אז הנשמה (הרצון) מרגישה את עצמה במנוחה (באיזון הכוחות, התכונות שלה ושל האור). במידת ההתרחקות (הירידה, לפי התכונות) של נשמות מהמרכז אל השוליים, מכל מצב שאותו הן עברו, נותר רשימו (תיעוד) על אותו מצב. כאשר הנשמות מגיעות לריחוק המקסימאלי (בתכונות המנוגדות שלהן) מהמרכז (הבורא), רשומה בהן כל שרשרת ההתרחקות (הירידה). המצב הכי מרוחק מורגש על ידי הנשמות (הרצונות האגואיסטים), בתור אדם (נשמה) בעולם הזה (בשדה).
החל מאותו רגע, הנשמות מתחילות את דרכן חזרה. בהתחלה הן נעות אל מטרת הבריאה בלי הכרה, תחת לחץ הכוח שנוצר בעקבות חוסר התאמה בין תכונות הנשמות לתכונות מעגלי האור, שאותם הן עוברות. הן חשות שעוברות ייסורים. ההרגשה הזאת נוצרת מתוך ניגוד התכונות האגואיסטיות שלהן ותכונות האור. כמה שיותר רשימות מתגלות בנשמה, כך היא נדחפת אל המעגלים היותר פנימיים בשדה האור. זאת אומרת, שבאותה מידה חוסר ההתאמה שבין הרשימו הלא-מתוקן לבין האור המתוקן גדול יותר – וכך האדם והחברה בכללותה, מרגישים את עצמם יותר גרוע.
החל ממעגל מסוים בשדה האור, השפעתו של האור על הרשימו, מעוררת הכרה בסיבת הייסורים, בצורה של שאלה על המשמעות, הסיבה והמטרה שלהם – זוהי שאלה על משמעות החיים, המביאה את האדם לקבוצה (סביבה), היכן שהוא יכול להתחיל לתקן את עצמו בהתאם לאור (להשפעה).
"תמיד נדמה, שאוהבים אותנו כיוון שאנחנו טובים. אבל אנחנו לא מבינים, שאוהבים אותנו כיוון שמי שאוהב אותנו, הוא טוב." (ל.טולסטוי).

שיעור על פי המאמר  "מהות הדת ומטרתה", פרק "ב' דרכים: דרך יסורים ודרך תורה"

פוסטים קודמים בנושא:

האור עושה הכול

אי אפשר להימנע ממהפכה רוחנית

One comment

  1. מקסים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest