דף הבית / כללי / האור מתקן הכול

האור מתקן הכול

photo_rav_gh70_074.jpg

שאלה ממשה: כבוד הרב אומר שבדרך הרוחנית אסור (היינו, אי-אפשר) להשתמש בכוח ואסור אף פעם להילחם, אלא הכול יעשה האור המחזיר למוטב. האם גם כשקשה לי לקום לעבודה או לשיעור (קבלה), גם אז לא להילחם בכוח ולחכות לאור המחזיר למוטב (במצב הזה אני לא אקום), או שבמקרה כזה כן צריך להלחם?

תשובה: אסור לנו לנסות לתקן את עצמנו ואת העולם, אבל אנחנו חייבים לכוון את עצמנו לכך שהאור המחזיר למוטב יתקן אותנו. דהיינו, אדם המקיים מהלכים כדי להיתקן על ידי האור, מסייע בכך, אך את התיקון עצמו מבצע האור המחזיר למוטב.

שאלה: מדוע לאחרים קל יותר לתת עצות של מקובלים מאשר לבצע אותן בעצמם?

תשובה: מפני שכאן משתתף האגו שלנו והרצון שלנו להשליט על האחר את הדעה שלנו, להצדיק את עצמנו, לשלוט בעזרת דעתנו על האחרים, ולהתעלות מעל האחרים לא רק בשליטה, אלא גם בתהילה ובמוניטין. למרות זאת, תמשיך בהפצה, משום שבעזרת הפעולות שלך אתה מזמין אור מקיף והוא משנה את הכוונות האגואיסטיות שלך לנתינה, מלא לשמה, ללשמה.

שאלה: כיצד צריך להתנהג במקרה שתלמידים שלומדים קבלה נמצאים משני צידי המתרס של סכסוך בין מדינות, יהודי מול פלסטינאי, רוסי מול גרוזיני וכו'. מלחמות בעולם לא חסרות, אבל את הקבלה כבר לומדים בכל מקום. מצד אחד כל אדם חייב להגן על מדינתו, מצד שני הצדדים אשר נמצאים בקונפליקט, יכולים להרגיש בצורך להתחבר זה אל זה. צורך שאי אפשר לסרב לו.

תשובה: כל התיאוריות שלך לא נכונות. הן יוצאות מההיגיון הגשמי. אנחנו לא יודעים איך האור פועל עלינו בזמן שאנחנו מזמינים אותו, רק הוא פועל ובשום אופן לא אנחנו פועלים. הוא משפיע, מתקן ומכוון הכל לשלום ולשלמות.

שיעור על פי "הקדמה לספר הזהר"

פוסטים קודמים בנושא:

שאלות על אור מקיף

במקום רעב – האור העליון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest