דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקנייה המשתלמת ביותר – תוכנת הבורא

הקנייה המשתלמת ביותר – תוכנת הבורא

 יש רק סיבה אחת לכל הצרות, ולחילופין לכל הטוב והעונג שביכולתנו להשיג. איננו נדרשים לשנות את הטעמים שלנו, או את המוח והשכל שלנו. גם לא לסובב את העולם או את האנשים בצורה מסוימת. רק דבר אחד עלינו לשנות – את יחסנו לכוח העליון. כי נכון לעכשיו איננו מבינים אותו.

אם נבין את הבורא, אם נכיר את חוקי הטבע (אלקים בגימטרייה הטבע, 86) יסתדר לנו הכול. בכל השטחים, בכל המישורים שבחיינו, במערכות היחסים ובכלל בכל דבר. ולא רק בעולם הזה, אלא בצורה נצחית, בחיים נצחיים של שלימות אינסופית. אז מה בעצם חסר לנו? להבין אותו.

שוב, שימו לב מה השינוי שעלינו לעבור, זהו שינוי בהבחנה ובהבנה. עלינו לקנות את התוכנה של הבורא – להבין לפי מה הוא עובד, איך הוא חושב, למה כך בדיוק הוא עושה. את זה אנו צריכים לדעת ולכן נאמר: "דע את ה' אלוקיך". איננו זקוקים לשום דבר אחר.

בעל הסולם מתאר זאת כך:
"וצריך שתדע אמנם, אשר סיבת כל הריחוק הזה, שאנו רחוקים כל כך מהבורא, אין כל זה אלא משום סיבה אחת, שנעשתה למקור לכל המכאובים והייסורים שאנו סובלים. שיחד עם זה מובן, שבהסרת הסיבה ההיא, נפטרים תיכף מכל צער ומכל מכאוב, וזוכים תיכף להדבק בו בכל לב, נפש ומאד. ואומר לך, שהסיבה המקורית ההיא אינה אחרת, אלא מיעוט ההבנה שלנו בהשגחתו על בריותיו, שאין אנו מבינים אותו כראוי" (הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות מב).

(הקטע לקוח מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם מה- 6.3.08, מדקה 26:10 עד 27:59. לצפייה בשיעור המלא).

6 comments

  1. Laughingתכלת זה צבע נהדר

  2. רציתי להגיד שאני דווקא מבינה את השם מצויין
    ולא בגלל שאני רוצה להשוויץ חס וחסה
    פשוט יש בינינו הבנה
    והסכמה
    ובעיקר אהבה

    ואל תשכחו——>מעל הדעת…

    חחח

    אמונה מעל הדעת""

    נכון שזה לא חכמה כי אני מיוחדת במינה
    אבל כל אחד מיוחד במינו
    והבורא-ת אוהב-ת מקוריות.

    נו..איך לא המקור לא יאהב את עצמו?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  3. כבוד הרב,

    תודה על המילים שאמרת בשיעור הזה!

    שנים כבר מאז שאמרתי שאני רוצה להבין את אלוקים, לפי מה הוא עובד, איזה חוקים, כי הוא בטח לא עובד לפי החוקים שאנו מכירים, ובגלל זה אנו עולמנו  הפוך…ותמיד הסתכלו עלי עקוםUndecided…"להבין את אלוקים?!"

    המשפט הזה "דע את ה' אלוקיך", גם אם לא ידעתי את משמעותו עד עכשיו, עכשיו אני יודעת שחשבתי תמיד לכיוון הנכון.

    הרגשתי תמיד, בתוך ליבי, שאלוקים עובד לפי חוקים שאנו מפספסים או לא מבינים, תוכנה שאנו בני אנוש לא מבינים אותה, ובגלל זה כל הסבל וקושי שאנו עוברים יום יום על פני כדור הארץ…

    אני כולי תקווה שדרך לימוד חוכמת הקבלה, נצליח לרכוש את "התוכנה" , ונלמד אותה היטב, כדי שנכיר את עולמו האמיתי של אלוקים ונתחיל להתנהג בהתאם!

    תודה על השיער!!!

  4. נודע כי התכלית הנרצית מהעבודה בתורה ובמצוות היא להדבק בהשם ית' כמ"ש ולדבקה בו. ויש להבין מה הפירוש של הדביקות הזאת בהשי"ת. הלא אין המחשבה תופסת בו כלל. אכן כבר קדמוני חז"ל בקושיא זו שהקשו כן על הכתוב ולדבקה בו ואיך אפשר להדבק בו הלא אש אוכלה הוא, והשיבו, הדבק במדותיו מה הוא רחום אף אתה רחום מה הוא חנון אף אתה חנון וכו'. ולכאורה קשה איך הוציאו חז"ל את הכתוב מפשוטו. הלא כתוב במפורש ולדבקה בו. ואם היה הפירוש הדבק במידותיו היה לו לכתוב ולהדבק בדרכיו, ולמה אומר ולדבקה בו.

    והענין הוא כי בגשמיים התופשים מקום מובנת לנו הדביקות בקירוב מקום, והפירוד מובן לנו בריחוק מקום. אבל ברוחניים שאינם תופשים מקום כלל, אין הדביקות והפירוד מובנים בהם בקירוב מקום ובריחוק מקום, שהרי אין תופשים מקום כלל, אלא השוואת הצורה שיש בין שני רוחניים מובנת לנו כדביקות, ושינוי הצורה בין שני רוחניים מובן לנו כפירוד. וכמו שהגרזן מחתך ומבדיל בדבר גשמי לחלקו לשנים ע"י שמרחיק החלקים זה מזה, כך שינוי הצורה מבדיל את הרוחני ומחלק אותו לשנים. ואם שינוי הצורה בהם הוא קטן, נאמר שרחוקים הם זה מזה בשיעור מועט, ואם שינוי הצורה הוא גדול נאמר שרחוקים הם בהרבה זה מזה, ואם הם בהפכיות הצורה, נאמר שרחוקים הם זה מזה מן הקצה אל הקצה.

    ראו הרחבה מאמר לסיום הזוהר

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/31387

  5. כמו שלאהבה אין חוקים כך גם בעולם האמת
    הכל מסתדר בדיוק כפי שצריך מפני שכל היש מלא בשם
    בכל אטום יש את החלק האלוהי שמחכה להתפתח …בקבלה קוראים לה נקודה שבלב אבל זאת בעצם מהות הוויה שנמצאת ברמה התת אטומית בכל מקום בכל היש בכל החומר והאין חומר…אותה הוויה אלוהית היא הרביעית הנוספת למינוס פלוס וניוטראל לכן היא קולטת מה נעשה בכל מקום דרך רטט אלקטרומגנטי שמהדהד בשמש ובכל רחבי היש בכל המימדים אין חוקים שכתובים אלה הכל נעשה בדרך וצורה טבעית…כמו שהעץ או הזרע צומח לאור ומחפש אותו הוא מחובר אליו גם אם הוא בתוך האדמה כביכול בחושך אבל גם בחושך באדמה יש את אותו חלקיק אלוהי שמשדר לזרע ומכוון אותו יש דוגמא וממנה הכל נוצר הכל אל האור ברגע שאתם מחפשים לקנות תוכנה זה נשמע כאילו אתם לא מבינים איך האור פועל בחומר מחפשים להגדיר ולנתח כל דבר …נכון שבקבלה ירדו לפרטי פרטים אבל הטבע הוא הכי פשוט שיש והכי טבעי למה להסתבך בחיפוש אחרי חוקים והגדרות ותוכנות אם הכל בעצם טבעי ופשוט ולא מסובך ומורכב.
    מהתבוננות בטבע תוכלו לראות כמה הכל פשוט שימו זרע על צמר גפן מה הוא מחפש תוכנה?לא…הוא שואף לאור בטבעיות זה בעצם הוויתו כך גם האדם בעצם ההוויה שלו שואף לאור…הכל מחובר הכל הוויה אחת מושלמת אמא אדמה פשוטה אבל מאוד מאוד חכמה חחח

  6. ומנסיון אני יכולה להעיד שגם ללא השאיפה לאור האור מוצא את מי שמוכן לקבל אותו גם אם הוא לא יודע על כך עדיין…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest