דף הבית / כללי / יש הרבה דרכים למקום

יש הרבה דרכים למקום

thumbs_mysli_na_skameike_100_wp.gif

שאלתה של אסתר: לרב ברוך אשלג המורה שלך, היו הרבה תלמידים וביניהם הרב גוטליב והרב בריזל ועוד רבים. כל אחד מבין ומפרש את הרב בצורה אחרת. במיוחד בנושאים של "דת" ו"הפצה" יש הרבה חילוקי דעות בין התלמידים של הרב ברוך אשלג. איך אתה מסביר זאת?

תשובה: על מנת שלכל בן אדם תהיה אפשרות למצוא מורה שיתאים לחינוך שלו ולהשתוקקות שלו, יוצאות כמה גרסאות ממורה אחד. על האדם לנסות את כולן, ולבחור מי מהן קרובה יותר לרוחו. אני בטוח שכולם מלמדים את אותם היסודות.

ע"י לימוד בקבוצה שמושך אור מקיף, משיגים את תכונת ההשפעה (מסך ואור חוזר) ובהמשך, העלייה היא על ידי ביטול עצמי בפני אח"פ ד' עליון.

שאלה: איך אתה מסביר, שהתלמידים של ברוך אשלג לא בקשר אחד עם השני?

תשובה: כל אחד הולך בדרכו, כמו שנאמר: "יש הרבה דרכים למקום".

לאחר פטירתו של הרב"ש, נותרו בידי כל פריטי הארכיון שלו. אפשרתי לתלמידיו לצלם את כל כתבי ידו ,כמו כן יותר מאלף קלטות שמע עם קולו של הרב"ש נמסרו להם לשכפול. אני מאחל להם הצלחה בכול.

One comment

  1. 1.למה ביסודות לא הזכרת את ההפצה? איפה ההפצה בכל זה?

    2. אתה כל הזמן מדבר בחשיבות ההפצה שהיא מעל הכל, אבל, כשאתה היית תלמיד לא עסקת בהפצה בעיקר אלא התרכזת בלימוד בקבוצה?

    3. פעם אמרת באחד השיעורים, שבכלל לא חשבת שזה יגדל לכאלו מיימדים, חשבת אולי לכתוב ספרים וזהו, איך שהו זה התפתח ברוך ה', אני מברכת על כך, אבל שואלת- אם ההפצה זה אלמנט כ"כ חשוב בהתקדמות רוחנית, אז למה זה לא היה בראש סולם ההעדפויות מלכתחילה?

    4. איפה בכתובים מצויין עניין ההפצה?

    5.איפה בכתובים מצויין חשיבות ההפצה בעיקר לנשים, שזה הכלי שלהן להתקדמות? (האים אפשר לקבל מראה מקום?)

    6. האם זה פירוש אישי שלך, כל עניין ההפצה, ובמיוחד לנשים? כי אישה צריכה לתמוך בגבר, אז הגיוני שזה יהיה בהפצה?

    נ.ב. אני שולחת המון שאלות, נדיר שאני מקבלת תשובות דרך הבלוג, ניחא, אולי זאת לא הדרך הכי טובה לשאול, בכל אופן, כשיש שאלות ללא מענה, אז התלמיד יכול להחליט בשביל עצמו את התשובות, לכן, אולי כדאי למצוא פיתרון נוסף לשאלות שנשאלות בבלוג, שאחד התלמידים אולי ישיב, כמו שמשה רבינו- עשה לו היררכיה של שופטים ותתי שופטים כי זה היה ברור שהוא לא יכול מבוקר עד ערב לשבת ולענות לשאלות של כל העם, ואז הוא יכל לברור לו את מה שהיה ראוי לקבל יחס אישי שלו בעצמו.  

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest