דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / כל המקורות מדברים על הרוחניות

כל המקורות מדברים על הרוחניות

thumbs_sidur_rashash_100_wp.gif

שאלה מהבלוג באנגלית: אני מבין שכל הקבלה מתמקדת בשינוי החיים. אבל אני לא מוצא הוראות איך לשלב את שאר המקורות כמו: חומש, משנה, תלמוד, הלכות וכו'. איפה משתמשים בהם? האם אנחנו צריכים אותם? איך עלינו לחבר את כל זה בעתיד?

תשובה: אחרי שתלמד את חכמת הקבלה, תתחיל להבין שגם המקורות האחרים כולם מדברים רק על רוחניות, על הבורא, כלומר, גם הם ספרים בחכמת הקבלה, אך מתוארים באמצעות סגנון כתיבה אחר! הנה למשל כעת אני נותן תקצירים של פרשות שבוע. בשביל מה? מפני שבהם המקובל הגדול של כל הדורות – משה – מספר על עלית נשמת האדם ב-125 מדרגות של השתוות לבורא. את העלייה הזאת אנחנו חייבים לבצע כעת, כולנו יחד וכל אחד לחוד, להתחבר יותר ויותר בכל מדרגה, כדי שבסוף העלייה נהפוך לנשמה אחת – נשמת האדם. בשום מקור הדרך הזאת לא מוסברת בכזאת דייקנות ופירוט!

בשלב הבא – נתחיל ללמוד דרך הבלוג בהדרגה – את ספר הזהר. ספר הזהר הוא פירוש לספר התורה. באמצעותו נתחיל לראות מה באמת נמסר לנו בספר התורה. לאחר מכן, אחרי התורה (חומש), נוכל באותו אופן ללמוד את המשנה, הגמרא וההלכות. הרי בכל הספרים האלה מדובר על תיקון האדם – תיקון הנשמה, תיקון הרצון האגואיסטי שהבורא ברא – יצר הרע. התורה ניתנה אחר כך, רק לצורך תיקון יצר הרע. מי שאינו מרגיש בתוכו יצר הרע, לא נקרא שהוא לומד תורה. הוא קורא טקסט ריק, ולא מה שמשה מסר לו . רק אחרי שתתכוון לשימוש נכון בספרי הקודש ( קודש נקרא מה שמביא אותך לתכונת הקודש – להשפעה ולאהבה) תוכל לעשות שילוב נכון של כל הספרים האלה.

שאלה: בלימודי הקבלה באוניברסיטה מוזכר הרבה פעמים שמו של "ספר הבהיר". מאחר שאינך מזכיר כלל את הספר הזה לא באתר האינטרנט ולא בשיעורים שלך, רציתי לדעת, האם לדעתך ספר כזה אכן קיים ?

תשובה: "ספר הבהיר" אכן קיים. אלא אנחנו לומדים בעיקר את כתבי בעל הסולם – המקובל האחרון, ולכן זה הכי מתאים לתיקון של הנשמות שלנו. בנוסף לכתביו אנחנו לומדים את כתבי רב"ש, הרמח"ל ואת התנ"ך.

4 comments

  1.  Undecided אני כל כך רוצה ומתאמצת להגיע אל המטרה ובכל פעם נתקלת בגבול בו נעצרות לי המחשבות ואני מתרוקנת. שוב מחדש לא יודעת מה אני רוצה בדיוק ואיך בדיוק לממש זאת. הכל מצטייר לי כתאוריה רחוקה ואני לא מבינה למה עליי להדמות בדיוק? את מי ואת מה בדיוק לאהוב? מזה חיבור? ואיך כל זה מתקשר לחיים ביומיום? אני יודעת שהאור מברר בי את כל האבחנות אך איך אני בדיוק מושכת אותו כאישה? ותודה רבה לך על כל עבודת הקודש הזו שבלעדיה העולם היה אבוד.

  2. כל עולמי הוא ציור של שחור על גבי לבן- תכונותיי (הכוונה ע"מ לקבל) על פני תכונות הבורא (אהבה חלוטה). אני בעצם רואה את המומים שלי.. "כל הפוסל.." שאני מזהה זאת איך לומר "אין עוד מלבדו" אם המומים הם בי. אם אין עוד מלבדו אז את מי לתקן?

  3. שמות/פרשת כי תשא/מפטיר

    "ויכל משה מִדבֵּר אִתָּם ויִתֵּן על-פניו מַסְוֶה".

  4. ב"ה.

    בכל מקרה כל הספרים של הקבלה שהם מסביב הם לא שיטתיים וכוללים. רובם רק רמזים וגימטריאות וכד'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest