דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כשהשפחה הרעה שולטת

כשהשפחה הרעה שולטת

photo_rav_gh70_022.gif

ידיעת חוכמת הקבלה שהתגלתה ליחידים בעם ישראל והגיעה דרכם לחכמי אומות העולם, המריצה את התפתחות העולם, אך מצד שני גרמה לנזק רב. האנשים החלו להשיג את מערכת מבנה המציאות בצורה אגואיסטית. הם למדו את חוקי הטבע וניצלו אותם באכזריות למען ניצול האחר מתוך אינטרס אישי וניצול הזולת. דבר זה הביא לכל החורבנות שקרו בעולם ולאלה הקיימים עכשיו.וכל זה למרות שהמקובלים הסתירו את חוכמת הקבלה עד כדי כך, שאם אדם אינו מוכן אליה הוא לא מסוגל להבין דבר בספרים אלו. הוא צריך קודם לתקן את תכונותיו להשפעה ואהבה לזולת, ורק לאחר מכן יתגלו לו כוחות טבע עצומים.

בעזרת המדעים הרגילים הגענו לידע מסוים על כוחות הטבע החיצוניים, והצלחנו לנצל כוחות אלה במקצת, מה שהביא להתפתחות הטכנולוגית, אך בכך גם הזקנו כמובן לעצמנו.

היום אנו מגלים, שכל העולם שנבנה על ידנו במשך כל ההיסטוריה האנושית, שכל ההתפתחות שלנו, לא הייתה לתועלת האדם, כי היא שרתה את האגו של האדם. כל הידע שקיבלנו על הטבע, כל החוקים המגולים והדוגמאות שניסינו ליישם לטובתנו, בסופו של דבר הפכו להיות מזיקים לנו.זהו תהליך מצטבר שהופך היום למשבר כללי בכל הרמות ובכל תחומי הפעילות האנושית. כל מה שהאדם עסק בו במשך אלפי שנות ההיסטוריה שלו, מתגלה לו היום כרע. אנחנו כאילו מותחים קו על כל ההתפתחות הקודמת של הציוויליזציה האנושית. החל מהנקודה הזו אנחנו חייבים לעשות חשבון נפש, ביושר על כל מה שעשינו עד כה ולהחליט כיצד עלינו להתפתח הלאה.

יוצא שההתפתחות שלפנינו מאוד פשוטה. אם כל ידיעתנו את חוקי הטבע – כל המדע שלנו – הפך למזיק עבורנו, כי עשינו ממנו שפחה לאגו שלנו. אז בואו ונהפוך הכול לצד השני! אם ננצל את כל המדע, את כל הידע שלנו, בדרך טובה, לטובת האדם באמת, המדע יהפוך אז לעוזר שלנו ויביא לנו פריחה אמיתית. לא נהרוס יותר את הטבע, את הסביבה ואת עצמנו, לא נאיים על עצמנו בהשמדה עצמית, אלא להיפך, נעלה לדרגה חדשה לחלוטין של קיום.

שני ההפכים האלו מכונים בחוכמת הקבלה שפחה או גבירתה. כשאנו משתמשים בכוחות הטבע כדי להזיק לעצמנו, זה מכונה בחוכמת הקבלה שפחה ששולטת במקום גבירתה, ואם אנחנו משתמשים בהם למטרה טובה זו הגברת שמתעלה בעזרת השפחה ומגלה את עצמה. "גבירתה" זו חוכמת הקבלה, שמלמדת אותנו איך לתקן את הטבע שלנו ובזכות השימוש הנכון בה היא מלמדת אותנו לגלות עוד חלק אחד עצום מהטבע וכוחות אדירים. כל זה ניתן לנו לשימוש ולקיום נצחי.

פוסטים קודמים בנושא:
מספיק להזיק לעצמך!
מהניצוץ אל האור!
שורש כל המדעים
משבר במדע או סוף לרציונאליות?
פוסטים נוספים במדורים: משבר עולמי, חושבים מדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest