דף הבית / כללי / להתפלל – משמע לגלות את הבורא

להתפלל – משמע לגלות את הבורא

photo_rav_gh70_045.jpg

שאלתו של מרדכי: רב"ש, שלבי הסולם, פרשת כי תשא "מחצית השקל": "ובפרט בעת התפלה, עד כמה שהאדם מתפלל, אפילו שהוא לא יודע פירוש המילים, אין דבר, כי זהו שהוא מתפלל ואומר את מה שכתוב בהסידור, האדם צריך לדעת, שזה הסדר, הוא מה ששרי המלך סידרוהו, שבעת שנכנסים להמלך, להגיד אלו המילים. על כן לא חשוב אם הוא יודע מה שאומר או לא יודע. כי לא האדם עשה את התפלה הזו או התודה הזו. כי זהו סדר עבור כולם, כי כל מי שיכנס לדבר אל המלך, הם סידרוהו ולא הוא".
בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות קנ"ה: "ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם."
לפי זה, יש ערך רוחני חזק ביותר לתפילה מתוך הסידור ולא כמו אלו שאומרים שזה רק מנהגים או טקסים. מה דעתך על זה?

תשובה: "אלו שאומרים" – כוונתך אלי. כן, כך אני אומר. וזאת, כי התוצאה מהקריאה בסידור תלויה אך ורק באדם הקורא, ולא במה שכתוב בסידור, ולא במחבריו!
בעל הסולם כותב בהקדמה לתע"ס באות קמז: "הרי שאין שום חילוף של משהו בין תורה דאצילות לתורה שבעוה"ז, דהיינו בין חכמת הקבלה לתורת הנגלה, אלא שכל ההבחן הוא רק בבחינת האדם העוסק בתורה. ושניים עוסקים בתורה בהלכה אחת ובלשון אחת ממש, ועם כל זה לאחד תהיה התורה ההיא בבחינת חכמת הקבלה ותורה דאצילות, ולשני תהיה תורה דעשיה ונגלה".
את הסידור כתבו לפני 2000 שנה אנשי הכנסת הגדולה, שהיו מקובלים ענקיים, ואם האדם קורא אותו על מנת להתחבר עם הבורא, כמו בקריאת תע"ס, ודאי שהוא מזמין על עצמו אור מקיף, שנמצא בכתבי המקור, שעליו כתוב בסידור, בדיוק כמו שהוא מזמין אותו בזמן לימוד תע"ס.
אבל אם האדם לא חושב על כך, כלומר אין בו רצון לגלות את הבורא, אז כל הקריאה לא מביאה שום תועלת – לא מתע"ס וגם לא מהסידור.
אם אתה משתוקק להבין את מה שכתוב בסידור, קח את הסידור של רש"ש – שם כתוב בסמלים קבליים הפירוש לתפילות – איחוד של הרצון המתוקן (נשמה) עם הבורא דרך מערכת העולמות.
על אותו הדבר בדיוק כתוב בספר תע"ס, וגם בכל שאר הספרים הקדושים, על חיבור ואיחוד עם הבורא, כלומר על גילוי הבורא.
להתפלל – הכוונה לגלות את הבורא – לגלות את תכונת ההשפעה והאהבה בתוכי. כל התפילות האחרות – אגואיסטיות, ולכן לא מעוררות אור עליון, אלא משפיעות רק בצורה פסיכולוגית על המתפלל.

שיעור על פי הקדמה לתלמוד עשר הספירות (אות קמ"ה עד אות קנ"א)

פוסטים קודמים בנושא:
לבקש – צריך לדעת איך!
על אילו בקשות עונה הבורא? 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest