דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליהנות מהחיים – חכמה גדולה

ליהנות מהחיים – חכמה גדולה

 שלשום בהרצאה הקבועה שלי בבית קבלה לעם נשאלתי:
בחכמת הקבלה מדברים בעצם על נתינה. זה נשמע קצת אגואיסטי להגיד – אני נותן בגלל שאני רוצה לקבל? לא?

עניתי שזהו כל הרצון שלנו, לקבל. אנו מגיעים לחכמת הקבלה עם רצונות לקבל, למלא את עצמנו, להבין את העולם, לשלוט בעולם, לשלוט בגורל, להיטיב לעצמנו – אין לנו מחשבות אחרות. כל הרצונות שלנו הם באמת רק ליהנות מהחיים, ואיך שלא נסובב את עצמנו – ככה זה.
אנו זקוקים לחכמה שמיועדת למלא את האדם באמת, שייהנה מהחיים. הרי תכלית הבריאה היא "להיטיב לנבראיו", וממנה נגזר כי אנו חייבים להגיע למילוי. לכן החכמה נקראת חכמת הקבלה – איך להגיע לאותו מילוי.
יש להבדיל בין שני דברים: תכלית הבריאה ותיקון הבריאה. הנתינה היא רק תיקון, שעל ידי זה שאני נותן אני ממלא את עצמי. בהמשך ההתפתחות הרוחנית גם המילוי שלי, הקבלה שלי, הופכת לאמצעי לנתינה. אני ממלא את עצמי כדי לגרום טוב למישהו, מתוך האהבה.
אם יש אהבה הדדית, במה אני יכול לגרום טוב למי שאוהב אותי? בזה שאני מקבל ממנו. יוצא שאני מקבל כדי למלא אותו, מפני שהוא אוהב אותי, והקבלה הופכת להיות אמצעי לנתינה. כשהאדם עושה כך הוא יוצא מעצמו והופך להיות כאלוקים – הנותן.

(מתוך הרצאה בבית קבלה לעם מה-11.3.08. לצפייה בהרצאה המלאה)

10 comments

  1. האם צמצום א' והמסך נועדו לבודד מתוך האור הפשוט, שממלא את הכל ושולט בהכל ולא מאפשר התגדרות ועצמאות, את ג' הבחינות הראשונות  – שזה בעצם אור הקו, האור שמצליחים למשוך הכלים של ג' בחינות ראשונות – על מנת לאפשר לבחינה ד' לחקור אותם ולהידמות להם והטיפוס שלנו מלמטה לאורך הקו חזרה למעלה זה יותר ויותר הידמות לבחינות האלה או קניה של התכונות והכלים שלהם? והדבר החדש שנוצר, האדם, זה ההשתוקקות לדבר הזה?

  2. מזמור לדוד, ניגון של בעל הסולם בביצוע של בני ברוך

    http://www.youtube.com/watch?v=QSvUe819nHI&NR=1

    שבת שלום ומבורך,

    לחיים רב ובני ברוך על אינסוף

  3. מניגוני בעל הסולם, תהלים צב' , צדיק כתמר יפרח, בביצוע בני ברוך,

    המלווה את שיעורי בוקר.

    http://www.youtube.com/watch?v=bCN9V-MS6V0&NR=1

  4. כי חלצת נפשי, בעל הסולם, תהלים קטז'

    א אָהַבְתִּי כִּי יִשְׁמַע יְהוָה אֶת קוֹלִי תַּחֲנוּנָי. ב כִּי הִטָּה אָזְנוֹ לִי וּבְיָמַי אֶקְרָא. ג אֲפָפוּנִי חֶבְלֵי מָוֶת וּמְצָרֵי שְׁאוֹל מְצָאוּנִי צָרָה וְיָגוֹן אֶמְצָא. ד וּבְשֵׁם יְהוָה אֶקְרָא אָנָּה יְהוָה מַלְּטָה נַפְשִׁי. ה חַנּוּן יְהֹוָה וְצַדִּיק וֵאלֹהֵינוּ מְרַחֵם. ו שֹׁמֵר פְּתָאיִם יְהֹוָה דַּלּוֹתִי וְלִי יְהוֹשִׁיעַ. ז שׁוּבִי נַפְשִׁי לִמְנוּחָיְכִי כִּי יְהוָה גָּמַל עָלָיְכִי. ח כִּי חִלַּצְתָּ נַפְשִׁי מִמָּוֶת אֶת עֵינִי מִן דִּמְעָה אֶת רַגְלִי מִדֶּחִי. ט אֶתְהַלֵּךְ לִפְנֵי יְהוָה בְּאַרְצוֹת הַחַיִּים. י הֶאֱמַנְתִּי כִּי אֲדַבֵּר אֲנִי עָנִיתִי מְאֹד. יא אֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי כָּל הָאָדָם כֹּזֵב. יב מָה אָשִׁיב לַיהוָה כָּל תַּגְמוּלוֹהִי עָלָי. יג כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּׂא וּבְשֵׁם יְהוָה אֶקְרָא. יד נְדָרַי לַיהוָה אֲשַׁלֵּם נֶגְדָה נָּא לְכָל עַמּוֹ. טו יָקָר בְּעֵינֵי יְהוָה הַמָּוְתָה לַחֲסִידָיו. טז אָנָּה יְהוָה כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ אֲ‍נִי עַבְדְּךָ בֶּן אֲמָתֶךָ פִּתַּחְתָּ לְמוֹסֵרָי. יז לְךָ אֶזְבַּח זֶבַח תּוֹדָה וּבְשֵׁם יְהוָה אֶקְרָא. יח נְדָרַי לַיהוָה אֲשַׁלֵּם נֶגְדָה נָּא לְכָל עַמּוֹ. יט בְּחַצְרוֹת בֵּית יְהוָה בְּתוֹכֵכִי יְרוּשָׁלָ‍ִם הַלְלוּ יָהּ.

    http://www.youtube.com/watch?v=pgLltfWQw4U&NR=1

  5. הרב"ש אצל רשב"י

    (ראו את השמחה על פניו)

    http://www.ashlagbaroch.org/images/rb19.jpg

  6. בעל הסולם, ובנו ברוך לימינו,

    http://www.ashlagbaroch.org/images/bs10.jpg

    "וזאת הברכה אשר ברך משה איש האלהים את-בני ישראל לפני מותו: ויאמר ה' מסיני בא וזרח משעיר למו הופיע מהר פארן ואתה מרבבת קדש, מימינו אש דת למו: אף חובב עמים כל-קדשיו בידך והם תכו לרגלך ישא מדברתיך: תורה צוה-לנו משה מורשה קהלת יעקב: ויהי בישרון מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל:…   וזאת ליהודה ויאמר שמע ה' קול יהודה ואל-עמו תביאמו ידיו רב לו ועזר מצריו תהיה:

  7. אסתר המלכה:)

    אתי, את פשוט מדהימה.

    הייתי חייבת להגיב.

    את מפילה עלי רושם גדול, אני חייבת לשאול אותך : כמה זמן את לומדת קבלה? ניכרת בך השתוקקות וחוכמה עצומה שאין לתאר במילים פשוטות כגשמיות דעולם הזה….אני מרגישה את הכח שלך דרך המילים שאת שולחת בכתבים, שאת מפנה אליהם, בשירים, עוצמה קוסמית.

    וואו, נגמרו לי המילים, שבת שלום:)

  8. יקירה – האם את מתכוונת שהוא ליד הקבר של רבי שמעון בר יוחאי???

  9. עוד, עוד תמונות בבקשה

     🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest