מאיפה באו הדתות?

thumbs_svitok-2_100_wp.jpg

שאלה: מאיפה באו הדתות?

תשובה: את התורה, היינו את הבורא, גילה משה וסיפר על כך לכל העם. הוא הסביר לכולם ולכל אחד בנפרד, איך לגלות אותו. גילוי בתוכם את תכונת הנתינה – זה נקרא מסע ארבעים שנה במדבר. לאחר מכן, מימוש תכונת הנתינה, לקבל בכוונה להשפיע תענוג לנותן, לבורא. זה נקרא "ארבע מאות שנה (ד' דרגות עביות-הרצון) של כיבוש ארץ (רצון) ישראל ("ישר" ל"אל")". וכך השיגו את התיקון הגבוה ביותר שנקרא "בית המקדש הראשון" (אור חיה).

החל מהתקופה הזו והלאה מתרחשת נפילה, כי מטרת כל ההתעלות של ישראל הייתה: א. ליפול מהמדרגה הזו לתוך הנשמות המקולקלות הנקראות "אומות העולם", ב. להתערבב איתם (עם הנשמות), ג. לתקן בעצמם את הנשמות שלהם, ד. לעזור ל"אומות העולם" לתקן את עצמן – עד לגמר התיקון הכללי.

הנפילה הסתיימה עם היפסקות מוחלטת של הרגשת העולם הרוחני (חורבן בית המקדש השני). ומאז עם ישראל מרגיש את מה שמרגישות כל אומות העולם – את העולם הזה בלבד. ולכן את התורה כולם מבינים (מפרשים), לפי הרמה שבה נמצא עם ישראל, כלומר כאירועים המתרחשים בעולם הזה. לעומת זאת המקובלים ממשיכים לפרש את התורה בצורתה האמיתית, כפי שהסביר משה.

אלא שמתוך אותם פירושי התורה בצורה הגשמית נוצרו הדתות. אבל האדם, בסוף ההתפתחות האגואיסטית שלו, אמור להכיר בכך שהמקור של הדתות הוא גשמי אגואיסטי (את הדתות המציאו בני האדם!), ולעלות לפירוש האמיתי הרוחני של התורה, שהוא איך לגלות את הבורא בתוכו!.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest