דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / מגילת אסתר – גילוי הכוח הנשי, הכוח הנסתר

מגילת אסתר – גילוי הכוח הנשי, הכוח הנסתר

חג פורים מגילת אסתר – גילוי הכוח הנשי, הכוח הנסתרמאחורי כל המעשים שבעולם, גם אם זה לא נראה כך, עומדת אישה. אומרים שאחרי כל גבר מוצלח עומדת אישה, ויש כאלה המוסיפים בבדיחותא שאחרי כל גבר לא מוצלח גם כן עומדת אישה… אבל זה באמת נכון.

אפילו בימים עברו, שבהם ישבה האישה בבית עם הילדים כשהגבר שלה יצא לעשות רעש גדול והרבה רוח בעולם – בעצם הוא כוון על ידי האישה. רוצה או לא, הגבר מרגיש בפנים שיש מאחור מישהי שמסתכלת עליו כמו אמא ומחזיקה אותו.

הקשר הזה בין נשים לגברים מושרש בנשמות שלנו, אבל לא תמיד רואים זאת, כי הכוח הנשי הוא הכוח הנסתר. פורים מתקרב, ומגילת אסתר היא דוגמה טובה לכך.

מגילת אסתר מספרת לנו על "גמר התיקון", על התיקון הגדול ביותר שקיים בתהליך ההתפתחות הרוחנית. לוקחים בבת אחת את כל הרע, את כל האגואיזם שמצוי בתוך כל אחד מאיתנו ומסומל על ידי "המן הרשע", ומתקנים אותו. ומי זו שפועלת כאן מאחורי הקלעים? אסתר.

לא במקרה קרויה המגילה – מגילת אסתר, ולא על שמם של מרדכי והמן, או אחשוורוש. מגילת אסתר – כי אסתר מתגלה. היא מוזכרת רק פה ושם, בשולי הסיפור לכאורה, אבל דווקא היא המקשרת בין אחשוורוש, המן ומרדכי – והבורא.

שימו לב לחוט השני הזה העובר לכל אורכה של המגילה. אם מישהו מהם רוצה לפעול, אסתר היא זו שמסדרת את הדברים.

מתוך כך עלינו להבין עד כמה הכוח הנשי והתפקיד הנשי הוא הכרחי, ולכן יש צדק באמירה שמאחורי כל גבר עומדת אישה שמחזיקה אותו. בלעדיה היו חיינו הרבה יותר מבולבלים, כי הרצון של אישה הוא הרבה יותר מסודר ויסודי.

לסיכום, אם החיסרון (מלשון "חסר לי!") שמגיע מצד האישה מתממש נכון על ידי הגבר – אפשר לתקן הכול.

(מתוך שיחה על ההתפתחות הרוחנית של האישה, מה – 7.3.08, דקות 14:40-17:40. לצפייה בשיחה המלאה)

4 comments

  1. עץ חיים-שער מו-פרק ו

    ודע כי היכלי זו"נ דבריאה הם נקראים ז' נערות אסתר לפי שהן נוקבין בערך אותן ז' היכלין דאו"א דבריאה אבל הם נקראים שבעת הסריסים המשרתים ונקרא דוכרין וזה שמעתי פ"א. דע כי בבריאה יש בה כל הה' פרצופים כנודע ויש שם שבעה היכלין נגד תו"מ והם שבעה דכורין וז' נוקבין והכל נקרא ז' היכלות דבריאה הנזכר בזוהר פ' פקודי והם סוד ז' וז' מוצקות וכנגדן למעלה באו"א דבריאה עצמו יש ז' היכלות זכרים ונקבות שבעה בשבעה והנה העליונים הם נפתחים ביום השבת בלבד ואלו הם ההיכלין הנזכר בזוהר פ' בראשית דכ"ג ע"ב בהאי זמנא מתפתחין שבעה היכלין היכל קדמאה היכל דאהבה היכלא תניינא היכלא דיראה וכו' הנה אלו עליונים שהם מצד החו"ב הם עלמא דדכורא ונקרא ז' סריסים המשרתים את פני המלך ונקראו סריסים ע"ש כה אמר ה' לסריסים אשר ישמרו את שבתותי כי אלו המסרסים את עצמן בימי החול ואינם נפתחין אלא ביום השבת והיכלות התחתונים דפ' פקודי הם המשמשין בימי החול ומזדווגים אז ואלו הם נוקבין כי הם בסוד המלכות עלמא דנוקבא ואלו נקראים ז' נערות אסתר הראויות לתת לה. ודע כי סוד אסתר הוא (סוד נוק' מלכות דאצילות כד נחית מבחי') נקודה מלכות דאצילות בסוד לכי ומעטי את עצמך והיא מסתתרת בראש הבריאה לכן נק' אסתר וז"ס בזוהר כי תצא דרע"ו ובג"ד אסתר לישנא דסתרא כו' ודא באיתתא מאילנא אבל אם היא משכינתא לית לה שינוי הה"ד אני ה' לא שניתי וכבודי לאחר לא אתן כנודע כי פסוק זה לא נאמר אלא באצילות

  2. האר"י ז"ל כתב שהשם המפורש רמוז במגילה באופן נסתר, בפסוק י'בוא ה'מלך ו'המן ה'יום ווכמו כן בפסוק "וכל ז איננ'ו שוו'ה ל'י סופי תיבות והפוך. כמובן, כל אלו על דרך הרמז והסוד בלבד ולא בפשוטם של הדברים.

  3. אסתר יקרה,

    אני תמיד שמחה לקרוא את תגובותיך ולומדת המון – אם כי לא הכל אני

    מבינה יש לומר. מכל מקום תודה רבה על  מאמציך.

    הקבוצה הוירטואלית העלתה רעיון ליסד קבוצת נשים כדוגמת הגברים.

    אנחנו מרגישות שאנחנו זקוקות למורה. אז אולי את…….?Wink

  4. אסתר המלכה:)

    גם אני שואלת בדיוק את אותה שאלה, מדוע אתי לא מופיעה בזוהרה הגדול בקבוצה הוירטואלית, היא הייתה תורמת לנו המון:-)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest