דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / מעבר המחסום והערבות

מעבר המחסום והערבות

photo_rav_gh70_044.gif

שאלה: באחד השיעורים אמרת, שמעבר המחסום הוא אינדיבידואלי. השאלה שלי היא, למה כוח הערבות אינו מספיק כדי להביא למעבר המחסום של כל החברים שהסכימו לערבות בקבוצה בבת אחת, בדומה לעם הנמצא למרגלות הר סיני ומקבל את התורה. הרי קבלת התורה הייתה קולקטיבית, אז למה מעבר המחסום הוא אינדיבידואלי?

תשובה: כוח הערבות מספיק כמובן למעבר המחסום של כל החברים בו זמנית! אבל אפשר לעבור גם באופן אינדיבידואלי, במידה שהאדם מבצע כמות נדרשת של מאמצים ביחס לקבוצה ולבורא, כלומר, "הגדיש את הסאה". (סאה – מידת המאמצים הדרושה).

שאלתו של גיל: מדבריך בשיעורי הבוקר הבנתי, שלכל אחד נותנים את המצב הכי טוב כדי להגיע לרוחניות. והיה עוד קטע שדיברת על כך שרק בלחץ מסוים, שנמצא בקבוצה אפשר לעבור את המחסום. אם כך הוא הדבר, אז יש לנו את הכלי העולמי באינטרנט ואת הקבוצות הווירטואליות, ששם יש כל התנאים להגיע לרוחניות. השאלה שלי: איך דרך הקשרים הווירטואליים האלה ניתן להגיע ללחץ הנכון כדי לעבור את המחסום, והאם זה יהיה יחד או כל אחד לחוד?

תשובה: בעל הסולם עונה על כך במאמר "מהות הדת ומטרתה": בסופן של 6000 שנה כולם יגיעו לגמר התיקון, ועד אז זה אפשרי לכל אחד לחוד או בקבוצות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest