דף הבית / חינוך, ילדים / עת לפקוח עיניים

עת לפקוח עיניים

עת לפקוח עיניים
שאלתה של דורית:
מצד אחד מחקת לי את כל אפשרויות התמיכה שקיימות בעולם הזה: פסיכולוגיה ,תרבות וכו', ואיני מסוגלת עוד לעסוק בשום חומר שאינו קשור לקבלה. מצד שני כאמא אני צריכה לתת פתרון לילדי ואיני יודעת איפה למצוא מענה. האם לקחת את זה בחשבון כשפתחת את חכמת הקבלה לנשים?

תשובה:
כל השיטות בעולם שלנו נהרסות אחת אחרי השנייה. בינתיים את נמצאת בלימוד, ולכן עדין אינך יודעת איך ליישם את חכמת הקבלה בחיים, ואיש אינו ממליץ לך לעשות זאת. את פשוט הבנת מראש, שכל הדברים האחרים אינם עובדים. פקחת לעצמך את העיניים. לפני כן סמכת על השיטות האחרות והרגעת את עצמך בכך.
כמובן ש"מרבה דעת – מרבה מכאוב", אבל תבחרי מה עדיף, שקר נעים ומרגיע זמנית או אמת שאינה נעימה, אבל מאפשרת בכל זאת למצוא את "התרופה".

הצעה:
תפרסמי בבלוג את שאלותיך על חינוך, אני מוכן (יחד עם נשות התלמידים שלי, שחינכו את ילדיהם מינקותם להיות מקובלים) לענות לכל השאלות שלך!

4 comments

  1. ספר ברכת שלום על התורה/ רב"ש/ פרשת לך לך עמ' יז'

    לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך (יב, א)

    ארצך: רצון. וממולדתך: דברים שהשיג על ידי הרצון (טו). ומבית אביך: אב נקרא הסיבה שמולידה את הרצון, והסיבה נקראת ראיָה, כמו שאמרו חז"ל: עין רואה והלב חומד, היינו שהסיבה שהיא ראיה מולידה את הרצון שבלב.

    אל הארץ אשר אראך: היינו להרצון אשר נמשך מהראיה אשר הקב"ה מראה. ומהמראה של הקדושה נמשך רצון בהרצון של הקדושה.

    טו. 'מולדתך' – מה שנולד לך (ויהיה המשך הדברים: לך לך – מהרצון, ומהדברים שהשגת  על ידי הרצון, ומסיבה שגרמה לך את הרצון. אל הארץ אשר אראך – אל הרצון הנמשך ממראה של קדושה, כי ממראה של קדושה נמשך רצון וחשק ברצון דקדושה שבאדם).

  2. ספר ברכת שלום על התורה/ רב"ש/ פרשת תזריע /עמ' קפא

    ובזה אפרש לך את הפסוקים: מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך. זה הים הגדול ורחב ידים שם רמש ואין מספר, חיות קטנות עם גדולות.

    מה רבו מעשיך, היינו על כללות הבריאה. כולם בחכמה עשית, היינו שכוונת הבריאה היא להיטיב לנבראיו, הנקרא בחינת חכמה. מלאה הארץ קנינך, היינו שיש בעולם הרבה בחינות. זה הים הגדול, היינו (על) ים החכמה. ורחב ידים, היינו (על) אור דחסדים המכונה הרחבה. שם רמש, מלשון רמשא, שהוא לילה. ואין מספר, שאינם מאירים (קע). חיות קטנות עם גדולות, שיש הרבה מיני חיוּת, בחינת קטנות ובחינת גדלות (קעא).

     [ערב שבת קודש בעת כניסת השבת, פר' תזריע תשל"א]

    ______

    קע. מספר מלשון ספיר, שמאיר. אין מספר – שאינם מאירים. (עי' הקסה"ז עמ' כט ד"ה וז"ש).

    קעא. ראה הרחבת דברים עמוד שלד.

  3. ספר ברכת שלום על התורה/ רב"ש/ מאמר קצא/ עמ' רלא

    קצא

    בזוהר (הסולם אות כח): ראה חיים עם האשה אשר אהבת. זה הוא סוד, שצריך האדם לכלול חיים מעץ החיים שהוא ז"א, במקום זה, שהוא מלכות, הנקראת אשה. זה בלא זה, ז"א בלא מלכות, אינו הולך. וצריך האדם לכלול מידת יום בלילה וכו'. כי החיים שהוא סוד הארת החכמה, אינם שורים אלא על זה, על המלכות וכו'. ובעמלך אשר אתה עמל תחת השמש, הוא כמו שאתה אומר, בכל דרכיך דעהו והוא יְיַשר ארחתיך. כי דעהו הוא אותיות דע -ה"ו, שהם ז"א ומלכות.

    ביאור הדברים: אשה, נקראת מלכות שמים. אשר אהבת, כלומר שקבלת מלכות שמים צריכה להיות כמו שכתוב: "ואהבת את ה' אלהיך" (רו). יום, נקרא קו ימין, שהוא "כי חפץ חסד" והוא שמח בחלקו. ולילה, נקרא בחינת חסרון. דע – ה"ו, שכל העבודה היא ליחד את ה"ו – ה" (רז).

    ____

    רו. ודרשו חז"ל (ברכות נד, א במשנה): בשני יצריך, ביצר הטוב וביצר הרע. ולהלן מפרש שהם מידת יום ומידת לילה.

    רז. שהם בחי' ז"א ומלכות. ודע הוא מלשון יחוד וזווג, ע"ד: והאדם ידע את חווה אשתו (שער הכוונות דרושי הפסח דרוש א').

  4. אביב מעיין

    אתי….. איפה היית? התגעגעתי.

    ולדורית וכמותה: מה זאת אומרת "פתחת את הקבלה לנשים"

    תתעוררונה! עדיין לא הבנתם שהקבלה היא חובה לכולם. "אם אין אני לי מי לי".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest