דף הבית / נשים / שאלות של נשים

שאלות של נשים

שאלות של נשיםשאלה: אישה שרוצה להיות מקובלת, האם תזכה להגיע להשפעה המקסימלית שניתן להגיע אליה?
תשובה: גם אישה וגם גבר לא צריכים לעשות שום דבר מלבד לתקן את עצמם – את התכללותם במערכת הכללית של הנשמות שנקראת "אדם הראשון". ממנה הם נפרדו בזמן שבירת הנשמה הכללית (חטא אדם הראשון). בעבודה זו הם משלימים זה את זה, כאשר ללא הרצון והלחץ של ההשתוקקות הנשית לשלמות (אהבה ונתינה), החלק הגברי הינו נטול כוח השתוקקות. כאשר כל צד מבין את חלקו בתיקון הכללי, מגיעים להרמוניה.

שאלה: מדוע אין קבוצה לנשים, אולי יש אישה יוצאת מן הכלל?
תשובה: אין קבוצת נשים כיוון שבין הנשים לא ייתכן איחוד כמו שבין הגברים – האגו שלהן שונה. אישה תמיד אינדיבידואלית. האיחוד בין נשים הוא רק בכדי לעזור לגברים ביחד להגיע למטרה העליונה. לעומת זאת אצל הגברים, האיחוד בעצמו הינו יצירת הכלי הרוחני.

שאלה: אינני נשואה, האם לא אוכל להתקדם בשיטת הקבלה משום שאין לצידי גבר?
תשובה: החלק הגברי שלך – בחלק הגברי של כל "הכלי העולמי" – החלק הגברי של נשמת "האדם הראשון".

45 comments

  1. בשיעור תע"ס חלק א' אמרת פעם על צמצום הרצון של נקודה ד' שהוא לא מיעוט של הרצון הקודם אלא היא ביצעה קישוט – היא לקחה רצון חדש להשתוות הצורה והאדירה אותו כל כך בעיני עצמה עד שהרצון הקודם של מילוי פשוט נראה בעיניה עכשיו קטן "כאילו" שהוא הצטמצם.

    אבל כשניגשתי להגדרה של בעל הסולם למילה צימצום הוא מסביר את זה כך:

    "הכובש את רצונו. כלומר, המעכב את עצמו ואינו מקבל אעפ"י שמשתוקק מאד לקבל, נקרא שמצמצם את עצמו"

    אתה יכול להסביר שוב את הנקודה הזאת ובנוסף להתייחס למצבנו כיום לפני המחסום ולומר מה ביכולתנו לעשות עם הצמצום, אם בכלל, האם אני יכול לעשות משהו כזה או שהעבודה של צמצום היא רק לאחר המחסום וכרגע אני יכול רק לקרוא עליה?

  2. נשים יקרות

    אין סיכוי להתחברות ביננו אלא אך ורק לידי מטרת

    תמיכה בכלי הגברי או הפצת חכמת הקבלה.

     באמת, כל אחת מאתנו היא אינדבידואלית,

    לכן לא נוכל להגיע לכלל מכנה המשותף.

    אם נוכל להפנים את הנקודה הזו,

    נוכל לחסוך לנו עוגמת נפש רבה בנושא זה.

    ממליצה בחום – תפנימו זאת.

  3. איזה רב עני אחד רואה בבוקר מישהו שהוא לא מכיר שניגש לארון הקודש וצועק "תודה אלוהים, ממש תודה, אני חולה עליך, תודה…"

    הרב ניגש לשאול אותו על מה הוא מודה כל כך וההוא לוקח אותו לחלון ואומר לו : "כבוד הרב, אני בחיים לא מתפלל ולא כלום, איזה פעם אחת לפני שנתיים הייתי במקרה בית כנסת ועל הדרך בקשתי מאלוהים רכוש וכסף. אתה רואה את כל הבניינים האלה והמכוניות האלה? כולם שלי!"

    הרב אומר לו: "מה זה? אני לא מתפלל פעם במיליון שנה, אני מתפלל 3 פעמים ביום את התפילות הרגילות ובין התפילות אני עוד מתפלל ומבקש קצת כסף ואני בקושי גומר את החודש"

    אז ההוא אומר לו: "לא יודע, אולי זה בגלל שאתה נודניק?" 

  4. רינת היקרה (:

    אינך מדברת מתוך השגה, אז מדוע את כ"כ מתעקשת לחזור על הדברים שלימדו אותך ללא צל צילו של ספק…..אולי ישנה פה איזה שהיא טעות…….יש הרבה יותר מאשר רק סיכוי להתחברות בינינו. מאיפה את יודעת את זה. הרי היו מקובלות במקרא שהגיעו לאהבה. אם את רוצה לקבל עלייך את הנכות הרגשית שמכתיבים לך – בסדר גמור. אבל למה את מנסה לשכנע נשים שלא מאמינות בנכות הרגשית הזאת. זהו עיוות – גם לגבר וגם לאישה יש יכולת להגיע לאהבה (ברוחניות כמובן) אחרת הבורא לא היה מושלם. לא ייתכן שהבורא יצור תלות בטבע. הטבע כרגע אינו מאוזן בגלל הדיכוי הגברי ששולט גם ברוחניות,  ויתאזן ברגע שיכנסו נשים לתמונה מעבר לתמיכה המבורכת בגברים.

    אור ואהבה Smile

    מאי

  5. מהי "עצבות" במשמעות העמוקה שלה ?

    האם היא נובעת מהאגו ?  ואם כן ואם לאו – מהי הדרך להשתחרר ממנה ?

  6. בקשר ל"ואהבת לרעך כמוך" ובקשר ל"נתינה כהדמות לבורא" – איפה בדיוק עובר הגבול שאנשים לא ינצלו אותי ואהפוך בעצם ל"פרייאר" ?

  7. ברור שאיני מדברת מתוך רוחניות.

    אני מדברת מתוך ההשגה האישית שלי בעולם שלנו. את לא חייבת להתחבר לזה, ואת מוזמנת להכנס בי  – מתי שתרצי.

    אך בגלובלי –  זו הסיבה שאני כן מתחברת לדברי הרב, וזאת בניגוד אלייך. Smile

  8. הי ענת,

    הרב הזכיר זאת שוב ושוב בהרצאות שנתן בהכנה לקונגרס.

    אני מצרפת לך קישור ששמרתי.את מוזמנת לצפות ולבדוק – רוב הסיכויים שתמצאי שם את החומר.

    בהצלחה

    http://www.kabbalahgroup.info/heb/blog/?p=184

  9. אביב מעיין

    מאי יקרה,

    אני איתך מילה במילה. החוייה שלי מחברות ואיחוד של נשים היא ממש טובה מכל החיים. הרבה יותר נעים להיות עם נשים , לשתף ולדבר כי הן תמיד מקשיבות משתפות ומשתתפות ללא זלזול ואגו. ולגבי הקבלה אני – כמוך בטוחה שנכונו לנו לכולנו הפתעות מדהימות מהצד הנשי.  .

  10. הנה שאלה שכתבתי לרב אחרי הקונגרס, רק שלא יצא לי להציגה בפניו אז הנה כבוד הרב:

    . אמרת שבגמר תיקון אן מינים גבר ואישה אלא אחדות אחת עם הבוראדבר הגיוני זה לא מסתדר לי אם כל דרך התיקון של המקובלים, הרי עלינו לדמיין ולהמשך למצב הסופי ברצונותינו?אני חוששת שעניין הערבות בין הגברים בינם לבן עצמם בלבד! רק יעצים את האגו הגברי: הנה לנו דרך לביטול האגואיזם  של הגברים ולהיות בהשפעה כאחד.על גבר ואישה כתוב  ש"השכינה שורה בניהם"איפה עניין "והיו לבשר אחד"…כאחד, לא פיזית אלא כהעתקה מעולם עליון? הייתכן כי המקובלים מפספסים את עניין ? והתיקון אמור להיות בין הגברים לנשים, ביטול האגו הגברי כלפי האישה וביטול האגו הנשי בפני הגבר? האין זה המחסום שעליו מדובר? שעלינו לפרוץ?הגברים לומדים לבד… וישבנו לחוד בקונגרס כי "קשה לגבר להתרכז ברוחניות בנוכחות אישה"הרי פה קבור הכלב!התיקון הוא לעלות מעל הטבע שלנו אז לא הגיע הזמן שהגבר יתעלה בדרגהויפסיק לראות את האישה כאובייקט מיני, ובכך להתחיל לתקן את זו זוהי השבירה העיקרית?! " כל ישראל ערבים זה לזה, כל ישר אל", גברים ונשים!!!וזה לא מבטל את העבודה שיש ל"אדם" הגבר  כלפי החבר שלו…

    אם לא תתעוררו לא נגיע בחיים לשלמות ולתיקון המיוחל, ובעצמיך אמרת שנשמות הגברים יהיו בגמר תיקון כאישה המקבלת מהבורא המשפיע, אנחנו הנשים כבר בתכונת קבלה, נוקבא, הגבר צריך להפוך למקבל, לכן זאת נקראת תורת הקבלה, וראשית עליכם לקבל את האישה כשווה לכל דבר!!!!

  11. כבוד הרב היקר (:

    האישה ששאלה ראשונה בנושא זה שאלה –

    שאלה: אישה שרוצה להיות מקובלת, האם תזכה להגיע להשפעה המקסימלית שניתן להגיע אליה

    כבוד הרב לא ענה לשאלה.

    בבקשה כבוד הרב תענה לאישה ולעוד הרבה נשים שהיא שואלת בשמן.

    בברכת אור ואהבה
    Cool !

    מאי

  12. רב יקר.  אני לומדת כבר כ- 5 שנים ומשתמשת בכל עצות המקובלים להתקדמות ממש אחד לאחד זה אומר הפצה, תמיכה בקבוצת גברים ועוד… ואני באמת מרגישה שינוי עצום מאז שהתחלתי אני ממש לא אותו אדם. אבל את בעלי אני לא מצליחה להביא למרות שאני מנסה בכל "התחבולות" הנשיות והבן אדם לא זז. האם זה שהוא לא לומד יכול להשפיע על ההתקדמות שלי מתי שהוא? והאם זה אומר עלי משהו שאולי אני לא מתקדמת בקצב שאני רוצה(כי אני לא מצליחה לצרף). או אולי הרון שלי לא מספיק חזק. במה עוד אני יכולה להשתמש כדי שהוא יתחיל להתעניין. אודה לתשובתך.

  13. הי מאי

    אני גם לא מדברת מתוך השגה רוחנית, עדיין, אבל אני כן רוצה להגיד מה אני מרגישה לאחר כמה שנים טובות של לימוד.

     ברור שאנחנו עדיין לא יודעות הכל על ההתקדמות הרוחנית של אישה, וגם רב בעצמו אמר לא פעם שהוא עדיין לא יודע איזה צורה זה יקבל כי זה דבר חדש מה שקורה בדור שלנו, עוד לא היה דור שבו מסות של נשים חיפשו רוחניות והתקדמו רוחנית, וזה כן מתחיל לקרות עכשיו. ברור שהיו נשים מקובלות בודדות, זה בטח שהיה, אבל קבוצות של מקובלות?

    בקיצור מה אני רוצה להגיד, יש לי חברות לדרך, ואני מאוד אוהבת אותן ומרגישה צורך בסביבה נשית כזו, וצורך לקבל את ההשפעה שלהן וכו'. מצד שני, ברור לי שחיבור ואהבת חברות אין בינינו. זה לא החיבור שגברים מנסים ליצור ביניהם, ואני כן מרגישה את זה, ולא מוציאה סתם מילים ששמעתי מרב.

    אתן מדברות כאן על אהבת וחברות ועל חיבור בין נשים, אני כבר מגיל 9 התחלתי להבין שחברות בין בנות זה דבר שיכול להיות מאוד רע, והחברות הכי טובות יכולות להפוך לאוייבות הכי גדולות. ועם השנים המשכתי לחוות עוד ועוד דברים כאלו. ורק אחרי תקופה של לימודים דברים התחילו להסתדר לי, בין היתר גם כל הנושא הזה של נשים. אז מי שכל כך מאמינה באהבת חברות, יכול להיות שקצת משקרת לעצמה 🙂 בלי להעליב

    אנחנו צריכות ללכת בדרך שהמקובלים התוו לנו, לשמוע לעצות רב, ויחד עם זה להתפתח בצורה אישית. אף אחד לא אומר לנו נשים להיות טוקים ולבצע פקודות, אבל אומרים לך בפירוש- אישה לא יכולה להתחבר באהבת חברות לאישה אחרת, מה יותר ברור מזה. את רוצה לבזבז לעצמך את הזמן, את מפסידה.

    ובמקום לבכות על המצב הרע, תעשי. יש עכשיו הרבה התפתחויות בתחום הנשים, נשים מקבלות מקום להביע את עצמן וכו'. תחפשי מה את יכולה לתרום שם.

    לירון

  14. ערב טוב סתיו,

    שמעתי באחת ההרצאות מפי הרב  – שגם אישה אשר בעלה לא מתעניין בקבלה, כן יכולה להתקדם לרוחניות.

    תפקידך , ע"י לימודים, הפצה ומסתבר…גם "מעשר" (וכאן המקום לברר עם הרב כמה אם בכלל)  להשפיע חיסרון על קבוצת הגברים הכללית של בני ברוך.

    ובאשר לבעלך היקר: תני לו את הזמן שלו.

    אסור לגשת לאנשים שעדיין לא בשלים ולנסות לעורר אותם בכח. האדם צריך להגיע לזה מתוך הנקודה שבלב, ואם הבורא לא עורר אותו לכך , את עלולה להרוס לו את דרך ההתפתחות האישית. דרך אשר בסופו של דבר תביא אותו לקבלה…אך בשלבים !

  15. אסתר המלכה

    צר לי מאי, אולי אני מאכזבת אותך, אבל ממה שיצא לי לחוות חברות בין נשים היא לא חברות, היא מגרש אינטרסים.

    אולי נשים שלומדות קבלה זה משהו אחר, אני עדיין לא ניסיתי ולכן, המחשבה שלי עדיין פתוחה לכל הדעות:)

  16. כבוד הרב

    מזה לראשונה אני מעורבת במערכת יחסים רצינית עם גבר שאינו לומד קבלה ומהבנתי מתפיסת המציאות כל מה שאני רואה זה את הרצונות האגואיסטיים שלי, האם זה יהיה נכון לומר שאני לא באמת "רואה אותו"? ושאני מדברת עם עצמי כביכול?

  17. מאי מדהימה ואהובה,

     מאי,איתך איתך איתך!!!

    מזל שיש  נשים כמוך שלא מקבלות כל דבר ..ככה זה וזהו.

     מאי אני תומכת בך ורוצה לעזור,את מוזמנת ליצור קשר,וננסה ביחד    בעזרת הבורא לצעוד למלא את תפקידנו נכונה.

    נשים יקרות,

    לא הרגשתי נעים בתגובתכן למאי, לדעתי כתבה מכל הלב ואמתי לגמרי,אני מזדהה ויודעת שהיא צועדת בדרך הנכונה.

    גברים לא כותבים כך לחברהן.

    תלמדו מהם.

    יום מרפא

  18. אסתר יקרה,

    את צודקת שמפגש נשים שבא מאגו…הקשר יתבבסס על אינטרסים וקנאה ועוד….

    כי…בלי מודעות עצמית ועבודה פנימית מי את כאישה בעולם הזה ,

    בלתי אפשרי להגיע לאהבת אחיות לדרך….אני ממליצה להיות פתוחה להכיר נשים שלומדות קבלה ומודעות לעצמן ועוצמתן.

    אשמח להכירך ולפתח איתך את ליבי לליבך.

    אוהבת יהודית

  19. איך הגענו מבחינה חברתית למצב הנוכחי שבו הנשיות נדחקה לשולי החיים?

    במהלך ההיסטוריה נוצר תהליך של ניתוק האישה ממקורות הידע שלה ומתפקידיה המסורתיים.

    בתקופה בה החלה להתפתח החקלאות, האדמה הפכה לרכוש ונוצרו הבדלי מעמדות. האדמה שהיתה עד אז מקודשת, הפכה לאמצעי להשגת כח ושליטה והחלה לאבד מכוחה כנותנת חיים ומעניקה מטובה לכל אחד על פי צרכיו. האישה שהיתה מזוהה עם "אמא אדמה" החלה לאבד את הקשר למקורותיה העתיקים ביותר. הקשר לאדמה היה גם הקשר לפן הפיזי ולמחזוריות, ואבדן הקשר אליה היווה גם את אובדן הקשר לגוף ועוצמת המסרים שהוא מעביר לנשים. הגוף=הפיזי=האדמה הפכו לרכוש ואיבדו את איכותם הרוחנית והערכית ואת מקומם תפסו השכל והידע. בתרבויות אשר היו קיימות עשרות שנים לפני הספירה נחשבה הישות הנשית לקדושה. בתקופה זו, על פי עדויות, לא היו מלחמות והמנהיגות הנשית לא ניצלה את מעמדה כדי ליצור הפרדה או שליטה בגברים. עם המעבר לשלטון פטריאכלי שיצר חברה שאינה שוויונית, החלו לפרוץ מלחמות. את השפעות החברה הפטריאכלית ואת אופן קיומה אנחנו חווים עד היום.

    המעבר לחיים בבתים הותיר את האישה לבדה בניהול הבית וגידול הילדים בניגוד לטבע הנשי של עשייה בצוותא; נשים קיבלו את המסר שהתכונות והאיכויות שלהן אינן נחשבות; מקצוע האימהות ותהליכי ההריון והלידה המקודשים איבדו את יוקרתם ומהלכם הטבעי. כמו פרח שלא נותנים לו לפרוח, כמו לביאה שלא ניתנת לה האפשרות לממש את אימהותה, כך נלקחה מהאישה האפשרות לממש את מהותה.

    התכונות הנשיות איבדו מיוקרתן לטובת הישגיות, שליטה, גוף נערי; רגשות ורגישות פינו מקומם לטובת חיים שתכליתם הצלחה במדדים של כח וממון.

     

    כוחה של האישה טמון בהקשבה לעצמה, לגופה ולאמא אדמה. הקשבה זו היא המקור לידע הרב שיש לנשים.

    בתקופת "ציד המכשפות", במהלך שהעמיק את ההתכחשות לידע הנשי, הוקיעה הכנסיה נשים והוציאה להורג כתשעה מליון נשים ש"ידעו". הצופן הגנטי של נשים בדורות הבאים כבר הכיל את תחושות הפחד והוליד נשים שהעדיפו להסתיר את הידע ואת כוחות הריפוי שלהן. הידע שהודחק עדיין קיים בכל אישה ואישה והוא בעל עומק וחוכמה עתיקה. היום קוראים לזה אינטואיציה נשית, אולם יש לנו עוד כברת דרך לעשות כדי לחוות אותה במלוא הפוטנציאל – החברתי והאישי. 

  20. רב יקר ואהוב,

    לומדת בקמפוס,באינטרנט,ספרים,הפצה ועוד…

    שאלה שמציקה לי בעקבות הקשבה בנושא הנשי,אתה אומר שנשים לא צריכות קבוצה או חיבור בינהין,קבלה כתבו אותה גברים. איך יתכן שגברים יודעים מה טוב לנו הנשים. הרב"ש הרב לייטמן  וכל הגברים תפקידכם ללמוד את הקבלה מהצד הגברי,וזה מדוייק לכם ונכון.

    אותי זה קצת מקוממם, אפילו מעליב,להסתפק רק בהפצה ובעזרה בתכנים.

     אני כמהה לראות נשים בכל תחומי הנשיות בבני ברוך , ויש לנו הרבה לתת….אז בבקשה  כבוד הרב,אשמח לפגוש אותך מסביב לשולחן,ולשאול אותך שאלות….צר לי שאני לא מפורסמת בכדי שאוזמן מסביב לשולחן.

    באמת-למה רק נשים מפוסמות מוזמנות לפגוש אותך…גם אני רוצה?

    אני מבינה שהן מקדמות את תחום ההפצה.(אני מפיצה בעסק שלי בו אני רואה המון אנשים מכל הארץ)כולל סלבס.(בית קפה)

     אשמח אם תזמין כמה נשים  מהקבוצה שלומדות קבלה מסביב לשולחן.

    אני עוסקת בהעצמה נשית ובמעגלי תמיכה לנשים,באימון ועוד……

    לי אישית חשובה השבטיות הנשית וחזרתה לטבע שיש בתוכה,יש לי בן זוג ,ילדים,ומאוד חשובה לי תמיכה נשית. 

    אשמח לתשובה מימך בבקשה תתיחס לשאלתי

    באהבה והערכה על מי שאתה.

  21. סליחה על שגיאות כתיב,אני כותבת אינטואיטבי ומהר.

    לא יודעת איך לתקן,איך עורכים ?

    תודה רבה

  22. Innocent

    היום אני שמחה שמחה צוהלת רוקדת ופשוט מאושרת,מסתכלת על החיים

    כמו מתוך סרט הסטורי,אוךךךךךך כמה אני אוהבת את אלוהים ואותכם נשמות יפות עדינותKiss ומורכבות.

    אוהבת גם אותיEmbarassed

  23. יהודית המקסימה (:

    קראתי את כל ההודעות שלך וגירגרתי מעונג….(: גאה בך אחות אהובה Smile בבקשה למעננו הנשים כתבי הרבה פה בבלוג ובכל מקום אפשרי……  יש לך המון נתינה  ורואים עד כמה את מפותחת ועשירה בחוכמה נשית. הראיה שלך רחבה עשירה ומפותחת !

    אוהבת Kiss

    מאי

  24. יהודית מקסימה (:

    אני מאוד מודה לך על התמיכה בי ובנשים בכלל !

    אני אצור קשר ממש בקרוב. התיבה התקלקלה וגם הנייד Wink ….ואני בבית ממש מאוחר מידי כדי להתקשר…..לכן לא התקשרתי…..אז נדבר אוטוטו בכיף  Cool

  25. גלית אמיתי

    יהודית ומאי המקסימות …
    תודה על התגובות הנהדרות שלכן .
    פשוט מרנין לקרוא …
    איתכן במחשבה ובגישה .

    שפע של אור ושמחה
     אוהבת Kiss 
    גלית

  26. Hi…I Googled for korean tea ceremony, but found your page about o.us poetry…and have to say thanks. nice read.

  27. Hi…Man i love reading your blog, interesting posts ! it was a great Saturday .

  28. שלום לך מאי

    את אמיצה ואצמעית

    אני מניחה שנשים רבות חשות שמשהו פה לא ברור מפוספס אולי.

    ובכלל אצל מי נמצאת האמת כולה ? ואיך אפשר להוכיח

    ואיך נדע שהשגות המקובלים אינן השגות של האמת היחסית

    תמיד!  אכן אנחנו כולנו רובוטים ומה שנכנס פנימה כך נחווה.

    כל הכבוד לך שאינך תוכי

  29. היי דפנה (:

    תודה לך ! לא מצאתי את ההודעה שלך בבלוג אבל היא הגיעה אלי לתיבה ושמחתי לראות שיש לך ראש פתוח וחופשי.

    אור ואהבה (:

    מאי

  30. אסתר המלכה:)

    מאי,

    אני מרגישה שאם היית נשארת קצת יותר בקבוצה,

    והיית מגיעה להבנה כללית של מהו התיקון העולמי או הזוגי,

    לא היית דורשת רצון כזה אגואיסטי,

    והיית מתעלה מעליו,

    ונהיית האדם.

    וחבל, זה באמת חבל.

    כי אני חושבת שאת יכולת לפרוץ עם האינדיווידואליות מתוך מקום אחר ולא זה האגואיסטי.

    שבת שלום ויום טוב.

  31. מאי וגלית יקרות,

    לאחרונה המחשב היה תקוע,עכשיו הוא זורם….

    תודה אהובות על החום והאהבה שיש בכן,אוהבת אתכן נשמות מקסימות.

    ערב קסום אור ואהבה 

    לב אל לב יהודית

  32. אסתר המלכה:)

    יהודית אפשר לשאול אותך שאלה?

    היכן את לומדת קבלה?

  33. שלום אסתר אהובה,

    אני לומדת דרך האינטרנט,בקמפוס,ספרים ומהחיים.

    ולפעמים בקבוצה הוירטואלית.

    בברכה יהודית

  34. אסתר המלכה:)

    שמחה לשמוע,

    האם הדיעות שלך קצת השתנו מאז?

  35.   לא הבנתי את שאלתך?

  36. הסתר שלך מלך מהקבוצה הווירטואלית:)

    שלום יהודית, זאת אני אסתר,

    רק עם הכינוי החדש,

    התכוונתי לכך שבעבר היו לך דעות על עבודתה הרוחנית של האישה,

    האם בעקבות הרב השתנו דעותייך?

  37. מכל הגילויים שבאנושות היום הכל מאושש ומתאים לקבלה פרט לגילוי אחד שעוד לא עמדתי על פשרו- הפמיניזם. הפמיניזם לא הביא מזור לעולם (עדיין) בעיני הביא גם סוג של יסורים לנשים . מצד שני אין שום סיבה שהכוחות נשיים העצומים, חוכמת נשים ויחודיותן תשאר בבית פנימה ולא לצד הגברים.

    נשים וגברים יחד לתיקון עולם באיזון כוחות , בהערכה ועוצמה הדדית כי אי אפשר לבד    רק ביחד. מעניינת אותי מאוד התיחסות הרב לנושא.

    עוד נכונו לנו הפתעות לדעתי.

  38. וואוו

    יישר כוח אלה.

  39. פארי עצמך, חה.

  40.  לא ייתכן שהבורא יצור תלות בטבע. הטבע כרגע אינו מאוזן בגלל הדיכוי הגברי ששולט גם ברוחניות,  ויתאזן ברגע שיכנסו נשים לתמונה מעבר לתמיכה המבורכת בגברים.

    נכון אך אל תשכחי:

    ויקרא פרק יח

    אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם

    לא ניתן שנות טבע האדם, ניתן רק לרככו.

  41. היי מאי

    קראתי את השאלה ששלחת לרב בקשר למה נשים לא יכולות להגיע לחיבור כמו הגברים בהכול

    למה נשים לא יכולות לגעת באותו מקום שגברים נוגעים שם

    להגיד לך את האמת תמיד אני רואה המון נשים שתמיד מיתולננות על למה הגברים כן ולמה אנחנו לא וכל מיני כאלה

    להגיד לך את האמת אני אדם שמאוד אוהב שיויון  בכל דבר שלא יהיה בין מינים תחושות צבעים רגשות אנשים בכל מה שהבריאה כוללת אני אוהבת שיהיה שווה גם כמובן בהתאם

    לכל עיניין לגופו באשר הוא אבל אני אומרת דבר כזה העלת שאלה שהראתה לך במיקצת שמין מסוים ניראה קצת מיתנשא באימרותיו

    ולכן העלאת שאלה

    אני מציעה לך את המבט שלי

     מבחינתי לי יש את הגבר שבי ואת האישה שבי

    אבל האישה שנימצאת בכולנו יש לה תמיד נטיה להיתבלט למה אני לא ולמה הם כן

    אז עצה שלי כן שוב פעם אני מדגישה לא לתת לצד הנשי שבי

    להכשיל אותי להיתגבר ולעשות עבודה פנימית והיגיעה תגיעה

    אם ובמידה עשינו עבודה פנימית כי בעולם שאין עוד מלבדו אל יתכן

    שיש מישהוא יותר מי מישהוא כולם כלולים מכולם

    ועבודה גברית שוב פעם אני מדגישה לא מחייבת להיות גבר בשביל לעשות עבודה גברית ולא חייב להיות אישה בשביל לעשות עבודה נשית

    אז לעשות דברים בפנים הבחנות פנימיות ושם תגיעי להשגה

    שתביא אותך לרמות גבוהות מאוד בלי קשר לעולם הזה נשים גברים זה בכלל לא משחק תפקיד

    את יכולה להגיעה למעל זה

    זה כלום עבודה גברית לעומת נשים וזה כלום עבודה נשית לעומת עבודה גברית

    אלא החיבור בין שניהם יביא אותך למקום של מימד אחד לגמרי מימד של הבורא שכלול משני כוחות

    וזה ה TOP של הרוחניות

     אגב אם בעולנו יש היתבלטות גברית כיביכול

    הגברים  הם בחיבור חזקים וצריכים זאת אז להיפך

    את יכולה ליראות שהאופי שלהם דורש היתבלטות כזאת בכדי

    שיהיה להם חומר דלק להמשיך לא מחייב שיש להם יותר מימך ההיפך הוא הנכון מי שלא מיתבלט יש לו עוצמה מרובה יותר הוא לא צריך להראות בכדי לקבל חומר דלק

    ההיפךהוא הנכון תלוי מאיפה את מיסתכלת על זה?

    מקווה שהעברתי לך את  את הכוונה שבעיניין

    שבת שלום

    בברכה הילה

  42. שלום מאי! כל כך שמחתי לקרוא את תגובתך! גם לי אין כל ספק שבנושא הנשים – יש טעות (קצת שובניסטית) אני מאמינה שלא מטעם הבורא  – אלא מטעם מפרשיו בשר ודם….  יש לכך כנראה סיבה שקשורה אולי בתיקון הגברי .  חבל, אבל זה לא ירתיע אותנו…  לא כן?  אני עובדת עם קבוצות נשים ונדהמת מהיכולת להתאחד ולאהוב דווקא בין נשים. אני בשמחה תומכת בבעלי, אבל אינני מרגישה שנולדתי (שנשמתי הגיעה לכאן) רק בשביל לתמוך בו, וחושבת שיש לי תפקיד בזכות עצמי. המון תודה לך!!!

  43.  לירון,אני מסכימה אתך ,גם אני מגיל מאוד צעיר הרגשתי שחברות יכולה להיות רק לגברים , אפילו בכיתי בגלל שאני ילדה ולא ילד ,כי הרגשתי צורך להתחברות רוחנית.

  44. חז"ל בגמרא (חולין דף ס):

    "אמרה ירח לפני הקב"ה: רבונו של עולם! וכי אפשר לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד? אמר לה: לכי ומעטי עצמך".

  45. מאי יקרה, אני איתך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest