דף הבית / כללי / שאלתם? אני עונה… – 3

שאלתם? אני עונה… – 3

dsc06568_cr_70.jpg

שאלה: למה אנחנו רואים תמיד את אותו צד של הירח?

תשובה: כך עומדים ז"א ומלכות (זו"ן – זעיר אנפין ונוקבא) זה כלפי זה בעולם אצילות. כל מה שמתרחש בעולם נקבע על ידי הכוח העליון שמגיע מזו"ן של עולם האצילות. משם יורדים אלינו כוחות, שהופכים לחומר בעולם שלנו. מנה זעירה של הכוח הזה, מהמדרגה העליונה פרצה אל תוך המדרגה הגשמית שלנו והולידה את היקום שלנו. לאט לאט תוך כדי התקשחות, והאטת מהירות הפעולה שלה היא יצרה אנרגיה, ולאחר מכן את החומר.

החומר הזה מתקיים רק בזכות האנרגיה העליונה המצויה בו, או במילים אחרות בזכות "דבר ה'". האנרגיה הזאת קיימת רק כדי לממש את "דבר ה'" בחומר, וזאת מחויב לעשות האדם, הנושא את שני סוגי האנרגיה, הרוחנית והגשמית. ולאחר מכן, היקום יפסיק את צורת הקיום הנוכחית שלו, הצורה האגואיסטית של שתי האנרגיות האלה (יותר נכון תיפסק ההתמודדות). דרך אגב, גם המדע חושב שהיקום איננו אינסופי ואיננו נצחי. (ועוד משהו: כבר בבית הספר למדתי שהיקום אינסופי ונצחי)

שאלה: האם קיים בקבלה מושג של שטן?

תשובה: כל הכוחות בתוכנו, כולם שלנו – אהובים, קרובים, אגואיסטים, והשטן בתוכם.

שאלה: האם אתה יכול, על בסיס הקבלה, לנבא האם אפשר לנוע בזמן?

תשובה: אין תופעה כזאת במימד הפיזי. אבל במימד הרוחני זוהי תופעה רגילה. כל המימד הרוחני הוא מעל לזמן, למקום ולתנועה הפיסיים. כמו אצל אינשטיין, התנועה בזמן נמצאת מעל מהירות האור שבעולמנו – באור הרוחני.

שאלה: האם הקבלה מסכימה לכך שלאדם קיימת הילה?

תשובה: יש דבר כזה, אבל אין לזה כל קשר לקבלה. מדובר בשדה אנרגטי שמקיף כל נברא, דומם, צומח וחי, ואין לו שום קשר לרוחניות. הרי איך יכול אדם שלא השיג את תכונת ההשפעה על ידי לימוד חכמת הקבלה לראות רוחניות? ואילו את ההילה יכול לראות ולצלם כל אדם או מצלמה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest