דף הבית / כללי / שתה קוקטייל ולמד קבלה!

שתה קוקטייל ולמד קבלה!

thumbs_lechaim_100_wp.jpg

שאלה: אני מבין שלפעולות גשמיות אין שום קשר לרוחניות, אבל כל עוד אין לנו מסך כל הפעולות שלנו מתבצעות מתוך אגו. למשל, אני רוצה לשתות קוקטייל, אז עלי להתנגד לרצון ולהימנע מתענוג? אני צריך לשתות את הקוקטייל כאשר אני מתאר לעצמי שאני מקבל למען הבורא?

אני זקוק לעצה איך לעבוד עם רצונות אגואיסטיים. האם אנחנו צריכים לשחק את עצמנו טרם נתחיל לבצע באמת?

תשובה: לשחק את עצמך מלמדים אותך בדת ובחינוך, אבל, חכמת הקבלה מדברת רק על דבר אחד: למשוך את האור המקיף בלימודיך לפי מקורות קבליים אמיתיים, הרי הוא -ברא אותך, את הרצונות והמחשבות שלך (לב ושכל), – ולכן רק הוא יכול לתקן אותך. העיקר שתהיה תוצאה מהחיים והיא כל הזמן לדאוג רק לדבר אחד – לחשיבות המטרה. ולא ללבן את היחסים שלך עם מחשבות זרות למטרה .ואז כל השאר יהיה כמשהו נלווה, זמני, אמצעי – אז שתה קוקטייל ולמד קבלה!

2 comments

  1. זהר תזריע/הסולם/ שיש יתרון לחכמה על הסכלות

    צו) ואיש כי ימרט ראשו וגו' : רבי חייא פתח ואמר, וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות וגו'. בכמה מקומות הסתכלתי בדברי שלמה המלך, והסתכלתי בחכמה הגדולה שלו, שסתם דבריו בפנים בתוך היכל הקדוש, מקרא זה יש להסתכל בו. למה אמר, וראיתי אני, וכי שאר בני בעולם אינם יודעים ואינם רואים זאת, הרי אפילו מי שלא ידע חכמה מימיו, ולא הסתכל בה, יודע זאת, שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החשך, והוא משבח את עצמו, ואמר, וראיתי אני.

    צז) אלא הכי תאנא וכו' : אלא כך למדנו מי חכם כשלמה, שבשבעה מדרגות של חכמה הוא נקרא, כעין של מעלה, דהיינו כנגד חג"ת נהי"מ דמלכות שה"ס חכמה תתאה, שהיא מדרגת שלמה. כי ששה ימים למעלה, חג"ת נה"י דז"א, ושביעי עליון עליהם שהוא בינה. שש מדרגות לכסא של שלמה, והוא על הכסא, שכתוב, וישב שלמה על כסא ה' למלך. שבעה כתרים, של ימים, דהיינו ז' ספירות חג"ת נהי"מ יש למעלה,  וכן כנגדם ז' שמות לשלמה, כנ"ל, להראות בהם חכמה הקדושה, ומשום שזה נקרא שבעה שמות, שהם, שלמה ידידיה, אגור, בן יקא, למואל, איתיאל, קהלת.

    צח) ואמר שבעה הבלים וכו' : ואמר ז' הבלים, דהיינו הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל, שיש כאן ג' פעמים הבל, וב' פעמים הבלים שהם ארבעה. וביחד הם ז'. ומה שהוא ראה לא ראה אדם אחר, וכשאסף החכמה ונתעלה במדרגת החכמה נקרא קהלת. וז' הבלים אמר, כנגד ז' הספירות שלמעלה, וכל הבל נעשה ממנו קול, והעולם אינו מתקיים אלא בהבל. פי' ז' הבלים ה"ס ז"ס תחתונות דישסו"ת, שמטרם ההכרעה מקו האמצעי המיחד ימין ושמאל, נבחן הארת השמאל להבל וחלי רע, ורעות רוח. ואחר היחוד ע"י קו האמצעי, ה"ס ז' הבלים שמהם נאצל ז"א הנקרא קול ושמהם מתקיים העולם.

    צט) ותאנא משמיה דר"ש וכו': ולמדנו בשמו של ר' שמעון, כי הבל שהוא קו שמאל, כנ"ל בסמוך, מוציא קול, ברוח ומים שבו, דהיינו בהתכללות קו ימין הנקרא מים וקו אמצעי הנקרא רוח. ואין קול אלא בהבל, ולמדנו שבז' הבלים, שהם חג"ת נהי"מ דישסו"ת, מתקיימים העליונים שהם זו"ן, ותחתונים, שהם דרי בי"ע. ולמד ר' יצחק, בוא וראה שעל הבל מתקיים העולם, כי אם לא היה הבל יוצא מפיו של אדם, לא היה יכול להתקיים אפילו שעה אחת.

  2. http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/2373?/heb/content/view/full/2373&main

    "וזה פירוש "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה" וכו'. כי בין כך ובין כך תעבוד, אלא החילוק הוא "במצור ובמצוק", דהיינו שלא ברצון, וזה "מרב כל" דהיינו ברצון."

    לחיים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest