דף הבית / כללי / תרופה לנשמה שלי

תרופה לנשמה שלי

photo_rav_gh70_017.gif

שאלתו של שלמה: במהלך מסעי, בחיפוש הרוחני שלי, נתקלתי בהמון צורות התפתחות כאלה ואחרות, וגם בקבלה על רבדיה וסוגיה, ועוד לא מצאתי מזור לנפשי. האם יש מזור כזה בכלל?!

תשובה: רק אתה בעצמך, בלי שום השפעה עליך, בלי "עזרה" מבחוץ, בלי להביט על אף אחד, תוכל למצוא את דרכך – וכך כל אדם.
מכיוון שהקבלה מיועדת רק לאלה השואלים על טעם החיים, ורק אלו שבלב ליבם מתעסקים אך ורק בשאלה זו, מוצאים עצמם בקבלה האמיתית. השאר מסתפקים בכל מה שמסביב, בכל מיני זיופים – בפסיכולוגיה, בדתות, במיסטיקה. אלא, שכל אלה יכולים להיות מוגשים גם כן תחת התווית "קבלה".

שאלה: דת ההינדואיזם מטיפה להקטנת האגואיזם עד לאפס. האם ניתן במצב כזה לקבל מסך ולהרגיש את העולם הרוחני?

תשובה: מסך יכול להופיע רק על הרצון שמעל העולם שלנו, בעוד שכל שאר הדתות והשיטות מקטינות אפילו את האגואיזם של העולם הזה. אז איך יכול להופיע מסך על שארית האגואיזם המדוכא?!

שאלה: האם הקבלה מכחישה את הדואליזם? עד כמה שאני מבין, לפי הקבלה לא קיים שום דבר חוץ ממודעות. לא האדם, לא האגו, ולא העולם קיימים, המודעות נתפסת על ידינו כקונספציה של ה"אני" שלנו, שנותן דין וחשבון לכל המתרחש בעולם, בזמן שלמעשה ל"אני" שלנו אין שום חופש בחירה.

תשובה: הכול ניתן לחקור ולבדוק בניסוי, אך רק התפיסה מהווה הוכחה, ולא כל מיני המצאות. הקבלה אינה מכחישה שום דבר וגם לא טוענת שום דבר, אלא רק מהווה שיטה פרקטית להרחבת התפיסה שלנו. פחות פילוסופיה, ויותר ממה שאתה עברת על עצמך ויכול לטעון מתוך עובדות, בלי לצרף אליהן שום תיאוריות וקשרים. לפי העקרון "ממעשיך הכרנוך".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest