דף הבית / כללי / 613 מצוות – 613 הרצונות שלכם

613 מצוות – 613 הרצונות שלכם

photo_rav_gh70_113.gif

שאלתו של אור: במאמר של בעל הסולם "מצווה אחת" כתוב: "התרי"ג מצוות בבחינת שמות הקדושים הם ענין השגחה פרטית לכל המתקרב לקבלת השפע האלקי, שמוכרחים לעבור עליו, כל הסדרים האלה, איש מהם לא נעדר, ועל כן השלימים נוהים אחריהם בכל נפשם ומאודם, לקיימם עד לענפיהם הגשמיים בסוד הכתוב "בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך". אני חילוני, מה זה אומר לגבי?

תשובה: אין שום קשר בין הציטוט הזה לבין דת. "613 מצוות" פירושן תיקון של 613 רצונות הנשמה, עם הכוונה להשתמש בהם לא לתועלת עצמי, אלא לתועלת הבורא, לתועלת ההשפעה, כי הבורא הוא תכונת ההשפעה והאהבה.
613 הרצונות המתוקנים, עם הכוונה על מנת להשפיע מתמלאים באור ונקראים בשמות הבורא. זאת אומרת הם מתמלאים ב-613 ביטויים שונים של גילוי הבורא, של תכונת ההשפעה והאהבה – היסוד של כל מה שקיים באדם!

שיעורים על פי המאמר "מצוה אחת"

שאלה: הסבר לי ביתר פירוט על 613 המצוות ומשמעותם הקבלית. חלק מהן, אלה הנוגעות במלחמה ובשבויים, נראות לי מוזרות מאוד?

תשובה: תעביר את כל 613 המצוות לתוכך! אלו הרצונות שלך, שעדיין לא מוכרים לך. כל הרצונות האלה יחד מרכיבים את נשמתך הלא מתוקנת. ועליך לתקן אותה כדי להידמות לבורא.
במילים אחרות, אתה צריך לתקן את 613 רצונות הנשמה, מהכוונה "לתועלת עצמי", לכוונה להשתמש בהם "לתועלת הזולת" או "לתועלת הבורא", שזה באופן כללי אותו הדבר.
אם האדם מתקן את 612 הרצונות שלו, לעבודה "לתועלת הזולת", אז מתגלה בו הרצון ה- 613, אותו הוא מתקן ביחס שלו לבורא, "לתועלת הבורא". בעל הסולם מסביר על כך ביתר פירוט ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות".

שיעור על פי המאמר "מתן תורה" (אות ט' – אות י"ב)
הנשמה שלנו בנויה מתרי"ג רצונות (שיעור על פי המאמר לסיום הזהר)

פוסטים קודמים בנושא:
613 תענוגים

One comment

  1. לרב שלום וברכה:

    במאמר שמצוטט למעלה, שכחת להסביר את המילים "לקיימם עד לענפיהם הגשמיים". לפי איך שאתה מסביר את קיום המצוות, בעל הסולם היה צריך לאמר : "ועל כן השלימים נוהים אחריהם בכל נפשם ומאודם" .והייתי מצפה שהוא יגיד "ולגבי הביטוי הגשמי של המצוה זה סתם סימן ומנהג שיפה לעשות כדי שנשאר במסגרת – אבל שאינו משפיע כי הוא זה על תיקון הנשמה". אבל בעל הסולם משתמש במילים אחרות: "ועל כן השלימים נוהים אחריהם בכל נפשם ומאודם, לקיימם עד לענפיהם הגשמיים". אם השלימים היו מתייחסים לענף הגשמי של המצוה כלא שייך לתיקון נשמתו, למה הם נוהים אחר דבר לכאורה לא רלבנטית?

    אולי כדאי שכל אחד יפתח את ספר המצוות של הרמב"ן איפה שמונה כל מצוה ומצוה של התרי"ג מצוות. ונלמד אותו עם תפילה שהבורא יתן לנו לראות לא רק את המעשים הגשמיים שמתוארים שם אלא גם את הכוחות המופעלות על ידי המעשים וכוונה ביחד.

    זה ממש דומה כשאני לומד על ספירות ופרצופים, אני עכשיו רואה את זה כציורים על הלוח. אבל אני מתפלל שהבורא יתן לי לראות את זה כמצבים שאני עובר בתוך הנשמה שלי. אותו דבר לגבי לימוד הלכה. ואולי בגלל זה בעל הסולם מדגיש באות כ"ד של הקדמה לתע"ס על החשיבות של לימוד הלכה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest