דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כולם מסביב מלאכים

כולם מסביב מלאכים

photo_rav_gh70_281.jpg

שאלה: מה דעתך על עב"מים?

תשובה: רוחניות זה כוחות, שלא מלובשים בחומר הגשמי. הם יורדים אלינו מהמקור שלהם, מהבורא, וכולם נקראים "מלאכים". את הכוחות עצמם לא ניתן לראות או להרגיש, אלא רק על ידי פעולתם ובהתגלותם בחומר. כמו לדוגמה שדה מגנטי, שדה כבידה וכו', שאנו אמנם מרגישים את התופעה שלהם, אבל לא אותם עצמם.

גם את הבורא אנו מרגישים כך, כי רק ברצונות של נתינה ואהבה, מתגלה בנו הכוח הטוב של הנתינה והאהבה. הופעת הכוח הזה בתוכנו נקראת "חלק אלוה ממעל" או נשמה. להרגיש את נשמתי, לרכוש את הנשמה, או להרגיש את הבורא, זה אותו הדבר, כפי שכתוב "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הוא".

ב"הקדמה לספר הזוהר" כתוב על תפיסת המציאות של האדם, שכל תפיסת המציאות היא בתוכנו, ולא מחוץ לנו. מכאן מובן שאין מקום ל"ניסים"!

בעולם הזה הכול פשוט. אם תגלה את העולם העליון, שם תגלה ניסים ממשיים.

תשובה אחרת: כל הכוחות בעולם הזה, כלומר הכוחות המלובשים בחומר שאנו מרגישים, הם מלאכים. כל הטבע, הדומם, הצומח והחי, כולל בני האדם, הם מלאכים, כי הם מנוהלים על ידי הבורא בצורה מוחלטת.

אם כך, מי לא מלאך? רק המקובל, כי הוא הופך לעצמאי, לאדם. " אדם" נקרא רק מי שדומה לבורא, אבל חופשי מהבורא, ולא מנוהל בכוח הבורא. הוא שליח, ולכן הוא אינו מלאך.

פעם הרב"ש ואני הלכנו לגן-חיות לשוחח על שורשים רוחניים ותוצאותיהם בשני העולמות. והרב"ש אמר פתאום: "תראה כמה מלאכים במקום אחד".

2 comments

  1. שלום רב

    אמרת בשיעור, שכולם מתוקנים מסביב האדם, פרט לזה שבדרך לתקן את עצמו.

    1. האם נכון לראות כך את כל האנשים בעולם- כמתוקנים, חוץ מהמתקן את עצמו, או הכוונה רק בקבוצה – ששם כולם מתוקנים. ?

    2.ואם כל האנשים בעולם מתוקנים, אז איך להתייחס לרוצחים?  האם זה רק האדם שבדרך רואה את הזוועות ?

  2.  אם כך, מי לא מלאך? רק המקובל, כי הוא הופך לעצמאי, לאדם. " אדם" נקרא רק מי שדומה לבורא, אבל חופשי מהבורא, ולא מנוהל בכוח הבורא. הוא שליח, ולכן הוא אינו מלאך.

    …ועברתי בארץ מצרים,

    אני ולא מלאך.

    והכיתי כל בכור,

    אני ולא שרף.

    ובכל אלוהי מצרים אעשה שפטים,

    אני ולא שליח.

    אני ה', אני ולא אחר. (הגדה של פסח)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest