סוד קטן וחשוב

laitman_2009-08_2934_70.jpg

שאלה: במה טמון סוד השגת המטרה? הרי רק אחוז קטן מאלו הבאים ללימוד חכמת הקבלה, משיגים אותה.

תשובתי: אני אגלה לכם סוד אחד: מי שאינו עוזב את הדרך, ולא חשוב מה שקורה לו, הוא ישיג את המטרה! אין שום נוסחה אחרת להצלחה. הרי האדם עובר מצבים מאד קשים ולפעמים הוא בעצמו אינו יכול להאמין שדבר כזה קורה לו. הוא מביט לאחור ואינו מאמין, שכל זה התרחש עימו.

אך כל רגע, ולא משנה מה שמתרחש, הוא חייב לראות לפניו רק מטרה אחת, וזה המפתח להצלחה. חוץ מזה, שום דבר אינו חשוב. לכן, אם ישאלו אותי מה הייתי מאחל לאדם, הייתי אומר: "רק דבר אחד – עקשנות בהשגת המטרה!".

שום דבר אחר לא יעזור: לא מוח מיוחד וחריף או רגשות דקים ועדינים, לא ידע, אפילו לא חברים שנמצאים לידו. אלא רק להיתפס בשיניים במטרה, ולא משנה מה יקרה – לא לשחרר את האחיזה בה!

מתוך שיעור הקבלה היומי שנערך בטורונטו, 11.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
הרצון צריך להיות מטרתי
לשאוף ל"נקודת היעד"!
העיקר – כיוון למטרה

3 comments

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / מקובלי "בני ברוך" / חוכמת הלב / ורק הגיבורים

    ורק הגיבורים מהם,

    אשר מידת סבלנותם עמדה להם,

    וניצחו את השומרים ההם,

    ופתחו הפתח,

    זכו תיכף לקבל פני המלך,

    שמינה כל אחד על משמרתו המתאימה לו.

    וכמובן, שמאז ואילך,

    לא היו להם עוד עסקים

    עם השומרים הללו,

    שהסיתו והדיחו אותם

    ומיררו את חייהם כמה ימים ושנים,

    בהלוך ושוב על הפתח,

    כי זכו לעבוד ולשמש

    מול הדר אור פני המלך בהיכלו פנימה

     http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/53388

  2. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / פירושים / הקדמה לתלמוד עשר הספירות עם הפירוש של הרב ד"ר מיכאל לייטמן / שיחה (17.7.05) על אות קל"ג – אות קמ"א  

    "מידת הסבלנות" לא נקרא, לשבת ולחכות עד שיפתחו את הפתח, והמלך יצא ויקבל את פניך ויזמין אותך להיכנס פנימה. אלא מידת הסבלנות היא לא להתייאש, ושוב ושוב שנותנים הזדמנות, מיד לבצע ולממש את ההזדמנות. ואם לא נותנים הזדמנות, לנדנד בעקשנות כדי לקבל אותה הזדמנות. זאת אומרת, בכל רגע ורגע להשקיע בכל מה שאפשר. וכתוצאה מאותה השקעה להימצא עם הבורא במערכת יחסים, במערכת עם חוקיות מיוחדת כזאת, שתמורת היגיעה שנותנים, באה לאדם עזרה מהבורא.

    לכן "סבלנות" נקרא, שהאדם לא עוזב לרגע את העבודה שלו, אלא משתוקק לאסוף פרוטה ועוד פרוטה לחשבון גדול. אלא סבלנות היא מידה מיוחדת עד מאוד, שקונים אותה גם מהסביבה. הסביבה מהווה לאדם דוגמה לסבלנות. לפיכך חשוב להדגיש בתוך החברה, שצריך להיות כעבדים. כי כאלה אנחנו, בין רצון לקבל לבין רצון להשפיע. מצד הטבע הראשון, עבדים של הרצון לקבל. ואם הבורא משפיע עלינו בטבע השני, כרצון להשפיע, מיד נעשים אנו עבדים שלו. אבל בין שניהם נמצאת הבחירה של האדם. הבחירה שלו היא כקליפת נוגה לשייך את עצמו לרצון להשפיע. וההתמדה בדרך הזאת היא שמעידה על מידת הסבלנות שיש לאותו אדם.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/43242

  3. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / שמעתי / קכא. היתה כאניות סוחר

     זאת אומרת שהאדם צריך ליחד הכל לה', היינו אפילו היציאות נמשך ממנו ית'. וכשזוכה, אזי הוא רואה, שבין היציאות ובין ההכנסות, הכל ממנו יתברך.

    ועל ידי זה הוא מוכרח להיות עניו, כיון שהוא רואה שהכל השם ית' עושה, בין היציאות ובין ההכנסות. וזה ענין הנאמר אצל משה, ענותן וסבלן, שצריכים לסבול את השופלות. היינו, שבכל מדרגה ומדרגה הוא צריך להחזיק את השופלות, וברגע שעוזב את השופלות, תיכף נאבד ממנו כל המדרגות "משה" שכבר השיג, ודי למבין. וזה ענין סבלנות. שענין שופלות יש אצל כל אחד ואחד, אלא לא כל אחד מרגיש את שופלות לדבר טוב, נמצא שלא רוצים לסבול. מה שאין כן משה רבינו עליו השלום, סבל את הענוות לכן נקרא עניו, היינו שהיה לו שמחה מהשופלות.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31984

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest