דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להבין את הבורא

כיצד להבין את הבורא

laitman_2009-04_9136_70.jpg

שאלה: מדוע המערכת הרוחנית כל כך מסובכת, כך שהנברא מבקש משהו אחד ומקבל משהו אחר לגמרי?

תשובתי: קודם כל, אין הדבר נכון. הבורא והנברא מבינים זה את זה, עובדים יחד ואין ביניהם שום ויכוחים, בתנאי שהם הופכים לשותפים. אז הנברא מקבל את מה שביקש, והבורא יודע מראש מה הנברא יבקש, נותן לו כל מה שנחוץ לו ואין שום בעיות.

הבעיה מתעוררת רק כשהנברא אינו מבקש בהתאם לסדר המדרגות, כלומר מבקש להנאה עצמית וכמובן שבמקום זה מקבל את כבדת הלב וייסורים, כדי שיראה שמצבו אינו טוב והכיוון שלו שגוי.

לכן, רק בתנאי שלא קיים קשר נכון בין הנברא לבין הבורא, נדמה לנברא שהבורא אינו מבין אותו, אינו עושה עבורו את מה שצריך, ואז בא בטענות רבות כלפי הבורא: "היכן כל מה שמגיע לי?! למה אינך מתקן אותי?! למה אינך ממלא אותי?!".

אך ברגע שהנברא רוכש קשר עם הבורא, הוא יודע בדיוק אילו מנות של אור הוא מקבל ומדוע, היכן לעבוד באמונה למעלה מהדעת, היכן לעבוד בכוחות עצמו וכו'. הבורא מעוניין בכך שהנברא יכיר אותו וילך יחד איתו. אך במה האדם נמצא בקשר עם הבורא? – באמונה למעלה מהדעת.

הנברא רוצה להיות בקשר עם הבורא תחת המחסום, בתוך הרצונות לקבל, ואילו הבורא אומר לו: "לא! תעלה למעלה, לבינה, תרכוש את תכונות ההשפעה, שם אנחנו נבין זה את זה! שם לא יהיו לך יותר שום בעיות איתי!".

כתוב בקהלת: "אשר עשה ה' את האדם ישר והמה בקשו חשבנות רבים". חשבונות רבים בתוך הרצון ליהנות, הרי קיימת בו כמות גדולה מאוד של רצונות למיניהם. אך אם את כל הרצונות האלה אתה מכסה רק בכוונה אחת של השפעה, אין לך חשבונות רבים, ישנו רק חשבון אחד, מען אחד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.05.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עשה אלוקים את האדם ישר
לוגיקה עליונה
שיחה בנושא "להבין את הבורא"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest