דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לא ניתן להבין את ספר הזוהר בעזרת השׂכל

לא ניתן להבין את ספר הזוהר בעזרת השׂכל

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

שאלה: לפעמים הטקסט של ספר הזוהר כתוב באופן כל כך בהיר וברור, עד שנדמה כאילו שהוא פונה אליי ישירות ומדבר עליי…

תשובתי: אתה צריך להבין שהטקסט בהיר וברור, אך אינך מבין בו באמת שום דבר. אתה נמצא במצב שאינך מבין שום דבר. ואם במקרה נדמה לך שאתה יכול לקשור אילו מילים ולתת להן איזו משמעות, זו הבעיה שלך, אתה מבולבל. אך אין לזה שום שייכות לכוונות של מחברי ספר הזוהר.

הם כותבים על תכונות ופעולות שאין לך שום קשר איתן. לא כתוב בספר זה דבר על האדם בעולם הזה, על הפעולות שאותן הוא מבצע כאן. תיפטר מהשׂכל שלך כמה שיותר מהר, זה הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות למען עצמך.

שאלה: ישנם מקומות בהם ספר הזוהר מספר על דבר לא ברור, ואז קל לי יותר להתעמק בכוונות...

תשובתי: אתה לא מתעמק בכוונות במידה והטקסט מובן לך או לא. זה לחלוטין לא תלוי בזה, עד כמה אתה מבין את הטקסט או לא. נניח, שכעת אני סתם שומע את הטקסט, מבלי להבין בעברית אף מילה, ואין שום תרגום. עליי לחשוב רק על כך, מתי התרופה הזו תשפיע עליי ותהפוך אותי לבריא. זה הכול.

אני מגיע לרופא והוא אומר שאני חייב ליטול תרופה מסוימת, הוא נותן לי איזה שם ארוך בשפה הלטינית, אשר משקף את ההרכב הכימי של התרופה. האם עליי כעת להבין כיצד בדיוק פועלת התרופה, מה הוא ההרכב שלה, מדוע היא נקראת כך, כדי שאני אהיה בטוח שהיא תעזור לי, וכדי שאני אהיה בריא?

להיפך, אני רק צריך להבין מהרופא, באיזה אופן ליטול את התרופה, שום דבר חוץ מזה אינו נחוץ. כל השאר רק יזיק לי, אני אהפוך לחכם ואתחיל לפעול על דעת עצמי. לא לך, אלא לרופא ניתנה רשות לרפא. אינך צריך לרפא את עצמך. ישנה הוראה: אם אתה חולה – לך לרופא (ניתנה לרופא רשות לרפא).  לכן, האם הכוונה תלויה במידה שאני מבין את הטקסט? – אין ביניהם שום קשר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
לא ניתן לרכוש את העולם רוחני על ידי השכל
דוקטור, תן לי כבר תרופה!
תחילה הכינו מרק!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest