דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עד איזו מדרגה האדם צריך לעלות?

עד איזו מדרגה האדם צריך לעלות?

laitman_2008-12-25_8420_w.jpg

כל נשמה המתקנת את עצמה, משפרת את מצב הנשמה הכללית ובכך עוזרת לשאר הנשמות לתקן את עצמן, ובתורה מוסיפה את התיקון שלה לנשמה הכללית.

  1. כל אחד חייב להגיע לשורש נשמתו, זאת אומרת להביא את הרשימו שלו לגמר התיקון הפרטי.
  2. המצב של גמר התיקון הפרטי, הוא ההתכללות המלאה בנשמה הכללית של אדם הראשון. מה זה הנשמה הכללית של אדם הראשון, זה הכול אני או אני חלק ממנה? הנשמה הכללית זה הכול אני, כי כל האחרים כבר מתוקנים. אני לוקח מהם את הרצונות שאני צריך למלא. אני כמו איבר אחד קטן בגוף, החייב לספק לכל הגוף, לכל החלקים שלו, את התפקיד שלו, החלק שלו. לכן הגוף נפתח אליי רק במידת המילוי שלי.

נגיד שאני שייך למערכת הדם, לימפה או מערכת עצבים, ולכן אני מגלה רק את האיברים הקשורים למערכת. כך אני מגלה את כל מערכת אדם הראשון ביחס אליי. אני מחבר לעצמי את כל הרצון העצום של הנשמה הכללית והופך את עצמי ביחס לאחרים כמו אימא, ז"ת דבינה, כמו  פרה שרוצה להניק. הרי אני חייב למלא אותם בפירות עבודתי.

לכן, כשאני מחבר אליי את כל הרצונות הלא ממולאים, בגלל שאני לא ביצעתי את עבודתי והשארתי בכל אחד מקום ריק, אני מתחיל להרגיש את המערכת של האדם הראשון. הרי זה הכלי הרוחני שלי, הרצון שלי. הוא כאילו נמצא באחרים, אבל הוא שלי!

יוצא שאני עובד כמו הבורא, הרוצה למלא את הנברא. אני מופיע כמשפיע ביחס לרצון הזר הזה, והם בשבילי המקבלים. ואני מתחבר איתם ומתייחס אליהם באהבה, כמו שהבורא מתייחס לכל הנשמה הכללית. אך אני בקשר רק עם אותו החלק בנשמה שמתייחס אליי, אל אותה המערכת, שאני צריך למלאות.

כיצד אני משיג מצב שבו אני מרגיש כמו כל האדם הראשון ובזה מגלה את הבורא? – בהזדהות עם כל המערכת של האדם הראשון, איתה אני יכול להתחבר ולהכניס לכל אחד אל החלק שלי בעבודה, אני מתחבר עם כל החלקים האלה בצורה מתוקנת. הרי כולם מתוקנים חוץ ממני. יוצא שאני מגלה את האדם הראשון כמו שהוא, ורוכש חיים של הנשמה הכללית, מלכות של עולם אין סוף.

כך כל אדם צריך להגשים את עצמו, לתקן את היחס האישי שלו, האגו הפרטי שלו, להכניס לתוכו את הרצונות של האחרים, להרגיש שהם שלו, למלא אותם ודרכם להשיג את מלוא המערכת של אדם הראשון, ובתוכה לגלות את כל הבורא.

מתוך שיעור על כתבי הרב"ש, 2.06.2010

רשומות קודמות בנושא: 
פגישה עם הבורא על גשר האהבה
נדאג שהאדם הזה יחיה!
גדול פי 613 מאין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest