דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לאן תמתג את הטריגר הראשי שלך?

לאן תמתג את הטריגר הראשי שלך?

laitman_2009-06_3382_70.jpg

בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" שאם האדם עוסק בתורה (ובחכמת הקבלה) בשביל איזשהו שׂכר עבור עצמו, זה דומה ל"שפחה כי תירש גבירתה".

מה זאת אומרת? – קיימת אפשרות להזמין על עצמך על ידי העסק בתורה אור מקיף. אך השפעתו יכולה להיות כפולה, וזה תלוי בכוונה שלך: במקום תיקון, הוא יכול להפוך אותך לגרוע יותר, לגרום ל"שפחה כי תירש גבירתה". במקום לעלות ולהפוך אותך להיות דומה לבורא, לתכונת ההשפעה, אתה שוקע עוד יותר עמוק לתוך האגואיזם והאהבה העצמית.

לשם מה ניתנו לנו שתי האפשרויות האלה, האם לא היה מספיק פשוט ללמוד חכמת הקבלה או את התורה? – לא, הכוונה בזמן הלימוד קובעת מה ייצא מהאדם. וזה הדבר החשוב ביותר. דווקא כאן ניתנה לנו הבחירה החופשית, לאן למתג את עצמי תחת השפעת הכוח העליון: למטה אל הקבלה, לכיוון האגואיזם שלי, או למעלה להשפעה, אל הבורא. התורה עצמה (האור העליון) היא ניטרלית, היא יכולה להיות סם החיים וסם המוות (האדם אינו מרגיש, שהוא מת מבחינה רוחנית). איך שאתה תרצה, תבחר, כך זה יהיה!

 heb_o_rav_bs-akdama-tes_2010-06-03_pic12.jpg

הכול תלוי ביחס שלי אל הכוח העליון, כמו לדוגמה כוח הזרם החשמלי, ניתן לחמם ולקרר על ידו. הבחירה היא שלי. בחכמת הקבלה (בתורה בכלל) ניתן לעסוק רק אם מהתחלה אתה שׂם לפניך מטרה להשיג השפעה (לשמה). אחרת אסור בכלל לפתוח ספר. מובן מאליו, שכולם מתחילים בלימוד הזה באופן אגואיסטי (לא לשמה), הרי אין לנו בחירה אחרת, אנחנו נולדנו בתוך האגואיזם הזה. אך צריך להיות לנו ברור, שאנחנו רוצים להשיג השפעה. רק לשם המטרה הזו ניתנה התורה ("בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין").

את זה צריך ללמד בראש ובראשונה, זהו התנאי הראשון לחינוך האדם: בגן ילדים, בבית הספר, בחברה. הוא חייב להבין שהוא גדל רק כדי להתחבר יחד עם כולם בשווה, בהשפעה הדדית מוחלטת. וכאשר מתחילים לגלות לו במקצת את הרצונות שלו, צריך להתחיל ללמד אותו את חכמת הקבלה, בכדי שהוא יידע כיצד לתקן את הכוונות האגואיסטיות שלו לאלטרואיסטיות. זה נקרא לבוא  מ"לא לשמה" ל"לשמה".

הכוונה היא גם למבוגרים וגם לילדים: קודם כל צריך להסביר לאדם, שחכמת הקבלה והתורה ניתנו רק כדי לשנות את הטבע שלנו. אין שום מטרה אחרת! אחרת האדם רק ילך ויגדיל בעזרתה את האגואיזם שלו, בכך שירצה לקבל לעצמו את העולם הזה ואת העולם הבא.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 03.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סם המוות או סם החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest