מגיע הזמן לאדם להכיר ולהשיג את הבורא, ולכן הבורא מגלה את עצמו במקצת כלפי הנברא בכך שמראה לו את הטוב שלו. ואחר כך הוא מגדיל באדם את האגואיזם, ומזה נדמה לו שהבורא הוא רע. הבורא עושה זאת, בכדי שהאדם יתעלה מעל האגו שלו ויאמר: "הכול טוב – ורק באגואיזם שלי אני מרגיש רע. אך אם אני אתעלה מעליו אני אראה שהכול טוב".
במצב הזה הבורא מתגלה במקצת כטוב, ומגדיל כך את האגואיזם שלי, שמאחוריו הוא מסתתר, יותר מאשר קודם. והאדם שוב מרגיש רע, והוא חייב לעלות עוד יותר מעל האגואיזם באמונה למעלה מהדעת, להבין שכל הרע נראה לו רק בתוך האגואיזם. ולמעשה ההנהגה שלו היא תמיד טובה.
כלומר, ככל שאני עולה מעלה, גוברת ההסתרה. אך בתוכי ישנו כוח יותר ויותר גדול להתעלות מעל הרצונות האגואיסטיים שלי ולהבין, שההסתרה קיימת רק ביחס לאגואיזם שלי. כאשר אני אעבור לרצונות של ההשפעה, ההסתרה תיעלם. כלומר זאת לא ההסתרה שתיעלם, אלא אנחנו נתעלה מעל ההסתרה.
כל השלבים האלו: הסתר כפול, הסתר רגיל, גילוי, אלו הם אנחנו אלה שיוצרים אותם באור הפשוט והקבוע. רוצה לקבל אור – תתעלה מעל האגו שלך ותקבל אור מעל למסך, כלומר בתוך הרצון להשפיע. לגלות רצון להשפיע בתוכי, נקרא לגלות את הבורא. אך להיות בהסתר, משמע להרגיש כיצד חסר לי הגילוי, תכונת ההשפעה.
האם אתה סובל מכך שאין לך תכונות השפעה? – בזה נמדדת דרגת ההסתרה שלך. האם בכל זאת ההסתרה גדלה במידת ההתקדמות שלנו או שהיא נעלמת?! – אני גדל וההסתרה בהדרגה נעלמת, הרי בסופו של דבר אני מגיע לגילוי, ומההסתרה נשאר פחות ופחות. אך לפי האיכות ההסתרה יותר חזקה, ואני סובל ממנה יותר.
אני תיקנתי חלק מהרצון שלי ובו אני דומה לבורא, ובזה הגעתי לגילוי, אך בחלק הנשאר אני בינתיים נמצא בהסתרה. שם אני מרגיש עד כמה שהוא חסר לי, כיצד הוא מסתתר בגלל שאני כל כך רע ולא מתוקן. וככל שאני עולה יותר, וככל שהגילוי שלי גדל, כך ההסתרה קטנה יותר.
מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 09.06.2010