דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לא תעשה לך פסל וכל תמונה

לא תעשה לך פסל וכל תמונה

laitman_2010-02-26_5071_us-70.jpg

שאלה: האם מטרת הקריאה בספר הזוהר היא התפתחות הרגישות שלנו למה שאנחנו קולטים בחמשת החושים שלנו? התפתחות ההכרה שלנו, ראיית העולם הזה?

תשובתי: כלל וכלל לא! כשאני קורא בספר הזוהר, אני שוכח את העולם הזה, אינני רואה ואינני מרגיש אותו. אני נכנס למערכת של ההנהגה וההשגחה העליונה, קורא אודותיה, לומד אותה ומשתדל להרגיש אותה, כלומר להתחבר אליה ברגש ובשׂכל שלי. אני משתדל, עד כמה שאני יכול, להשתמש בכל השמות והכינויים עליהם מספר ספר הזוהר.

הרי במהותו כל ספר הזוהר מדבר על ישסו"ת, ז"א, מלכות והנשמות. הכול מתרחש בין ז"א ומלכות, אך הזוהר מביע זאת באלפי שמות ומצבים שונים. לכן, בקוראי בספר הזוהר, אני משתדל להיכנס למצבים הרוחניים האלה, ולא למשוך אותם לעולם הגשמי שלנו.

בשביל מה אני צריך אותו? – אני צריך לגלות את עצמי ברוחניות, להרגיש כיצד אני מתלבש בזו"ן של עולם האצילות, לדמות את עצמי אליו ולהתמזג עימו בכל הרצונות והמחשבות שלי. עליי להשתדל תמיד לראות כיצד הכול מתרחש בגוף אחד של הנשמה הכללית, הרי כל אלה הם התכונות שלי: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף, דוד, כל הפעולות שעליהן מספר ספר הזוהר, הקליפה והקדושה, מדרגות זו"ן של עולם האצילות. והעולם הזה כאילו אינו קיים עבורי. אינני מבין ומרגיש אותו, אין לי צורך בעולם המדומה הזה.

כתוב, שאנחנו חייבים לעלות לדרגת העולם העליון, וכבר מהנקודה הזאת, בכך שאנחנו מבינים במקצת בשורשים הרוחניים, אנחנו יכולים ללמוד על הענפים התחתונים שלהם שבעולם שלנו. אך לשהות סתם כך בענפים, אין בזה שום צורך.

בנוסף לכך חל איסור להדביק שורשים עליונים לענפים התחתונים. זה  נקרא עשיית פסל ודמות (השתחוות לאלילים), כאשר אתה לוקח שמות ופעולות מהעולם העליון ומשתדל לראות את תוצאותיהם בעולם הזה, בתיאום מדויק זה כלפי זה. חל על זה איסור כי זה שגוי. מה הכוונה חל איסור? – דבר כזה פשוט אינו אפשרי ואינו קיים. זה נקרא "לא לעשות לך פסל וכל תמונה".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.06.2010

One comment

  1. אז מהיכן קיבלו כל עובדי האלילים, עושי הפסלים והתמונות ,מקיימי הטקסים וכו' את החוכמה שלהם? האם הם משכו את העליונים לתחתונים ובכך טימאו אותם?מה המטרה של קיומם בעולם הרוחני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest