דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סמוך על מה שילחש לך הלב

סמוך על מה שילחש לך הלב

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

שאלה: כיצד אפשר להיות בטוח, שהמורה שלך בחכמת הקבלה הוא מקובל אמיתי, כאשר אנחנו יודעים שיש ללכת באמונה למעלה מהדעת?

תשובתי: וכיצד אתה יכול בתוך הדעת שלך להאמין באיזה גובה רוחני אותו מורה נמצא? האם הוא מקובל או לא? מי אתה שביכולתך לבדוק זאת? בעזרת אילו כלים? באילו בדיקות תמדוד זאת? אולי תסתכל לפי עד כמה הוא יודע את התיאוריה ותלמוד עשר הספירות?

כולנו זוכרים מה שסיפר בעל הסולם על ה"מקובלים" שפגש בהגיעו לירושלים. הם ידעו בצורה נפלאה את כל כתבי האר"י ואת כל ספר הזוהר בעל פה. ניתן היה לומר להם את ההתחלה של כל משפט, והם יכלו להמשיך לדקלם את הטקסט עד סוף הפסקה. אך האם זה מוכיח שהם היו מקובלים והיו בעלי השגה רוחנית? – אולי זה פשוט כמו מחשב עם זיכרון טוב.

אז איך תבדוק? הרי אין לך שום כלים לשם כך! אם לא לפי הידע התיאורטי והיכולת לדון עליו בצורה יפה, אז אין לך בכלל יותר קריטריונים. הרי הרוחניות נמצאת בתכונות שאין לך, ואין לך אפשרות לבדוק אם הן קיימות אצל מישהו אחר.

בנוסף לכך, המקובל יכול גם להסתיר את עצמו. אפילו בין שני מקובלים אחד מהם יכול להסתיר את עצמו, בצורה כזו שהשני לא יבין ולא ירגיש אותו. לכן אין לנו שום אפשרות לבדוק אדם, אלא רק על ידי הלב.

אתה חייב לפתוח את ליבך, בכדי לא לנהוג בצביעות כלפי עצמך, ואז לבדוק: האם אתה מוכן ללכת בעקבות האדם הזה מבלי להצטער על דבר, מבלי לאנוס את עצמך ומבלי להילחם עם הספקות שלך. קיימת אפשרות שישנם דברים מהסוג הזה, שאינך מסכים איתם, אך אתה הולך לבדוק אותם. אולי לא מוצאת חן בעיניך הצורה שבה הוא מלמד או כיצד הוא מתנהג בחיצוניות, אך אתה מוכן לבדוק על פי אילו עקרונות הוא מתנהג ומדוע הוא פועל כך.

אתה חייב לבדוק זאת בעצמך, אף אחד אינו יכול לומר לך. הרי למי אתה יכול להאמין בזה? זה אותו הדבר: להאמין לאותו האדם או למישהו שמדבר עליו. על מילתו של מי אתה יכול לסמוך? לסמוך על מישהו משמע להאמין באמונה למעלה מהדעת, שהוא נמצא ברוחניות ויודע על מה הוא מדבר.

לכן רק הלב יכול ללחוש לאדם. נאמר ש"האדם לומד רק במקום שליבו חפץ". אתה צריך באמת לברר מה רוצה הלב שלך, ולא להיכנס לשליטה של דעות זרות. סמוך על הבחירה שלך…

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 13.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אין כפיה ברוחניות
כיצד למצוא מקובל אמיתי?
האדם מוצא את המורה שלו בעצמו

One comment

  1. למרות שאין את הכלים למדוד באמת מיהו מקובל, אבל ללא כל ספק העקרונות שאיתם הרב מוביל את הארגון והאהבה שהחברה מקרינה, בשבילי הם סימן שאני נמצא במקום הנכון. אבל יש לי שאלה בנושא אחר. אנחנו לומדים על כך שצריך להיזהר ולא לדבר על רוחניות עם אנשים שאינם שייכים לארגון, אבל אם קורה שללא רצוננו אנחנו מתערבבים עם אדם שלומד קבלה במקום אחר, לא ב"בני ברוך" ומוצאים את עצמנו בסביבה שמונעת באתנו להיות בכוונה נכונה. האם יש דרך שאדם שנמצא בתקופת ההכנה יכול להגן על עצמו? לסגור את עצמו בפני אדם ספציפי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest