דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הנגיעה הראשונה ברוחניות

הנגיעה הראשונה ברוחניות

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

שאלה: איזה קשר צריך להיות בינינו לבין הטקסט בזמן הקריאה בספר הזוהר, חוץ מהמחשבות על כך שאנחנו לומדים יחד ורוצים לתקן את עצמנו?

תשובתי: הקשר עם הטקסט של ספר הזוהר יגיע מאוחר יותר, ואתם תתחילו להרגיש איזו התרגשות הוא מעורר בכם. הזוהר נוגע בלב הפנימי של האדם, כאילו זה מכתב שנכתב על ידי מישהו קרוב ויקר אליך, מכתב מאוד אישי ואינטימי, הממלא את החיים שלך. אתה יכול לעבור מצבים שונים, לשקוע במחשבות ופעולות למיניהן, אך כשאתה חוזר אל ספר הזוהר, אתה מרגיש כיצד הוא מחייה אותך, ממלא, מרגיע, מלטף, מחבק, עוטף.

הטקסט הזה מביע את המצב של הנשמה הנמצאת בדבקות מוחלטת עם הבורא. אם האדם מקבל את ההרגשה הרוחנית הראשונית ביותר, הוא כבר מבין מה זה מסמל. הוא כבר לא מסוגל ללא זה! עבורו זו כאילו איגרת אישית, פנימית מלמעלה, כמו מים קרים על נפש עייפה. לאחר ההרגשה הראשונית הזו, מופיעות הרגשות יותר מורכבות ועשירות, הצומחות לדרמה שלמה.

אך קודם כל חיוני המגע הראשוני, לשם כך נדרשים לאדם מספר שנים של עבודה רצינית. אם כולם יעשו זאת יחד ובאמת ירצו, ובכך שהם עוזרים זה לזה ומחייבים זה את זה, זה ייקח פחות זמן. עלינו להיכנס למגע עם הרוחניות, אפילו לא מיזוג ודבקות ראשונית, אך איזושהי תחושת לב פנימית, הרגשה שמתעלה מעבר לגבולות של כל המציאות הרגילה. הכול כאילו נשאר כפי שהיה, אך מעל לכל ישנו מצב, שממנו והלאה האדם מתחיל להתחבר ולהתאחד עם הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
סם רוחני
הזוהר משנה את האדם
אין דבר כזה הרבה מדי זוהר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest