דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להימלט משליטת השקר

להימלט משליטת השקר

laitman_2010-01-29_1517_w-70.jpg

שאלה: מהו המשחק: להרגיש את החברים כגדולי הדור?

תשובתי: זה אינו משחק, זה התגברות על ההסתרה. האגואיזם שלי מסתיר אותי מהאחרים, ואת האחרים ממני, הוא אינו נותן לי לראות את כל עולם אין סוף.

אני כעת נמצא באין סוף, אך רואה לפני תמונה די עגומה. זה האגואיזם שלי מצייר לי כך את בני האדם: אחד מכוער, אחד טיפש, השלישי עצלן, הרביעי שקרן. אך למעשה כל זה אינו כך, זו תמונה בתוכי, בתוך האגואיזם שלי.

אם לפני היו הילדים שלי, שאותם אני אוהב, באיזה אופן הייתי רואה אותם? הם היו נראים לי מושלמים, הרי "על כל פשעים תכסה אהבה". הייתי אוהב אותם על כל חסרונותיהם.

בכל אשם האגו שלי, אינני רואה דבר מלבדו! בחלק האחורי של המוח יש לי מסך, ואני כאילו רואה בעיניים את העולם, אך הוא עובר דרך המסננת של האגואיזם ומקרין על המסך הזה שבמוח. הכול תלוי רק ביחס שלי, כיצד אני מכוון את עצמי בכדי לראותו.

 heb-2010-06-10_rav_kitvey-rb-1984-17-1-hashivut-haverim_lesson_bb.jpg

כך עליי לכוון את עצמי לקבוצה, כדי לראות את החברים כגדולי הדור, המתוקנים סופית. האם זה משחק? – זה פשוט ביטול של השקר האגואיסטי! זוהי פעולה רציונאלית, מחוץ לי נמצא עולם אין סוף, אני כבר נמצא בו כבר כעת.

נקה את כל הקליפה הזאת שמעוותת לך את עולם אין סוף, עד כזה מצב עגום והפוך שבו אתה תרגיש אין סוף! נסה תחילה כאילו לשחק, תשקיע מאמצים. נסה לראות שאנחנו כבר מתוקנים, גדולים ומחוברים יחד.

בכך אנחנו נמשוך עלינו אור מקיף חזק מאוד, והוא יתקן את הטבע שלנו. במקום אגואיזם, אנחנו נגיע להשפעה. זהו עיקרון פשוט מאוד והוא ריאלי לחלוטין, אין כאן שום מיסטיקה. אנחנו משתדלים בכוחותינו לראות את עצמנו במצב מתוקן, ובמידה הזאת מקבלים כוח פנימי, הכלוא במערכת המתוקנת הזאת. אנחנו מעוררים אותו לפעולה בעזרת רצוננו. אלה הן פעולות מעשיות של תיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
טעות אופטית
עולם המצויר במראה המעוותת של נשמתי
תציירו לכם את העולם העליון

2 comments

  1. זה גורם לי לחשוב כי המוח והעניים הם דברים פיזיים והאגו מצטייר כאן כדבר רוחני? כאילו אם גם האגו היה פיזי אז היה אפשר להסיר אותו בניתוח ולראות עולם אין סוף אולי מה שאנחנו עושים בלימודי קבלה זה את הניתוח הזה….?

  2. סיגל יצחקוב

    שיעור בוקר-20.06.10

     ה..ת..פ..ע..ל..ו..ת..ֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest