דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפקיד העובר להידבק לעליון

תפקיד העובר להידבק לעליון

laitman_2009-05-28_8348_70.jpg

שאלה: מי זה "העליון" שלנו ברוחניות?

תשובתי: איננו יודעים זאת. אנחנו נמצאים ברחם של העליון, כנקודה אחת בלבד, טיפת זרע, הרשימו הרוחני שלנו (הרישום, הגֵן). חוץ מהרשימו הזה אין לנו יותר דבר! הגוף הגשמי שלנו, השׂכל, הרגשות אינם שייכים לעולם הרוחני ואינם נראים שם.

בעולם הרוחני ישנו רק הרחם של העליון (המלכות של עולם אין סוף) ואנחנו בתוכה. כל אחד מאיתנו הוא רשימו או הנקודה שבלב. כעת התפקיד שלנו הוא להשתדל להידבק לדפנות הרחם. הכול מתחיל  מג' ימי קליטת הזרע. התפקיד הראשון ביותר של העובר (אנחנו) הוא להידבק לדפנות הרחם, כלומר ליצור את המגע הראשוני ביותר עם העליון, וכדי להידבק אליו צריך לבטל את עצמי בפניו.

אך היכן העליון הזה, הדופן של הרחם, מה זה? – העליון הוא קבוצת המקובלים, הסביבה שלי! בצורה כזאת העליון מציג את עצמו בפני כבורא. כלומר, ישנה הסביבה והאני הדבוק אליה, למרות כל ההפרעות, אני מקבל את כל כוח הרצון של הסביבה ומוכן לקבל מהם הכול לתוכי, כך אני מבטל את עצמי כלפיהם.

כשאני נדבק לקבוצה, העביות, כוח הרצון מתחיל לגדול ומזמין בתוכי הרגשות לא נעימות: אכזבה, גדילת האגואיזם, הכבדה. אך אני חייב רק לחדור יותר לעומק פנימה, כמו עלוקה, לחדור פנימה לתוך הקבוצה, "לדופן הרחם". אז בינינו יופיע הקשר הראשוני לא דרך הנקודה, אלא דרך הצינורית, שדרכה יזרום לתוכי הדם, שהקשר בינתיים הוא בדרגת דומם (דם מהמילה דומם), אך אני כבר אקבל הזנה רוחנית מהעליון.

הכול מתרחש דרך הקשר שלי עם הסביבה. אין בשבילי שום דופן אחר לעולם הרוחני שדרכו אני יכול להיכנס לשם!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לפירוש הסולם", 24.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לגדול ברוחניות?
לידה רוחנית ולידה גשמית: קווי דמיון והבדלים
אנשים, תצילו אותי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest