דף הבית / חינוך, ילדים / החינוך החדש

החינוך החדש

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318-70.jpg

שאלה: כיצד חינוך גרוע קשור לחוסר החיבור בין האנשים? אינני רואה כאן שום קשר.

תשובה: מה שאנחנו קוראים "חינוך" – נותן השכלה, אך לא מחנך. בית ספר אינו בונה מהילד אדם, אלא רק מקנה לו ידע בפיזיקה, כימיה וכדומה.

אנחנו קוראים למערכת הזאת מערכת החינוך, אך היא בכלל לא מחנכת. ניתן לראות זאת לפי התוצאות, וגם לפי המקצועות שלומדים. כמה שיחות ושיעורים קיימים בבית הספר המכוונים לחינוך האדם? האם מישהו דואג לזה? במערכת השעות ישנם רק פיזיקה, כימיה, לשון וכולי. ואחר כך אנחנו מתפלאים למה יש לנו כל כך הרבה קשיים עם הילדים.

בית ספר מכין רובוטים שלמדו לעבוד במפעלים. זאת המשימה של בית ספר – להכין עובד (מהנדס וכו'), שיעבוד כמו ב"סרט נע".ואף אחד במערכת החינוך אינו מתעניין בשאלה: מי הוא האדם הזה וכיצד הוא יחיה. מכיוון שבעצם זאת אינה מערכת של חינוך!

מערכת החינוך הזאת אף פעם לא נועדה לחנך אדם. היא נוצרה בזמן המהפכה התעשייתית, כאשר היו חייבים לעשות מהאיכרים פועלים. הומצא בית הספר הנוכחי כדי ללמד קצת לקרוא, לכתוב, כדי שמי שעבד כל חייו עם פרות, יוכל לעבוד עם מכונות, יבין את חוקי הפיזיקה והכימיה הפשוטים ויוכל לציית להוראות. זהו הבסיס עליו נבנה בית הספר וכך הוא קיים עד היום.

אך כיום עלינו לעבור למערכת שאכן "מחנכת", וזה דבר אחר לחלוטין. זה נקבע לא על ידי כמות הידע שלך בפיזיקה או מתמטיקה, אלא על ידי עד כמה אתה אדם!

אדם הוא מישהו שמחובר לאחרים! רק הקשר הזה מאפשר לך לקרוא לעצמך אדם, ולא כמות הידע המדעי. אם תצליח רק במדעים, זה יאפשר לך רק ליצור נשק מפחיד יותר. הרי תחבר את הידע שרכשת בבית ספר לאגואיזם הלא מתוקן שלך ובעזרתו תנצל את האחרים. כך תיקבע ההצלחה שלך בחיים. כך היום מחנכים את האדם, בראש ובראשונה שואלים מהו המקצוע שבחרת וכמה מרוויחים במקצוע הזה? וזה נקרא חינוך?

אם אנשים יבחינו שיש מערכת שבאמת נותנת לילדים חינוך, הם מיד ייענו לזה. הרי כולם מכירים את הבעיה הזאת. כיום אנשים לא רוצים להוליד ילדים, כי אין להם מה לתת להם. הם לא רוצים להביא אותם לעולם הזה כדי שיסבלו לשווא. לכן חייבים להעביר לאנשים שכל הבעיות בחברה ובחיינו נובעות רק מחוסר קשר בינינו. ניתן להגיע לקשר הזה רק בדרך האור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 28.06.2010

פוסטים קודמים בנושא:
מי יכול ללמד את הילדים?
איפה בית הספר שמעצב אדם?
חינוך באור הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest