דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ט'

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ט'

מיכאל לייטמן

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן. (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

עניין תכלית הבריאה מוטלת על כל המין האנושי

"הקב"ה רוצה בתקנת כל העולם ע"כ אמרו חז"ל (שבת פח ב) כל דיבור ודיבור שיצא מפי הקב"ה נחלק לשבעים לשון שמורה על הכנה שיש בתורה להשלים כל האומות".

הראי"ה קוק, מאורות הראי"ה לחנוכה, פ"ז

"כל האנושות מתחייבת בסופה, בהכרח ובחיוב מוחלט, לבוא עד לידי ההתפתחות המופלגת הזאת, כמ"ש: כי מלאה הארץ דעה את ה', כמים לים מכסים. ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמור דעו את השם, כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם. ולא יכנף עוד מוריך, והיו עיניך רואות את מוריך. וינהרו אליו כל הגויים".

בעל הסולם, מהותה של חכמת הקבלה

רשומות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ח'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ז'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ו'

One comment

  1. אני רוצה לשאול כמה שאלות על הזמן הפנוי שיש לאדם במשך היום, מעבר לשלוש שעות הלימוד בבוקר ואיך הכי טוב לנצל אותו:

    לדתיים יש מה שנקרא 'דף הלימוד היומי', האם יש עוצמה בכך שאלפי אנשים קוראים את אותו הטקסט באותו היום ואם כן אז אולי כדאי לפרסם חוברת של הדף היומי של בני ברוך שבו בכל יום יהיה קטע מהזוהר, קטע מתע"ס, קטע מהרב"ש וכו' וכו' שכולם יקראו ביחד במידה ויש להם זמן פנוי במשך היום ולא כל אחד יבחר לעצמו משהו אחר.

    כשיש לי זמן פנוי במשך היום מה הכי טוב לעשות איתו מתוך כל האפשרויות הבאות (בבקשה דרג אותם לפי סדר מהכי טוב לפחות טוב): לראות ערוץ 66 גם אם באותו רגע יש תוכנית שלא מעניינת אותי, לקרוא את הבלוג שלך, לקרוא זוהר, לקרוא ספרי מקורות אחרים, לקרוא ספרים למתחילים שלך. צריך סדרי עדיפויות כי לא תמיד יש טלויזיה בקרבת מקום אבל ספר אפשר לסחוב איתי בתיק או באוטו.

    האם קריאה של ספר לבד למשך כמה דקות פנויות היא בכלל אפקטיבית או שעדיף לנצל את הזמן למשהו אחר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest