סרט נע רוחני

מיכאל לייטמן

עולמות אבי"ע, בהם אנחנו עולים מעלה כמו בסולם, נולדים בצורה כזאת שהאובייקט העליון הרוחני (פרצוף) בוחר ברשימות (רשימו) המידע הכי "זכות", שסבלו הכי פחות מהשבירה, מתקנם ומוליד אובייקט רוחני תחתון הבא אחריו.

כך גם אני, בוחר את הרשימות בדרגה שאני רוצה, אשר אותם אני יכול לתקן כעת, וזה הופך למציאות החדשה שלי, לעולם שלי. אני כביכול מרכיב משקפיים חדשות ויותר חדות, אז אני יכול להבחין בשכבה הבאה, היותר תחתונה, של רשימות המידע.

האור מתחיל להגיע מלמעלה, לא רק עד הרשימו הכי זך שלי, אך מאחר וכבר יישׂמתי אותו, יצרתי לפי הנתונים שלו את הפרצוף הרוחני שלי, אז דרכו מתחיל לעבור האור יותר ויותר עמוק, עד לרשימות השייכות לפרצוף הבא. כך שכבה אחר שכבה, הרצונות הופכים להיות מוכנים לשימוש כדי לקבל את השפעת האור העליון.

הפרצוף העליון שבנוי על פני השלב הקודם הופך להיות כמו עדשה, זכוכית מגדלת, המרכזת את האור בשכבה היותר תחתונה של רשימות מידע. נבחרים רשימות של שכבה אחת, ולפיה נבנה הפרצוף הרוחני ודרכו עובר אור הלאה ומגלה רשימות מידע, המתייחסים לפרצוף הרוחני הבא. וכך כל פעם, יצירת הפרצוף העליון נותנת אפשרות לאור העליון להתאים את עצמו לשכבה הבאה של הרצון ולבוא עימו במגע. לפני כן הם פשוט לא מרגישים זה את זה! הם מאוד רחוקים זה מזה לפי תכונותיהם.

אך הפרצוף העליון הנולד כעת, הופך להיות מתאם בין האור העליון ורשימות המידע, אשר נמצאות בשכבה התחתונה הבאה. כך מדרגה אחר מדרגה נעשה התיקון. כל אחד שסיים לבנות ולתקן את עצמו, מעביר את כל חבילת הרשימות הלאה כדי שהאובייקט הרוחני הבא יבחר ויבדיל משם את הרשימות שלו, וכאשר יסיים את תיקונו יעביר את מה שנשאר עוד יותר הלאה.

כך גם עלינו לבצע את העבודה שלנו, לבחור את הרשימו/הרצון הכי זך וקל ולעבוד איתו, ועל השאר לא לשים לב בינתיים, זה יתבהר בהמשך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לפירוש הסולם", 29.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
מערכת חישוב דואלית: האור והרצון
להפוך את הרצוי למצוי
ללמוד דבר מתוך דבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest