דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הבא ברגע הבא

העולם הבא ברגע הבא

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

נאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". כלומר, הבורא העלה הכול כבר במחשבתו והגשים כבר הכול. אנחנו נמצאים כחלק ממערכת הנשמות הקשורות ביניהן, אשר נמצאות במצב המתוקן ומלכתחילה נבראו על ידי הבורא.

כרגע איננו מרגישים את החיבור בינינו, עלינו להרגיש זאת בעבודה עצמית. אז מה עלינו לעשות? – לבקש הכרה. אנחנו רוצים לראות, לדעת, להרגיש, היכן אנחנו נמצאים! עלינו לחשוב: איזה מצב בעולם המורגש על ידי דומה לאותו המצב הרוחני, שנברא על ידי הבורא? המצב הזה הוא הקשר בינינו. כעת הקשר המקולקל שבינינו נותן לי הרגשה, אשר אותה אני מכנה "העולם הזה", משום שאני מרגיש את המציאות באופן כזה, שאני חש את עצמי בלבד. אם החושים שלי יתחילו לעבוד בצורה נגדית, מבפנים – החוצה, אני ארגיש את המציאות האמיתית שבה אני נמצא. שינוי כזה של הרגשות "מבפנים – החוצה" מתרחש בהדרגה, ב-125 מדרגות, בזכות העבודה שלנו, המאמצים שלנו, והבקשה שלנו, שזה יקרה.

אני מיישׂם את כל התהליך הזה באופן מעשי, בקבוצה, באופן הזה אני לא יכול לטעות ולא לשרות באשליות. בקבוצה הכול מאוד מורגש ופשוט: כולם משתוקקים להשׂיג קשרים ביניהם. ואת זה אנחנו מבקשים מהבורא בזמן הקריאה בספר הזוהר. מדוע? – משום שעל ידי הקריאה בספר הזה אנחנו מעוררים את הקשר האמיתי שלנו, באמצעות הכוח השורה בינינו הנקרא "בורא". כלומר, לציפיות שלנו יש סיכוי להתגשם, אפילו שהן אינן אמיתיות, מלאכותיות. על זה נאמר "נעשה ונשמע". זה היחס שלנו ללימוד ולמה שעומד להתרחש, היחס הזה נקרא כוונה, והעבודה שלנו נקראת העבודה הפנימית של האדם, עבודת הבורא.

ניצול של המערכת הזאת דרך הספר והכוח השורה בנו, נקרא "חכמת הקבלה". כל אלה הם שלבים לגילוי הבורא לנבראיו. "בגילוי הבורא", הכוונה היא לגילוים של כוחות ההשפעה בנו. לכן הבורא נקרא "בוא וראה", כי בזה אנחנו עוסקים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מה מלמד אותנו ספר הזוהר?
הבורא מתגלה בינינו
היכן צריך לחפש את הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest