דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד הלידה הרוחנית

סוד הלידה הרוחנית

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_12_w.jpg

שאלה: כיצד אפשר בזמן הירידה להחזיק חזק במטרה, כדי לנצל את הירידה לצורך עלייה?

תשובתי: אני חייב לנהל את הירידה הזאת ולהחליט בעצמי שאני חייב לרדת. אני מראש מכין את עצמי לירידה, כמו שמתכוננים לניתוח כירורגי. מה יעזור לי בזמן הירידה לא לאבד את הראש, לא ליפול לשליטת הרצונות? – כדי להרגיש את הירידה רק הקשר עם המטרה יכול לעזור לי לא לאבד את עצמי, אלא לעלות. אינני יכול להיות ערב לעצמי בכך. לכן נחוצה לי סביבה נכונה שתתמוך בי כשאאבד את השליטה על עצמי, כתוצאה מרצונות מאוד גדולים.

כשמגיע זמנו של העובר הרוחני להיוולד, כלומר לעבור לדרגת יניקה, כיצד הוא יכול לקשור את שני המצבים האלה, הרי בזמן הלידה הוא מאבד את מדרגתו בכך שמתהפך "עם הראש למטה"? כיצד הוא מצליח, מהמצב של איבוד שלם, "עם הראש למטה", לא להפוך לנפל (עובר הנולד מת), אלא להיוולד בעולם החדש ולהידבק לבורא במדרגה יותר עליונה? – לשם כך נתנו לי כל מיני רשימות דעביות ורשימות דהתלבשות (מהרצון והאור) 1/0. ויוצא, שאני תמיד יכול להתחבר עם שתי מדרגות בו זמנית! וזה עוזר לי להיוולד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 07.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
סוכה – כדי להיות מוכנים להיוולד

One comment

  1. שמעתי את השיחה בין הרב לבין תלמידיו על משמעות האותיות בקבלה על כך שהן סימנים ואותות והמילים הן פקודות והוראות. משפט מסויים שאמר הרב היה  "שהאור ברא נקודה שחורה, שממנה נוצרו כל הברואים… "  האמירה הזו תפסה את תשומת לבי כיוון שהרב והקבלה מדברים כל הזמן על התעוררות הנקודה שבלב. וחשבתי לעצמי שהמשפט המשלים לזה שלעיל, שהאור ברא נקודה שחורה שהוא אנחנו בסופו של עניין, שעכשיו הנקודות השחורות (אנחנו) צריכות למצוא בתוכן את נקודת האור ולפתח אותה ולהרחיב אותה עד שתהא ותדמה  להאור…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest