דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברוכים הבאים לעולם ההשפעה

ברוכים הבאים לעולם ההשפעה

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

מתוך מכתבו של בעל הסולם: "פעמון זהב ורמון פעמון זהב ורמון, על שולי המעיל סביב. ונשמע קולו בבואו אל הקודש וכו'". הנה סוד האפוד, מלשון אי' פה' ד'. כי במקום הדלת שם הפתח, בשעה שסגור. בגשמיות אפשר לראות הדלת, כמו שאפשר לראות את הפתח, אבל ברוחניות, אינם רואים זולת הפתח. ואי אפשר לראות את הפתח, זולת באמונה שלימה וברה רואים את הדלת, וברגע הזאת מתהפך לפתח, כי הוא אחד ושמו אחד.

באותו הרגע, כאשר האדם משׂיג אמונה שלמה, כלומר מידת השפעה מלאה ושלמה, נפתחים לפניו פתח ודלת, כאחד שלם. רגע לפני כן הוא לא ראה דבר: לא דלת ולא פתח, ופתאום היא התגלתה.

אז האם הדלת הייתה קיימת קודם?! היא לא הייתה קיימת, הרי אותה התכונה שהוא קיבל עכשיו, היא זו שנהפכת לפתח ולדלת, ונותנת לו להיכנס. הדלת הגשמית קיימת עוד לפני שהאדם הכין את עצמו ומוכן להיכנס.

אך ברוחניות עלינו תחילה לבנות את הכלים שלנו (הכלים הרוחניים), כדי שבהם נוכל להרגיש מציאות חדשה. עד אז היא אינה קיימת. אנחנו אלה שנותנים לה צורה, לכן גם את הפתח וגם את הדלת בונה האדם, בעזרת רכישת האמונה השלמה, ההשפעה.

דהנה במשך ימי האומנות הוא בבחינת הולך ושוב, ככל דמהדרי אפתחא (ככל המחפשים אחר הפתח). וברגע האחרון של ההליכה, כשנמצא קרוב לפתח, אז דוקא, נלאה, וחוזר לאחוריו. שאין לו כוח לפתוח, וחוזר לאחוריו, וכן מבלה זמנו בהלוך ושוב בלחפש אחרי הפתח.

הדרך שלנו מורכבת מהתקדמויות ונסיגות לאחור החוזרות ונישנות, עד שלא מעוצב באדם הצורך החיוני וההכרחי להיכנס. הרי אנחנו צריכים להכין את הרצונות שלנו. ומאחר ולרוחניות אין צורה, עד שלא ניצור אותה בעצמנו, לא נהיה מוכנים לתפיסה הנכונה, לתגובה ולבירור הבא, עד שלא נעבור את כל ארבע הדרגות של כל רצון.

ובהדרגה מצטברים בתוכנו כל הבירורים ומתאחדים לצורה אחת, שאותה אנחנו מגלים באור. הדבר היחידי שניתן לעשות כאן, הוא לזרז את זמן ההתפתחות שלנו. אך קודם חייבים לעבור את כל המצבים.

מתוך שיעור על מכתב של בעל הסולם, 09.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
"פתחי לי, פתח כחודו של מחט"
אל תפספס את הדלת!
קיר או דלת לעולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest