דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 11.07.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 11.07.10

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 29.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות קפ"ט-קצ"ז:

יראה שהיא עיקר הוא שאדם ייראה מפני אדונו, משום שהוא רב ושליט. העיקר והשורש של כל העולמות, הכל נחשב כאין לפניו. כמו שכתוב, וכל דיירי ארעא כלא חשיבין. וישים חפצו באותו המקום שנקרא יראה.

קיימים שלושה סוגי יראה:

  1. יראה לגבי הבריאות והמצב הכלכלי שלך. כלומר, פחד מעונש בעולם שלנו. הפחד הזה אינו יכול להוות בסיס להתקדמות הרוחנית ומוצדק רק במסגרת אספקת הצרכים הבסיסיים שלנו.
  2. יראה מפני העונש בעולם הבא. אמונה עיוורת בגן עדן וגיהינום עוצרת את האדם מלהיכנע לפיתויים או לבצע מעשים לא טובים, אך איננה השורש להתקדמות הרוחנית.
  3. יראה מפני הבורא היא הבסיס, השורש להתקדמות הרוחנית. הסימן הראשון לתחילת הנשמה הוא היראה מפני תכונת האהבה וההשפעה שנקראת הבורא.

כאשר אנחנו יראים האם נוכל לרכוש את התכונה הזאת ולהגיע למימוש מטרת הבריאה? כאשר כל מחשבותינו ומאמצינו מכוונים למטרה העליונה, אז בתוך תכונת היראה אנחנו מתחילים להרגיש את תכונת ההשפעה והאהבה. זו תחילתו של גילוי הבורא המתרחש בשלבים במידה שאנו רוכשים את תכונת ההשפעה.

מצוות היראה מפני הבורא זו היראה לקבל לעצמו, היראה לא להשתוות לתכונות הבורא, היראה מפני חוסר היכולת להחזיר לו באותה האהבה שמגיעה ממנו. במצב היראה מתגלה לנו החכמה העליונה, הכוחות ותכונות הבריאה. לימוד המערכת הרוחנית מאפשר להבין כיצד להתייחס נכון לכוח העליון, כיצד לבנות בתוך עצמך את דמות הבורא ולהיות שווה לו.

העולם שלנו מוגבל מאוד ומהווה השתקפות של מספר חוקים רוחניים נמוכים ביותר. בעזרת היראה נגלה את העולם העליון, את שלבי ההתעלות שגדולים פי מיליארד מהעולם שלנו בנפח, בגדלות, בכוח ובעומק החכמה.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 04.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 27.06.2010
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 13.06.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest