חזרת האר"י

idra_raba_100_wp.gif

מתוך האגרת של בעל הסולם (ל"ט): סיפר לי הר' יצחק הכהן ז"ל, כי בעת פטירת מורי ז"ל, נכנס הוא ויבכה לפניו ויאמר וכי זו היא התקוה שהיינו כולנו מתאוים בחייך, לראות טובה ותורה וחכמה גדולה בעולם. וישיבהו האר"י: "אלו מצאתי אפילו אחד בלבד צדיק גמור בכם לא סלקוני מעוה"ז קודם זמני". אז אמר לו יצחק הכהן: "מה נעשה מכאן ואילך?". ויאמר האר"י ז"ל: "תאמר לחברים משמי, שמהיום והלאה לא יתעסקו כלל בחכמה זו שלמדתי, כי לא הבינו אותה כראוי, ואמנם הרח"ו לבדו יעסוק בה לבדו בלחישה בסתר". ויאמר מהר"י כהן: "וכי ח"ו אין עוד תקוה?!". ויאמר האר"י: "אם תזכו אני אבוא לכם ואלמדכם". ויאמר לו מהר"י כהן: "איך תבוא ותלמדנו, אחר שאתה נפטר עתה מעוה"ז?". ויאמר לו האר"י: "אין לך עסק בנסתרות, איך תהיה ביאתי לכם!" – ותיכף נפטר לחיי עולם הבא…

באמת תמונה עצובה… כך סידרו מלמעלה, שבזמן פטירת האר"י לא היו לידו כל תלמידיו אלא רק אחד מהם, יצחק כהן. ואפילו רבי חיים ויטאל, שהיה תלמידו הראשון של האר"י, שאליו העביר האר"י את נתיבי חכמתו, לא היה נוכח בזמן זה ליד המורה שלו.

ככל הנראה יצחק הכהן באותו הזמן לא היה בהשׂגה גדולה, הוא אפילו לא הבין ושאל: "איך תבוא ותלמדנו אחרי שתיפטר מעוה"ז?!". כלומר הוא לא הבין בינתיים שאין הבדל בין העולמות, ושמדרגה עליונה תמיד יכולה לרדת ולהתגלות במדרגות התחתונות, אך רק אם מוכנים לקבל אותה!

האר"י אומר לנו: "ברגע שאתם תעשו מאמץ ותהיו מוכנים, אני אצור איתכם קשר! תתעלו למדרגה רוחנית, ואז אנחנו מייד ניפגש, ושם תקבלו ממני את כל המילוי והעזרה!".

מתוך שיעור על האגרת של בעל הסולם, 15.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
משפטי הנשמות תמיד נעשים בצדק
יום פטירתו של האר"י הקדוש
"אם תהיו ראויים – אני אלמד אתכם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest