דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ויהי ערב, ויהי בוקר – יום של מגה-כנס

ויהי ערב, ויהי בוקר – יום של מגה-כנס

megacongress-2010.jpg

שאלה: כיצד לא לשכוח בזמן הכנס, שהאור פועל עלינו אם אנחנו עובדים נכון, ושהחושך הוא חלק אינטגרלי מהעבודה, והקבוצה היא שמחזיקה אותנו בתקופת החושך?

תשובתי: גם לפני המגה-כנס הזה, שאנחנו עומדים לעבור בעוד מספר ימים בעזרת הבורא, גם במהלכו וגם אחריו, האדם עובר כל מיני מצבים אפשריים: עליות וירידות. והוא צריך לשמוח שמתרחשים בו שינויים, ככל שהשינויים יותר מהירים ובעלי עוצמה, כך טוב יותר. צריך רק לדאוג להתחבר עם האחרים ולא לנבור בתוך עצמך, בכך שאתה מברר ומנתח את הרגשות שלך.

כל הזמן להשתדל להיות דבוק עם השׂדה הכללי, ללא שיקולים והרהורים מיותרים, ולהעמיד את עצמך תחת השפעת הקבוצה. תשאירו בינתיים את כל הבירורים החכמים האלה, בכנס אין זמן לשבת לבד בפינה ולבדוק לֵמה מתייחס מצב זה או אחר. אחרת ייצא, שיש יותר שיקולים, מאשר מעשים. ובזמן כזה העיקר זה המעשה, כמו שנאמר: "נעשה ונשמע!".

הכול יהיה תלוי בעד כמה אתה תתכלל בקבוצה, כמו ילד קטן שנמצא בין המבוגרים, ולא עושה שיקולים עם הראש שלו אלא רוצה לקלוט מהם הכול: הם צוחקים – ואני צוחק, הם בוכים – ואני בוכה, הם שומעים – ואני שומע, מאחר ואני רוצה לקבל מהם התפעלות! אז לא יהיה חשוב מי כאן תלמיד מתחיל, ומי בעל ניסיון וידע, מי קטן ומי גדול, פשוט תשתדל להתכלל בחברה ותרגיש איך מעל לדעת שלך אתה מקבל את כוח ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.07.2010

 רשומות קודמות בנושא:
מגה-כנס – חלון לעולם הרוחני
רוצה להיות עובר רוחני?
יש לנו את כל התנאים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest