דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה צומחת מהיראה

האהבה צומחת מהיראה

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

הצעד הראשון בהשׂגת האהבה וההשפעה, הוא השׂגת היראה. בדומה לאימא שכל הזמן נמצאת בחרדה, דואגת לתינוקה ולכל מה שמתרחש איתו. זוהי חרדה טבעית מלידה שכל הזמן מנדנדת ומקוננת בתוכה ואינה נותנת לה מנוחה.

זהו היחס והדאגה שעלינו להשיג ביחס לבורא, דאגה ויראה מתמדת שכל פעם אני בודק את עצמי: האם אני חושב עליו, האם אני יכול להוסיף עוד משהו לדאגה שלי. אם אני רוצה להשיג את תכונת הבינה, אז אותו הדבר שלו אני רוצה להשפיע, הוא בשבילי כמו הילד שלי. אין זה חשוב שאני קורא לו בורא! אני סובל ודואג לו כמו לילד, הרי אני רוצה להיות המשפיע!

מזה מתחיל הקשר של האדם עם הבורא. אך עד אז עלינו להשיג קשר זהה של יראה עם האנושות, או לפחות עם חלק קטן ממנה, עם הקבוצה שלי. אני חייב ללמוד לדאוג לה בכזה אופן, כמו דאגה לאדם מאוד יקר ואהוב. ניתנו לנו בעולם הזה דוגמאות דומות, דאגה עבור הילדים שלנו או עבור ההורים, כלומר עבור אלה שנמצאים מחוץ לי, אך קשורים איתי בקשרים בלתי ניתנים לניתוק.

מוכרח לחיות בתוכי פחד פנימי, יראה, האם אני אוכל לעזור להם ולגרום לטוב? זוהי תכונת הבינה שממנה הכול מתחיל, ומעליה אנחנו כבר מתחילים לבנות את ההשפעה והאהבה. הבורא נותן לנו תרגילים לאגואיזם שלנו, כדי שאנחנו נוכל להשיג בהדרגה מציאות אחרת, אלטרואיסטית, כדי שיהיה לנו מאיפה לקחת דוגמאות ובסיס, שעליו אנחנו בונים בתוכנו את תכונת הבינה, ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
אדם המאמץ את הבורא
גלו את הבורא ביראה
כוח הבינה בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest