צדיק יסוד עולם

idra_raba_100_wp.gif

הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, סעיף כ"ב: אמנם לפי זה היו צריכים צדיקים ורשעים להמצא בכל דור במשקל השווה. ואינו כן, אלא על צדיק אחד אנו מוצאים אלפי רבבות של ריקים. ולהיות שכל אותם המתנהלים לרגלי הס"א, כחם דל ומצער בזוי ושפל, בלי חפץ ובלי מטרה, אלא הולכים ונהדפים כמוץ לפני רוח. א"כ איך יוכלו כאלה לפעול מה באנשים חכמי לב, שדרכיהם מבורר בחפץ ותכלית, ועמוד אור העליון מאיר לפניהם יומם ולילה, באופן שיספיקו להביא נטיותיהם הקטנטנות בלבבם? אשר ע"כ הזמין ית' כח הכמותי בהבריאה, שכח הזה אינו צריך לאיכות של כולם.

לכן מקובל יכול לעסוק ביחידות בתיקון כל העולם, כי הרי כל בני האדם מחוברים למערכת אחת בנשמותיהם, מבלי שהם עצמם ירגישו בכך. ולכן הוא צריך שבדורו יהיו נוכחים מיליארדים של בני אדם קטנים, כדי שהם על ידי הרצונות הגשמיים המשותפים להם, ייצרו יחד עבורו רצון אגואיסטי גדול, כלי, המתאים לעבודתו, כדי ליצור עליו כוונת השפעה.

ואז, ללא ידיעתם, הוא נוטל את רצונותיהם ומתקן אותם. לכן דרושים לו מיליארדי בני אדם בעולם, כדי להשתמש ברצון הכללי שלהם עם הכוונה שלו, בעל מנת להשפיע. באופן כזה, הצדיק מקדם אותם לתיקון שלהם.

כל התפתחות שבעולם: בטכנולוגיה, בחברה, בתרבות, מתעוררת ונעשית רק על ידי האדם האחד הזה, שמושך לעולם את המאור המחזיר למוטב. אחרת העולם הזה היה נשאר דומם, ללא כל שינוי! כי הרי מלכתחילה "האור מנהל ומביא לכלל פעולה, את מה שנברא על ידו, הרצון".

לא ניתן לתאר את העולם שלנו ללא המקובלים המושכים את האור לעולם הזה, בהתאם לתוכנית ההתפתחות שלו, נאמר: "צדיק יסוד עולם", וזה אכן כך. הצדיקים מושכים את האור ברצונות של ההמונים, בכך שמשתמשים ברצונות של כל הנשמות הקטנות, ולכן העולם שלנו יכול להתקיים ולהתפתח מדור לדור, עד שיהפוך להיות ראוי להתפתחות הרוחנית, וזה מתרחש בדור שלנו.

כל התפתחות האדם בעולם הזה, נובעת מאותו האור שמושך הצדיק. נדמה לנו שהחיים תלויים לגמרי בעבודתו הפיזית של האדם בעולם הזה: מיצירת דברים חדשים, חקירת הטבע, בניית תחנות חשמל וכוח חדשות, מפעלים, אך דבר מכל זה לא היה מתגלה לנו מתוך הטבע, אם לא האור המתגלה בעולם הזה, אשר אותו מושך המקובל. האור הזה מתלבש ברצונות של כולם, מגלה אותם, ואז בעולם מופיעים התנועה, הגילוי, האבולוציה וההתפתחות. שום שינוי אינו יוצא ונובע מלמטה, הכול מגיע מלמעלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 22.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כל העולם יתמלא וידע את הבורא
"הצימוקים" שמביאים את האור
כיצד לרשת "זכות אבות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest